söndag 28 december 2008

De två tornen och Repmånad




Bilder med tillstånd från TV4 och TV3. Bild överst, nederst och
i mitten till vänster: Credits: Svensk Filmindustri.


Ikväll fortsätter vi trilogin om Sagan om ringen - De två tornen visas ikväll kl. 21 i TV3. Följ Frodos kamp om gott och ont i det vackra nya zeeländska landskapet.

Dessförinnan kan du se klassikern Repmånad från -79, en helkul film om ni frågar mig. Helge Jonsson (Lasse Åberg) och hans gamla lumparkamrater ska på repmånad men de tar det inte direkt på allvar utan tar det hellre med en smula humor. Jonsson blir intresserad av Bea (Lena-Maria Gårdenäs-Lawton) som arbetar i markan men egentligen är journalist ute på uppdrag för att skriva om livet på luckan. Andra skådespelare i filmen; Ted Åström, Janne Loffe Carlsson, Monica Dominique, Lottie Ejebrandt och Lars Amble.

Ikväll, kl. 19 i TV4+.

Tävla här om en presentkorg från Kryddlandet, här om en skyddsängel från Ljuvliga ting samt här om Maison Belle's allrengöring från C'est la vie.

For translation, please see top of the right column.

5 kommentarer:

rosenskära sa...

Det är så häftigt att Gollum är en ren dataprodukt, måste nog se den igen ikväll...

Kram/Lena

Ullis/Leva på landet sa...

Det var verkligen länge sedan jag såg Repmånad. Vi får se vad som tittas på här i kväll.

Ha det bra!
Kram Ullis

Vägen till Drömhuset sa...

har faktiskt inte sett repmånad, synd att man jobbar ikväll.. men ska mysa med lite glögg och peppisar så fort jag kommer hem :)

stor kram sara

Ingela la la sa...

Vilka fina julklappar jag fick! Jag antar att du vet vilka jag menar..=)
Hoppas ni har haft det bra i julhelgen. Vi har haft det lugnt och skönt. Välbehövligt.

Ha en bra kväll!

Kram

Hemma på Landet sa...

Det är kul när det finns saker att se på TV. Det är det ju inte varje dag. Kramis gumman