torsdag 6 november 2008

Tända-ljus-årstiden






Bilder: Mia

Vi fick för några dagar sedan besök av min väninna H och hennes T som väntar en liten bebis i december månad. Med sig hade de dessa söta lotuslyktor som jag är tokig i, har ett par svarta i porslin och en vit i samma material som dessa som jag gillar. Och svart är ju hemskt snyggt, så snyggt mot vitt! Tack kära vänner!

I zinkhuset ligger det några olivkvistar (fusk) tillsammans med en ljusslinga på batteri bredvid madonnan. Lyser vackert om kvällarna såhär i tända-ljus-årstiden..

Grattis Hemma hos Razzel, du vann halsbandet från Zann smycken! Smycket kommer inom kort per post. Tusen tack Sarah Flood som sponsrade med detta vackra smycke! Och tack till alla som tävlade, bättre lycka nästa gång - kanske i någon av de pågående tävlingarna..?

Tävla om kort + kedja här samt ett smycke från Puss här!

For translation, please choose flag in top of the blog.

37 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag gillar också Lotuslyktor:)
Och grattis till vinnaren, förresten.
kram Lallis

Julhuset sa...

Älskar lotuslyktor, svarta passar bra ihop med vitt.

Kram/Annika

Erica/Bubben sa...

Åh så fina. Det är härligt med hösten när alla ljus kommer fram.

Ellas Inspiration sa...

Vilket sött hus!!

Ha en riktigt bra dag!

Kram Karin

Stämningsfullt sa...

Jättefint! Finns det något mysigare än att tända en massa ljus?
Ha en bra dag.
Kram!

Romantiska Hem sa...

Åh vilket underbart zinkhus! Visst är det väl en underbar effekt när man får gå runt och tända alla ljus nu! Jag brukar faktiskt tända rätt mkt ljus året om men det kommer verkligen till sin rätta nu.
Ja, jag är en ljusoman!
KRAM på Dig vännen!
/Petra

Saramedflera sa...

Hejsan
Så fina lyktor och zinkhuset var så fint.
Kram Sara

Guldkant På Livet sa...

Så snyggt detta var tillsammans, jätetfina lyktor och madonnan som syns där inne... Mari.

lyckostunder sa...

Jag älskar zinkhusen och spanar efter dem i alla inredningsbutiker här, dock utan resultat ännu...

Kram!

Gotlandsliv sa...

Jättefint arrangemang! Och lyktorna är ju underbara, ska faktiskt shoppa några idag men har inte bestämt mig vilken färg jag ska ha. Tror inte att jag har sett svarta tidigare, men det var ju supersnyggt!

Gnistrande snö sa...

Vilka fina bilder. Gillar också lotuslyktor, det var jättesnyggt med svarta och vilket härligt litet hus!

Ha en fin dag!

Kram
Katarina

Lottaspace sa...

Så fina presenter du fått!
Visst ska det tändas mycket ljus den här årstiden!

Kram, Lotta

Nettan sa...

Vilka fina presenter! Va kul! Å zinkhuset har du oxå pyntat till så mysigt!!
Kram Nettan

Bruno och Mig sa...

Otroligt vackert stilleben du gort. Zinkhuset är bedårande!
Madonnan där inne och det röda bandet med ett litet hjärta. Mycket vackert tillsammans.

Ha en bra dag
Kramar
L

Linruz sa...

Jätte fint...själv är jag ju barnsligt förälskad i just zinkhus just nu. Väntar en leverans i slutet av månaden...läääängtar.

charlotte sa...

Visst är de fina lotuslyktorna! De svarta du fick är mina favoriter. Vilka bra vänner du har!

Fröken Fräken sa...

Vackert, som alltid! Här är klockan bara två på eftermiddagen men jag funderar på att redan nu börja tända ljusen här i vardagsrummet. Det behövs allt mys man kan få nu!

Sjöboden sa...

Verkligen fina! Snygga ihop med vitt :-)

kram kram

Ellas Inspiration sa...

Hej igen!

Äntligen får jag en stund över att hälsa på och säga att det är verkligen jätteroligt att du är med och tävlar om grytvantarna!

Imorgon drar jag en lycklig vinnare...

Lycka till!

Kram Karin

Karin A sa...

Så söta och vilken trevlig present! :) Gillar också huset i bakgrunden och hur du dekorerat det...

Ha en fin helg så får vi höras om nästa. Kram Karin

elna-estelle sa...

Det är så roligt med dessa ljuslyktor. Jag var verkligen inte alls sugen på dem när de kom för några år sedan. Men så helt plötsligt fick jag ett enormt sug efter dem förra hösten. Fick leta som ett tok för att finna dem minns jag. Men skam den som ger sig! Nu älskar jag dem! Jag (eller vi)har dem i rosa och grått.

Ha en trevlig torsdagkväll!
Kram Elna-Estelle

Wilda Stenlyckan sa...

Så söta ljuslyktor och zinkhuset är också så fint!! :-)

Grattis till vinnaren!

Kram Sara

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Tänk att ett par ljuslyktor hos dig kan bli helt underbara..tycker mycket om dina bilder.
Kram Lotta

Villa Hemmet sa...

Gaah, du skall ju inte snacka. Du har ju Walther´r Rolls Royce *asg*

kram

Pia sa...

Åh, det zinkhuset fra Walther og co er superfint - har selv 3 zinkhus med vinduer, som snart skal frem:-))

Kram Pia

Inspiration i vitt sa...

Vilka fina bilder du visar och jag älskar ditt zinkhus och vad fint du har dekorerat det.
Kram på dig/Ingela
Ps du har fått mail pling....

PiaMaria sa...

Vad fina dina lotuslyktor är!!! Såna har jag inte sett tidigare!

Kram Pia

MammaRebecca sa...

Ja jag Älskar nu när de börjar bli mörk och man kan ta och tända lite mysigt med ljus här hemma:) Ja dom svarta lyktorna var ju super snygga:)
Ha en FAB kväll

Lilla huset på prärien sa...

Visst är det mysigt med tända ljus - jag kan ha precis hur många som helst! Fint hus från W&Co!

Kram Jenny

Frida sa...

Hej!
Vilka fina lotuslyktor och vackert zinkhus. Här tänds det också ljus för fullt.
Kram Frida

Julia sa...

Hej gumman,

Fick ditt mail, skriver tillbaks så fort jag kan, har så mkt och en sjuk liten Elle härhemma. Stor kram

Madicken sa...

Tusen tack för ditt stora engagemang i grisen! Jag är mycket tacksam! Tror nog att jag ska hitta en ligen nasse som passar någonstanns! Ha det så mysigt!
KRAM!

Hem och Lycka sa...

Tack söta ni! kram

julia - det är lugnt! kram

Hem och Lycka sa...

madicken - lycka till! kram

Malin/Vita hjärtan sa...

Det där zinkhuset är helt underbart!
Kram Malin

Iris sa...

jättevackra lyktor. Jag köpte precis ett par gråa, men ett par svarta hade inte suttit fel, får hålla ögonen öppna :)

ha det bra!

Hem och Lycka sa...

tack malin o iris!