onsdag 26 november 2008

Nödvändigheter




Bilder: Mia

Har glömt att visa er min lampa som jag fyndade billigt på rea i sommar till sybordet. Skönt att se när jag syr och slippa tända taklampan vilket jag avskyr.

Trådrullarna kommer från svärmor och farmor. På hängaren hänger en ny korg från Me and my home där jag samlar diverse saker, just nu de knappar som bör sys i diverse plagg. Tråkigt göra om ni frågar mig men nödvändigt!


Även brevkorgen och korgen på hyllplanet kommer från Sofias härliga butik, älskar dem! Nästa syprojekt är att sy ett överdrag till makens stora skrivare. Tyget köptes redan i sommar på Stoff och Stil, har börjat lite grann men har dragit mig lite för det - min sytalang är inte särskilt avancerad tyvärr men det ska gå!

Tack till Therese och Nettan för awarden som jag fått av er! Jag har dock kommit till en punkt då jag måste sätta p för awarder och utmaningar då det har börjat stressa mig lite grann att försöka vara rättvis och inte glömma någon. (Likadant som jag gjorde med att sluta länka till bloggar för länge sedan. Min blogglista finns numera på Bloggkoll som ni säkert vet.) Sedan är det lite mycket just nu i mitt privatliv dessutom så jag väljer att sluta med detta helt och hållet. Inte meningen att någon ska ta illa vid sig eller bli ledsen, jag måste bara vara egoistisk i det här fallet och tänka på mig själv. F'låt!

Tävla fram till kl. 12 om halsbandet från Puss.se här

For translation, please choose flag in top of the blog.

19 kommentarer:

Linruz sa...

Alltid roligt att fynda. Lampan passar jätte bra till sybordet. kram kram

Ingela la la sa...

Du är förlåten. Jag förstår dig!
Hoppas det lugnar sig snart, privat menar jag.

Ta nu hand om dig och hojta om det finns nåt vi kan göra eller hjälpa till med.

Kram

Nettan sa...

Det är helt ok! Man måste känna vad man hinner/orkar med å det får ju inte bli ngt tvång..då ä det inte kul längre!
Vilken fin lampa..å ja, hela syhörnan var supermysig! Och jag gillar att du "julat" till bloggen;-) jättefint!!
Tack för tipset med kalendern, blir en perfekt julklapp till Amerikanska vänner som tänkt komma till Sverige till sommaren..en liten försmak!;-) Ha en bra dag!
Kram Nettan

Livets njutning sa...

Klart du ska få vara egoistiskt. Det finns ingen lag på att man måste länka. :) Hoppas det lugnar sig för dig snart.

Fin lampa och bra julklappstips också! Hoppas du får en mysig helg. Kram Jenny

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Jättemysig syhörna! :)
Jag förstår hur du känner dig. Det blir inte kul när man börjar känna tvång och blir stressad. Hoppas allt lugnar ner sig snart :)

Ha en bra dag
kram Therese

rosenskära sa...

Du måste vara rädd om dig Mia!

Lena

Sjabbig men chic sa...

Men det gör du väl helt rätt i! Bloggandet ska ju vara som en krydda inte som ett måste, då kan man ju lika gärna lägga ned helt! För övrigt så tycker jag också att lampan är jättefin!

Kramar från Lisa

Lilla huset på prärien sa...

Jag gillar verkligen den lilla korgen som hänger på kroken där... så söt! Du verkar ha ordning och reda på dina sygrejor - snyggt! :)

Var förresten in till "min" butik och kollade om trummorna. Men de var från förra året och de skulle inte ta in fler för de tyckte att de hade blivit så dyra. Synd! Jag gillar dem verkligen, i läder o allt... Kanske kan få tag på dem någon annanstans - ska undersöka!

Kram Jenny

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Helt OK! Inte alltid jag länkar heller;) Bloggkoll..där glömmer jag lösen hela tiden, så bloggers nya koll kör jag med. Visar de 25 senast uppdaterade, men om man trycker visa alla dimper de 163 bloggar jag följer just nu ner;)

Bara att lägga till en ny när man vill!

Kram Susanne

Lotta sa...

Hej vännen!
Härligt fynd! Och visst behöver man bra belysning när man sitter och syr.

Önskar dig en riktigt härlig dag!
Kram
Lotta

Marit sa...

Det är inte alltid lätt att hinna med allt man vill göra här i livet! gäller att välja ut sådant man tycker har en betydelse för en själv, och inte känna någon ångest för det =)

såg en sida igår som kanske intresserar dig som gillar inredning http://www.inredningsskolan.se/simulator/ där man får prova på att inreda direkt i datorn, kul va? :) ha en bra dag!

Lina sa...

Hej!
Vilken härlig syhörna du har! Lampan passar ju perfekt in! Jag är ingen höjdare på att sy, men har en liten hörna nere i källaren. Tyvärr är min maskin trasig och måste in på service...Kanske ett uppdrag att slutföra i mellandagarna.

Kalendern du visade var jätte fin! Underbara bilder fråb vår BÄST/VÄST kust! ;- )

Må så gott, kramar Lina

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Hej Mia
Inte pysslig? Hela ditt hem är pyssel...jag bara älskar det. Tänka om du och jag fick möttas någon dag...vad vi skulle snacka...*hi*.

En egen syhörna låter så härligt, här hemma skulle min tvättstuga bli min syhörna...men jag ser bara tvätt...

Jag har också slutat med awarder och utmaningar..känner precis som du jag bloggar för bilderna och vännernas skull och det ska vara ett rent nöje.
Stor kram Lotta

Pia sa...

Søde billeder du viser - som altid:-)

Kraam

C´est la vie sa...

Hej söta du, du har en utmaning att anta i min blogg! Jag är så nyfiken! När du har tid... kika in, stor kram från Lina

Moderncountry sa...

Lampen er fin Mia! Ja hele hjørnet var fint. Interessant og vakkert sammen. Det er en grunn til at jeg liker din blogg så godt, på grunn av kombinasjonene som gjør det så spennende.
Å så er du veldig god og søt selvsagt :)

Klem!
Aina

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vad fint du har det där.Kram Lallis

Maria / Frøken Fryd sa...

Det er en rigtig fin arbejdsplads du har her.
Flotte trådkurve, og fine trådsneller.

Vil bare ønske dig en fin weekend

Klem Maria

Sofie sa...

Åhh underbar lampa, passade perfekt in där! Härligt att fynda :-)
Kram Sofie