tisdag 23 december 2008

Dekoration



Bilder: Mia

För mig är inte julen bara julklappar och juldekorationer utan det handlar också mycket om dofter. Glögg, pepparkakor, lussekatter, nejlika och kanel.. Så den ljuvligaste doften av dem alla. I alla fall om ni frågar mig - doften av hyacint!

Läste nånstans att om man är allergisk mot hyacint så ska man ändå kunna ha den vita, kanske värt att testa! Den doftar ju svagast av dem alla så även om jag tycker den vita är den vackraste kompletterar jag med ett par rosa eller blå på kökshyllan. För doftens skull..

Tävla här om en presentkorg från Kryddlandet.

For translation, please see top of the right column.

28 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Vakkert for alle sanser med andre ord:-))Musikken trenger jeg også forresten..
Deilig dag til deg & Stoor klem fra Randi

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det så att doften av hyacint förknippas väldigt med julen! Och jag gillar också att ha dem hemma, speciellt den vita!
God Jul önskar jag dig!
Kram
Marie

johanna sa...

Hej
Vill önska dig en riktigt mysig jul!!
Stor kram

Hemmalycka sa...

Vad fint du har gjort.
Jag lägger till dig i min blogglista.
GOD JUL
Åsa

In my house sa...

Önskar dig en riktigt mysig och god Jul... Kram josse

Jellon sa...

Varma God Jul kramar från Märit!!!!

Vägen till Drömhuset sa...

jätte fina bokstäver i förra inlägget, jättefina där på skåpet :)

hyacinter gillar jag med, brukar ha de vita för de tål min allergiska släkt när de kommer till jul :) fint du pyntat på bordet, stilrent (precis som jag gillar!!)...

vi ska völ också försöka oss på en riktig gran nästa år, men vi får se :) vill ju ha sias fejkgran (a la disney)..

hoppas du får en underbar jul gumman!!!

stor kram sara

Beas barnslikheter sa...

Hyacint är jul och den gäst som kommer hit i jul och är allergisk har preppat sig med allergimedicin så jag behöver inte ta ut dem. (Han är även allergisk mot gran så han skulle ha behövt medicinen i alla fall).

Vilka underbara bokstäver din svärfar har gjort. Helt fantastiska och vad roligt att han liksom helt visste vad du ville ha.

Ha en riktigt God Jul!

Kram Bea

Villa Hemmet sa...

God Jul på dig!

Känner du för att rensa bland alla dina Walther-prylar så vet du vart du kan skicka dem :D

kram på dig

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja, julen är mycket sinnlig både vad det gäller dofter, smaker, synintryck och inte minst minnen och känslor.
Vill passa på att önska dig och det dina en riktigt God Jul. Kram

Nettan sa...

Håller med dig, hyacint är det mest juliga man kan tänka sig! Har gömt en blå bakom soffan för doftens skull!;-)..så knäppt så det borde man kanske inte tala om;-)
Önskar dig en riktigt GOD JUL!!
Kram Nettan

LillaFlisan sa...

Oj, vilka vackra klara bilder du bjuder på!!

härligt blogg!

Du undrade om live writer och det är en helt fantastiskt gratistjänst från http://windowslivewriter.spaces.live.com/

Du laddar ner det snabbt och smidigt på samma ställe som man laddar ner t.ex. messenger. Du måste ha en live mailadress dock. T.ex. hotmail.

Programmet laddas ner till din dator så du behöver inte vara uppkopplad när du skriver. Programmet har en hel del väldigt enkla men fina fotoredigeringsmöjligheter så att du kan "hotta" till bilderna genom att skapa ramar, skuggor, texter eller lutning på bilderna.
Det bästa av allt är dock att man kan välja publiceringsdag och tid. Du skriver bara i när du vill att inlägget ska publiceras och så blir det så!!!
Helt otroligt!
Det innebär ju att man kan blogga trots att man som jag håller på att skura golven! (tar en liten paus nu medans det torkar!)
Om du kollar min blogg så ser du en markant skillnad på bilderna i mina inlägg när jag började med writer.... Nu är jag helt såld!
Hoppas att du har förstått mitt röriga svammel!

Kram och en riktigt god jul till dig!

Flisan

Hanna sa...

Kikar in för att önska dig en riktig god jul och ett gott nytt år!

Jättefin dekaration du gjort, mys!

Kram Kram!

C´est la vie sa...

Håller med... dofterna är ljuvliga. Hyacinter i vitt och så vita krispiga tulpaner pryder borden här. Nejlika, pepparkaka, vanilj... Mmmm. Kram och GOD JUL!
Någon sa det ska komma lite snö här imorrn i stan :)

Mitt Nya Vita Hem sa...

God jul :)

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Tack Mia för all hjälp, för all inspiration och för att du är en underbar person..hoppas att vi någon gång får träffas på riktigt.

Ha det riktigt skönt nu och tack för att du alltid kommenterar så gulligt mina inlägg.
Julkramen från Lotta

livetpåfyran sa...

En riktigt god doftande jul önskar jag dig!!

Kram Pia

En inredoholic sa...

GOD JUL!! Hoppas du får en fin helg med nära och kära. Kram Jannice

Sjabbig men chic sa...

Absolut att det handlar om dofter men det gör ju liksom hela livet. Jag är en riktig luktare!På gott och ont kan jag säga, jag är ganska så känslig och allt doftar ju inte hyacint eller kanel!;)

Kram Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ju så mysigt att bara få dekorera och göra det mysigt. Så fin din lilla hjärtljusstake är.

Många julkramar Ullis

Betongänglar sa...

GOD JUL OCH MÅNGA KRAMAR/ANNELIE

Marie sa...

Håller med om att dofterna är en stor del av julen. För mig är det hyacinter, apelsiner och gran som förknippas mest med julen.

Önskar dig en riktigt God Jul!

Kram Marie

Lallis - liv och leverne sa...

En Härlig Jul önskar jag dig!
Kram Lallis

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så julfint ni har det! :) Ha en underbar Jul med nära och kära, god mat och mysiga stunder!! :)

Kram o God Jul!

Susanne

Sofie♥Drömhuset sa...

Vill önska dig en riktigt GOD JUL!
Varma Julkramar Sofie

Smått och gott hos Lina sa...

Visst är det härligt med alla dofter som hör till julen!

God Jul vännen!

Kram Lina

Guldkant På Livet sa...

Vackra bilder och ja, hyacintdoft är nummer ett, så god! GOD JUL MIA!!!

Mari.

Moje sa...

Hej! Vile bara önska en riktigt god jul! Och ett gott 2009- bloggår! Kram