söndag 23 november 2008

Tidningsförvaring




Bilder: Mia

Jag har haft ett dilemma. Vad 17 gör man med alla inredningstidningar? De är ju inte särskilt billiga så jag lägger dem åt sidan för att titta i dem igen. Jag brukar spara på dem ett tag i en låda i förrådet och när den är full läser jag om dem, river ur de sidor jag vill spara och sätter dem i en pärm. Det har funkat rätt bra men dilemmat har varit att lådan blir så otroligt tung (ni vet ju hur tungt tidningspapper blir) och jag arma kvinna får först vika ihop mig som en fällkniv för att komma åt den och sedan ta i för att lyfta fram den. Inte helt bra som ni hör. För naturligtvis är maken sällan hemma när jag ska åt den.

Sofias Me and my home har haft en underbar trådkorg som jag suktat efter. Förvisso har jag originalet men den ståtar ju med toarullar i badrummet :-D Till slut blev det en trådkorg för ett tag sedan i syfte att fylla med inredningstidningar, som komplettering till denna tidningsförvaring. Så när dessa två är fulla gäller det att läsa om och sedan rensa. Skönt att komma åt lättvindigt och dessutom kan jag fylla lådan i förrådet med annat! Täcket som hänger på soffan kommer också härifrån och det kan ni se mer av här.

Tävla om ett smycke från Puss här!

For translation, please choose flag in top of the blog.

47 kommentarer:

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

God kväll i stugan...
Den var kanon fin. Här hemma finns tidningar i alla rum på hyllor, under bord m.m, men jag har också funderat på en korg...man vill inte slänga dem fast man har massor.
Kram Lotta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!!

så fint det är att ha dom i en korg.
jag har mina tidningar lite överallt...*LER*

Kramizz Nilla

Linruz sa...

Ja det blev verkligen snyggt. Boken som stod i korgen såg verkligen mysig ut. Kram

Clarice sa...

Fint! Problemet med tidningar som står upp är ju bara det att dom böjer sig och blir skruttiga nertills. Fast har man tillräckligt mycket tidningar så hålls dom på plats : )

Kramis,

Amy sa...

Å så fint tidningsställ, Både jag och min vännina förvarar tidningarna i en varsin flätad korg men jag har letat efter alternativ.

Fin var den :)

http://sweet-things-in-life.blogspot.com/2008/09/en-lantlig-tva-ovanfr-backen.html

http://sweet-things-in-life.blogspot.com/2008/09/shabby-chic-mter-dalarna.html

Sjabbig men chic sa...

Jättefint! Jag har också problem med inredningstidningarna. Jag är verkligen ingen samlare men av någon anledning så har jag svårt att göra mig av med just dem. Jag har dem i stora förvaringsboxar i papp från IKEA. Fem stora förvaringsboxar plus tjugo tidskriftssamlare. Helt sjukt! Jag tror jag ska ta tag i det där NU!

Kramar från Lisa

Marit`s vita skrin sa...

Ha ha. Jag är också tidningoman. vet inte hur många hundralappar i månaden som går till tidningar.
Och inte har jag hjärta att slänga dom heller.
Ma kan ju vilja se nåt igen som inspirerade en för ett år sen.
Jag förvarar mina gamla i våran kista framför soffan, och överallt där det finns plats i huset. Hi hi.

Trådkorgen var superfin och jag älskar den du har toapapper i.

Kram kram

Stämningsfullt sa...

HEj!
Jag har samma problem! Har tidningar lite överallt i huset :)
Det var mig en riktigt snygg korg du har köpt! *avis*
Ha en bra dag.
Kram!

Pia sa...

Superflot kurv :-) Kram Pia

Lallis - liv och leverne sa...

Jättefint ju:)
Kram Lallis

Nettan sa...

Jättefin korg! Tycker det svämmar över med tidningar konstant! Jag är en riktig "tidningsmissbrukare" köper allt!!Och har svårt för att rensa tyvärr!!
Kram Nettan

Smått och gott hos Lina sa...

Fint att ha tidningarna i en trådkorg. Jag har mina i en vit korg, men den fylls på så fort :-)

Tack snälla för kommentaren i min blogg :-)

Kram

Moje sa...

Hej,hej.

Den korgen vart ju perfekt. Jag är dock ingen samalre av just tidningar. Jag river ut det jag vill spara och lägger tidningen till återvinningen. Såg att du är med och tävlar. Jättekul och lycka till! kram

Nilla sa...

Jättefin! Sån skulle jag med önska mig :)

Ha en trevlig kväll!

Kram Nilla

StrandviksVillan sa...

DEN var snygg!!
Jag håller allt hårt i alla mina inredningstidningar! Har prenumererat på lite olika tidningar i flera år, dessutom kan jag inte låta bli lösnummer heller. Önskar jag kunde riva ur och spara, men... Jo förresten, har faktiskt slängt Hus&Hem från 90-talet nyligen :D
Söndagskram Anki

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Vill också ha en sån tjusig förvaring åt favoriterna!
Har annars tidskriftsamlare med hela årgångar. Spar 3 år..och kastar eftersom..nu i januari åker hela 2006 ut, eftersom 2009 ska in:)

Men några favoriter från varje år sparas:)

Susanne

Hannis sa...

Snyggt!Och praktiskt!
Var ingen dum idé att riva ur det man vill ha kvar och spara i pärm.
Skulle onekligen bli mera plats i det här hemmet=))

Kram Hannis

Marres Hörna sa...

Den va snygg den... :-)

Hoppas du haft en finfin helg!

Kram!!!

Bruno och Mig sa...

Hej hej!

Du har så otroligt många vackra detaljer i ditt hem. Jag blir så inspirerad av att kika runt hos dig.

Kram L

Ullis/Leva på landet sa...

Har också samma problem med alla tidningar. Tycker att du har löst det på ett jättebra sätt.Ska försöka hitta ett jag också.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Veronika sa...

ÅÅ den korgen har jag oxå kikat på, superfin och smart förvaring! Den underbara pläden har jag önskat mig i julklapp, tror den är beställd nu ;-) hihihi
Har en fråga till dig som har koll på Göteborg :-) Ska dit i helgen å MÅSTE ju naturligtvis inredningshoppa lite iallafall, nu när man är barnfri och allt :-)SÅ min fråga är, Vilka butiker får jag INTE missa?? Ska även hinna med ett besök på lisebergs julmarknad, verkar sååå mysig.
Hoppas du har tid å svara :-)
Kramar V

Therese sa...

Du och din underbara blogg har fått en award hos mig som tack för din ständiga spridning av inspiration och vackra bilder!

Therese sa...

Awarden hittar du här: http://lurans.blogg.se

:-)

Lilla huset på prärien sa...

Hej kära du! Vad roligt att du gillar mina trummor. Är själv väldans förtjust i dem. De hade bara tre stycken men jag tänkte att jag skulle dit nu i veckan och se om den ordinarie personalen känner till om de har flera. Skulle vilja ha minst tre till så man kan dekorera granen med dem :)

Om de har fler så hojtar jag till!

Kram Jenny

Karna sa...

Kjempe lurt, og flott ble det også...jeg har et gammelt trau som jeg har blader i....

marita blücher sa...

Hej Mia,
Sitter här och skrattar lite igenkännande för mig själv - har nämligen precis köpt boken Julealfabetet och den där trådkorgen fungerar också som tidnings-förvaring hos oss. Tusen tack för din rara kommentar och ha det så bra.
Kram/Marita

faster atta sa...

Bra förvaring kan man knappast få för mycket av ..ti-hi.. Trådkorgen blev super till tidningarna, och det är ju skönt att ha dom framme så att du slipper skada ryggen!

Bruno och Mig sa...

Vill tacka dig för att du räddat första advent hemma hos mig! Hjärtljusstakarna är beställda hos Claes Ohlsson.
Tusen tack!

Kramar
L

En inredoholic sa...

hej svejs,

åå så fint ställ! måste hitta ngn ordning på alla mina tidningar. sparar dem i jobbet och mkt tidingar blir det!

önskar dig en fin start på veckan. kram jannice

Lottaspace sa...

Vilken fin trådkorg! Bra tidningsförvaring! Visst samlas de där inredningstidningarna på hög, men vad gör man?

Kram,Lotta

Från koja till slott sa...

Åh, vad snygg den var! Har precis samma problem, har supermycket inredningstidningar som just nu ligger i högar på golvet. Inte så snyggt! Var har du hittat denna skönheten?
Kram Pernilla

Designe sa...

Så fin förvaring! Ja, man har ju en del tidningar och man vill ju som sagt ha dom kvar!...
Kram :)

Marie//Tekla Maräng sa...

Det blev ju riktigt snyggt. Själv har jag tidningarna i en tvättkorg.
Och en stor hög på köksbordet, det är dom jag inspireras av just nu.

ha det gott Marie

Marie sa...

Trådkorgen är supersnygg, passar ju perfekt som tidningsförvaring. Här hemma har jag mina inredningstidningar lite överallt, de flesta står i tidskriftssamlare i bokhyllan, men ganska många ligger och dräller lite varstans, hihi.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Gnistrande snö sa...

Ett fin,fint tidningsställ, helt i min smak :-)
De där produkterna från maison belle verkar så mysiga...

Ser framemot att ni öppnar webbutiken i januari :-)

Kram
Katarina

Karin A sa...

Underbara bilder och en härlig korg! Visst är de trevliga som förvaring.

Blir sugen på lite Maison Belle när jag läser ditt inlägg nedan. :) Ha det gott och vi hörs så småningom (min dator har kraschat så just nu lånar jag en). Kram Karin

Lily of the valley sa...

Hej! Jag gör som du! Läser om och river ut:D Snyggt att ha tidningarna i trådkorgen! Jag har också toarullar i min trådkorg. Ibland tycker jag det är synd att ha den där men sen och andra sidan skadar det ju inte att ha lite snyggt inne på toan.

Så här står det:
Den här bloggen har låsts på grund av eventuellt brott mot Bloggers användarvillkor. Du kan inte publicera nya inlägg förrän din blogg har granskats och låsts upp.

Den här bloggen kommer att tas bort inom 20 dagar om du inte begär en granskning.

Begär granskning för upplåsning

Bloggers robot/ar har indikerat min blogg som skräppostblogg. Vet inte om det är det samma som att någon flaggar en blogg?

20 dagar senare tas den bort om man inte har bekräftat att det inte är en spb. Gjorde det direkt när jag fick mailet, den 18:e.
Jag kan som jag skrev i min blogg, göra inlägg men måste verifiera, inläggen sparas inte....

Ha det bra
Kram Lily

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Jag vill premunera på Ellis Corner...men det går inte så bra..blir bara fel. Kan du ordna det ändå?
Kram Lotta
Framöver kommer jag visa bild på din fina julskylt...den hänger här hemma i en gran där glöggen står uppställd. Tänker på dig varje dag, när jag ser den.
Kram Lotta

Sjöboden sa...

Ja det är fint att ha dem framme och särskilt i sådan fin förvaring!

kram

Tulipa sa...

Jättetjusig korg! Sådana kan man knappast få för många av!
De där städprodukterna i förra inlägget har jag suktat efter ett tag men inte blivit färdig att köpa, nu blev man ännu mer sugen...
Kram Tulipa
(De är ju så snygga också!)

Guldkant På Livet sa...

Skitsnyggt att ha tidningar i dne läckra korgen och vilka härliga rengöringsmedel du visade nedan!!! Mari.

♥ Hedvig och Jag ♥ sa...

Å jag är så sugen på en xmas clean.. men jag suckar över att betala frakt som blir lika dyr som flaskan... jaja, man kan inte få allt hihi

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ja det är ett dilemma, jag gör också lite som du. Förvarar i lådor i källaren och på några ställen "uppe i huset", trådkorg, zinkbalja och trälådor. Nu var det längesen jag rev ut och la i inspirationsmappen, så det får nog bli en julledighets-syssla :)

Kram och ha det så bra!
Mia

Ett hem på landet sa...

Ja det kan vara svårt att förvara alla inredningstidningar, men jag har sett många fina exempel ute i andra bloggar. Din korg va ju jättefin!!
KRAM

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni!

clarice - mina blir inte skruttiga nedtill..

veronika - svarade i din blogg! kram

Therese - tusen tack! kram

Lilla huset - tack vad rar du är, hojta gärna! kram

Bruno och Mig - vad kul att det blev ett köp! kram

Från koja till slott - se länken i inlägget. kram

karin - usch för trasiga datorer, hoppas att den får hjälp hos farbror doktorn! kram

lily of the valley - vad trist, hoppas att det löser sig. kram

Fyra årstider - tusen tack, vad gulligt av dig! fixat e-mailadressen åt dig! kram

Hanna sa...

Det blev jättefint att förvara tidningar i den! Man kan använda sånna korgar varsom tycker jag :).

Ha en trevlig tisdag!
- Hanna

Sparrow sa...

Hej! I used to know more Swedish but haven't used it in years so I forgot most. I like your blog very much and just wanted to say hello.