fredag 21 november 2008

Maison Belle







Bilder: Mia

Tänk - vi fick ändå liiiite snö även här nere i Göteborg! En litet tunnt, otroligt vackert puder på marken i gnistrande novemberkylig höstvinter.. Jag blev så salig att jag faktiskt plockade fram adventsljusstakarna! Naturligtvis lyste inte den ena särskilt länge utan vi måste redan ut imorgon för att hitta extralampa.. Trots att den är helt ny, retsamt!

Jag beställde för ett litet tag sedan
från den relativt nyöppnade C'est la vie fler kompisar i familjen Maison Belle - ett varumärke jag rekommenderar starkt! Senaste polaren i raden är Christmas Clean som jag använder frikostigt i köket och den doftar helt underbart av kanel och apelsin - inte konstgjort faktiskt utan jul helt enkelt. Och doften dröjer sig kvar en lång stund efter jag gjort rent..

Den andra familjemedlemmen är rengöringsmedlet till golvet som självklart också doftar kanon - apelsin, nejlika och lavendel. Och naturligtvis ville jag att mannen också skulle känna ljuvligheten varför jag vid premiärtvätten tvingade honom lite halvt om halvt motvilligt halvvägs ned i skurhinken (den från Isabella Smith-besöket i sommar) *fniss* Men även han tyckte om doften. Bra alternativ alltså och det som är bra är att Maison Belles produkter doftar gott men också är miljövänliga! Dessutom lite vardagslyx när man tycker att städningen är trist.. (Som jag tycker..)

Trevlig helg på er!

Tävla om ett smycke från Puss här!

For translation, please choose flag in top of the blog.

24 kommentarer:

Clarice sa...

Har hört mycket om Maison Belles produkter, men vet inte vem som är leverantör för dem. Vi kunde gärna ha produkterna till salu i Mosters. Kan du kolla på burkarna om det står någonting som kan hjälpa mig på traven?

Kramis,

Pia sa...

Elsker også maison Belles produkter (og hinken har jeg også købt;-)

Kram Pia

Livet runt 35 sa...

Hej!

Jag har ännu inte testat Maisons produkter. Är de verkligen bra också? Vill ju inte ha något som bara doftar gott...

Kram Anna

Ellas Inspiration sa...

Jag har aldrig testat Maison Belle men de dyker upp lite titt som tätt. Borde kanske testa. Jasså du har fått lite snö i Gbg, här 8 mil bort har det inte kommit riktigt än...men jag väntar!

Kram Karin

Gårdsromantik sa...

Maisons produkter verkar spännande - skall kolla lite extra på dem när jag gör inköp till våren.

Kram Maud

organic-lizzi sa...

Aldri kjent de,men skal ta"et sniff"ved første anledning..
Helt nødvendig med riktig deilige ting å gjøre rent med:-))
Koooos dag&Stooor klem Randi

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

dom där produkterna måste jag verkligen prova, har sett dom lite här och var men snart ska jag köpa mig ett par egna:)
Kram M

Ingela la la sa...

Låter som det blir mycket trevligare att städa, kanske t.o.m jag kan ge mig på det ;) Johan skulle nog bli glad i varje fall.

ha en bra dag!

Kram

Fransk inredning sa...

Jag behöver hjälp! Känner mig dödum men fattar ingenting..Har registrerat mig där för längesedan men har inte lyckats fixa någon räknare Kram Susanne

Nettan sa...

Oj du har verkligen laddat upp för städningen! Ett bra tips för att det ska bli lite skojigare att städa mottages ju tacksamt, så jag ska genast införskaffa ett gäng jag med!!
Ha det gott!
Kram Nettan

Lilla huset på prärien sa...

Mmm... en sådan där Christmas-variant skulle man ju inte tackat nej till i dessa tider :)

Kram Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej!
Verkar som att de oftar jättegott :)
Borde väl så till på några flaskor jag med...
Kram!

Fröken Fräken sa...

Jag hörde att juldoften skulle finnas på Lagerhaus, så glad i hågen rusade jag dit. Men inte en flaska! Får se om jag kan hitta den i Sthlm - fast då kan man väl ge sig den på att den går sönder i bagaget! Är väldigt nyfiken på deras grejer!

C´est la vie sa...

Hej söta vän, vad roligt att du som jag älskar produkterna! Jag har testat nästan alla själv och bara därför säljer jag dem. De ÄR så bra, och dessutom bra för miljön. Att doften är fantastisk är ju bara ett plus.
Välkommen till min butik o handla ni andra med - och ha en skön helg! :o)
Kram Lina i ett vintervitt Stockholm.

Ullis/Leva på landet sa...

Många som tycker att de produkterna är så bra. Måste testa dem nästa gång jag ser dem i någon affär. Vi har inte så mycket mer snö här i dalarna än vad ni har.

Kram Ullis

Hemmabloggaren sa...

Måste också testa, har hört att sprayen för stainless ska vara super.

Hemma hos Alva sa...

Hej! Ledsen för lite sent svar men jag har i alla fall en vanlig svart sladd till min lampa.

Älskar också Maison Belle. Skulle vilja ha en lika stor samling som du har :)

Kram Maria

Wilda Stenlyckan sa...

Oj, vad många du har! Jag skulle vara glad om jag hade en Christmas Clean ;-) Ska se om jag kan få tag i en nästa gång jag åker till stan.
Grattis till snön!
Kram Sara

Hemma hos Alva sa...

Haha, lite pinsamt men min man informerade mig precis om att det faktiskt är en tygsladd till lampan :D Vilken koll man har..

Petra Månström sa...

Åh, "Christmas Clean" bara måste jag ha! Tack för tipset =)

Malla sa...

JA jag måste nog fylla på förrådet med produkter, de är härligt bra!!!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Har inte provat själv, men deltar i tävling:)
Ska nog beställa någon flaska att städa med inför julen..eller kanske att städa UT julen med för den delen..hihi!

Susanne

charlotte sa...

Kanske skulle slå till på lite juldoft! Vad gör man inte för att göra städningen trevligare. Och snart är det advent.
Ha det gott!

Sussi's dreamzone sa...

Jag fick ett paket från Isabela Smith igår och idär så låg just "juldoften". Känns lyxigt att använda den o rent blir det också eftersom man vill använda den hela tiden *L*
Ha en bra dag!