söndag 9 november 2008

Lilla pappa




Bilder: Mia

Min lilla pappa har karaktär, äter mycket lite godis och kakor samt annat sött. Men jag har upptäckt hans svaga sida. På Jul på Liseberg för några år sedan så köpte jag brända mandlar och bjöd mamma, pappa och min man som också var med. Jag riktigt såg pappas ögonbryn höjdes och en glimt tändes i ögonen.. "De där var ju faktiskt riktigt goda" sa han lite förvånat.

Så vad kunde passa bättre då utöver hans present än att göra lite brända mandlar inför Fars dag. En sjöstjärna passar väl en pensionerad fiskare. Etiketten blev inte helt bra men jag iddes inte göra om den. Jag måste nog dock faktiskt slänga jantelagen tillfälligt i väggen och påstå att de blev riktigt goda! Eller vad säger du pappa?

Tävla om kort + kedja här samt ett smycke från Puss här!


For translation, please choose flag in top of the blog.

30 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så gullig hälsning till din far.

Kram Ullis

Jennie sa...

Så uppmärksam du är!! Önskar man själv kunde komma ihåg dom där "små" sakerna som kan göra människor så glada!! Mysigt gjort av dig tycker jag....
Min lilla pappa fick bara ett system till v65 och ett tyghjärta som jag knåpat ihop i helgen...
Det är så svårt att hitta på nåt till en karl som har allt. Man kan ju inte alltid ge strumpor!! hihihi

Ha det gott, Kram Jennie

Stämningsfullt sa...

Hej!
De ser riktigt mumsiga ut! det måste ha varit uppskattat :)
Kram!

Ingela la la sa...

Vad fint! Kan tänka mig att dom var goda...
hoppas helgen varit bra! Härlig storm, eller hur? Slipper vi gå ut idag ;)

Ingela la la sa...

Glömde säga att jag är hemskt avundsjuk på tekannan...

Kram

Karna sa...

Flott og god gave, ikke så lett å finne på noe til disse pappaene...

Kjempe søt innpakning også!

rosenskära sa...

Vad mysigt att ge bort något hemgjort och egenförpackat. Du är en riktig fixare Mia!

Kram / Lena

Marit`s vita skrin sa...

Då blev han väl jätte glad din pappa.
Vad omtänksam du är. Själv tröt min kreativitet igår, så min pappa fick lotter ;)

Kram kram

jennies kreativa sida sa...

Hejsan!!

Vilken fin sida, är alldeles ny i blogg världen å har precis startat upp en egen blogg kika gärna in på min sida....... å dela gärna med dig till andra bloggare så de hittar till min sida....

M sa...

Men oj har du gjort allt själv! Snyggt! Jag tycker ju att etiketten såg jättebra ut... Lyckliga din pappa :).

Kram!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Oj så fint med påsen och allt:)
Har du bränt dem själv också?

Susanne

Designe sa...

Trevlig present och snygga bilder!

Älskar filmen som du tipsade om nedan, såg den såklart! HAN är ju sååå snygg! :)
Kram

Nettan sa...

Verkar som jag å din pappa har samma smak! Jag älskar brända mandlar, finns det något mysigare än en julmarknad som bara doftar av det goda söta..
Tack för tipset om Leilas bok! Ska genast kolla upp det!
Kram Nettan
Ps tycker etiketten var hur fin som helst!!

Fröken Fräken sa...

Måste säga att Leilas bakbok var en ypperlig present till min pappa när han fyllde år. Vi blir bjudna på det ena smaksigare bakverket efter det andra!!
Tack för det snälla om min handstil, känns roligt att kunna göra det lite personligt med att texta själv och inte bara trycka bokstäver!

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Ja åh visst är brända madlar såå gott! Jag gjorde ett par omgångar förra julen och de var uppskattade :) Dottern bad häromdan att jag skulle göra sånna nu igen...

Har tänkt att gå på Lisebergs Jul, det är ju så himla mysigt (att det är knôkat med folk får man ju stå ut med)

Kram
Mia

Lotta sa...

Hej tjejen!
Brända mandlar är mums!!!
Hoppas få äta några stycken när vi ska till Göteborg och gå på julmarknad på Liseberg!

Jättegullig present till pappa!

Ha det gott!
Kram
Lotta

Wilda Stenlyckan sa...

Vilken fin present!! Jag älskar brända mandlar. Hur gör du dem? Har du lust att dela med dig av den hemligheten ;-)
Vad roligt att du är med och tävlar hos mig! :-D

Kram Sara

Nilla sa...

Så fint gjort av dig och jag tycker etiketten var jättefin! Säkert gott med :)

Ha det bra!

Kram Nilla

charlotte sa...

Pappor ska man vara rädd om! Tror säkert att det blev uppskattat!

MiaMaria sa...

Hejsan!

Vilken rar present till lilla pappa.........

HA´en bra kväll!
MiaMaria

Ljuvligt Hemma sa...

Finns inget godare än brända mandlar... min favorit är de som smakar kanel :) Vad fint du pysslat ihop det hela! Kram kram

Tulipa sa...

Brända mandlar är ju så gott! Men kan det vara så lätt att göra hemma...? Du har i alla fall lyckats! Fin inslagning! Ser väldigt proffsigt ut!
Kram Tulipa

Loppisliv sa...

Brända mandlar...Mums vad gott, helst varma också..det är riktigt gott det. Din pappa måste ha blivit väldigt glad över att du var så uppmärksam. Såna presenter där det ligger en tanke bakom är de bästa. Tack för din gulliga kommentar förresten, jag blev så glad. Kraaam Paula

Pia sa...

De der mandlerne så rigtigt gode ud:-)

Kraaam

Sjöboden sa...

Så fiffigt och göra själv och ge bort i en sån fin "köpe"-förpackning!

Kram C

Gnistrande snö sa...

Vilken gullig gåva till din far. Gillade det där med sjöstjärnan till en gammal fiskare, så fint :-)Brända mandlar som är så goda men det verkar svårt att göra såna själv.

Ha en fin vecka!

Kram
Katarina

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Min lilla pappa fick en middag...hoppas jag kommer till Liseberg.
Kram Lotta

Mirrekex sa...

Hej ohh vad rart skrivit om din pappa, man ser framför sig hur han gillade det. vad fint du gjort till honom verkligen :) Ja nä de hade ej fått inreda hos mig hualigen. Då är Måns bättre på nytt läge eller roomservice. Simon & Tomas är fööööör mykt *s* Ha det gott

Karin A sa...

Mmm vilken trevlig och mumsig present! Kan tänka mig att han blev glad. :) Kram Karin

Inspiration i vitt sa...

Hej, vad go du är mot din pappa so ger honom nåt som smakar såå gott då blev han väl glad.
Jag har skickat dina kort så då kommer de nog snart.
Kram på dig/Ingela.