tisdag 11 november 2008

Julshopping







Bilder: Mia

Var inne i stan i förra veckan tillsammans med maken och köpte farsdagspresent samt julklappar, har bara julklappar kvar till två personer nu så det känns skönt! Kvistade in på Grandmas för att se om favoritglöggen (rönnbär) fanns där men tyvärr inte.. Har dock börjat på en Blossaglögg (vit) som också är god så den får duga tills vidare. Nu höjer ni på ögonbrynen hör jag, JO, faktiskt, vi har syndat! Redan förraförra helgen blev det lite pepparkakor och glögg. Att lussekatterna ligger färdigbakade i frysen borde jag kanske inte nämna.. Och att jag är gift med en pepparkakoholic gör inte saken bättre.

I favoritbutiken fanns dessa saker och maken föll faktiskt för kannan, liksom jag. Gammalt stuk som föll oss båda i smaken. Tänker mig lite gran- eller tallkvistar i den, kanske på kökshyllan framåt jul, vad säger ni om det? Bryta av det vita lite grann. Granatäpplena hamnar kanske tillsammans med adventsljusen och trummorna från Maileg i granen, åtminstone en av dem..

Jag har fått flera frågor angående de brända mandlarna och jag som är urkass på att komma ihåg att lägga ut recept gör det här och nu istället ;-)

Tävla om kort + kedja fram till kl. 18 ikväll här samt ett smycke från Puss här!

For translation, please choose flag in top of the blog.

41 kommentarer:

Linruz sa...

Snyggt att bryta av med lite rött också.
Rönnbärsglögg..låter spännanade. Nu gjorde du mig nyfiken.

Ingela la la sa...

Pepparkakor har syndats här oxå ett tag... ;)
Menar du att det fortfarande regnar in? Kan ju inte varit någon höjdare dom sista dagarna...

Fin banner!

Kram

Therese sa...

Vi har också syndat friskt :-) Trevligt att titta in idag och se en ny header. Trevlig dag!

Leva Livet Nu sa...

Pepparkakor ja det har vi ätit i två veckor nu!!! Älskar verkligen Grandmas,, fast det blir långt mellan turerna dit. Det var där jag införskaffade mina första Mateus tallrikar. Kommer till Gbg i dec nästa gång får nog bli en tur dit då.
Tips på fler pepparkaksformer Formina.se ..........

Kram
Therese

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vi har köpt av den ny glöggen med blåbär... Är allt lite sugen på att smaka den, men vi har inte gjort det ännu... Få se hur länge det dröjer!
Kram
Marie

Nettan sa...

Vilka fina grejor du köpt! Jättecharmiga trummor! Ska ta mig en tur till Grandmas inom det snaraste! Tror på det där med att smyga in lite rött till det vita! Jasså du glöggar på för fullt..hmm har kunnat hålla mig än så länge..rönnbär lät ju spännande!
Kram Nettan

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad skönt att ha hunnit med de flesta juklapparna:)
Kram Lallis

Wilda Stenlyckan sa...

Hej!

Vilken underbar kanna! Blir nog fint med lite granris i den :-)Önskade att jag också tyckte om glögg för det verkar ju så mysigt att dricka det! Får väl träna nu under julen.. ;-)
Snygga bilder! Hur får du till ljuset på dem? Hos mig är det så mörkt att inga foton blir riktigt bra. Snygg header har du också gjort, gör du dem i Photoshop?

Kram Sara

Tidsmästarinnan sa...

ooo, shopping i Göteborg!! *tindrar med ögonen* Nu vet jag ju precis hur fint det är på Grandmas också :-)

Har du bytt banner? Himla snygg, måste kolla igen... så jag känner mig hemma här igen, ha ha!

Kram vännen!

Junibacken sa...

Hej!

Här har du ändrat! :) De gillar jag! :) Granatäpplen är riktig snygga till jul, tänkte också köpa hem lite såna och försöka glittra till dem lite!

/Daniela

MY WHITE COTTAGE sa...

Fina inköp! Jag är också sugen på att köpa granatäpplen för att dekorera med hemma till jul - underbart vacker frukt!

Må så gott!
Kramar från Jenny

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så fina saker du hittat :)

Hehe, mysigt med jul ju :)

Kram o ha en fin tisdag!

Susanne

Anna på Smultronbacken sa...

Måste ha missat när du la in din nya banner men gillar den mycket!

Vitbalansen - Helena sa...

Vilken snygg kanna! Ja, på Granma´s kan man vila ögonen länge :-).

Tack snälla för alla dina kommentarer hos mig! Nu är jag på banan igen, så nu ska det bli bättre ordning på mitt eget kommentarsskrivande :-).

Kram från Helena

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jättesnyggt! Och Grandmas ska jag definitivt gå till nästa gång jag är i Götet:)

Pepparkakor har vi också tryckt i oss. Men ingen glögg än..även om jag längtar! Till helgen blir det nog en kopp eller två:)

Så fin banner du har gjort:)
Susanne

Marit`s vita skrin sa...

Vad roligt att du redan bakat lussekatter.
Riktigt sååå tidig är inte jag. Jag ska nog ta och köpa hem lite pepparkakor och grönmögelost, blev så sugen när jag läste att ni börjat.

Maileg trummorna var ursöta, älskar leksakerna från dom.

Såg att du håller i en swap, men att den var full. Synd, men jag är intresserad om det blir avhopp.

Kram kram

Flower Power sa...

Så fine bilder! Du er jammen flink som har handlet inn julegaver allerede, jeg har ikke begynt! Får nesten panikk når jeg tenker på hvor fort tiden går nå fram til jul. Jeg har det med å være litt sent ute....:)
Tusen takk for hilsning hos meg, det er så hyggelig at du stikker innom:)))

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Hej vännen
Såg att du har en liten trumma från Maileg...jag har en liten beställning från Elsas hem med en sådan och lite annat skoj...jobbar mycket har inte riktigt tid att blogga men saknar alltid blogging med dig.
Kram Lotta

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Oj vad du är duktig som snart gjort bort julklappsshoppingen...själv irrar jag omring som en tok två dagar innan :P

Kram Therese

Lilla huset på prärien sa...

Åh de är så fina de där Mailegtrummorna! Supersöta. Lyckans dig som får ha sådana vackra saker i din gran :)

Kram Jenny

M sa...

Hejsan! Åh vad rolgit att du tittade tillbaka till mig! Och vilka underbara bilder du har tagit! De där små Mailegtrummorna är ju bedårande:).

Ha en skön kväll!

Kram

marianaskeramik sa...

oj nu blev jag ju stressad!! har inte ens köpt en enda julklapp ännu
suck
ha de gott
mariana

Lottaspace sa...

Vilka fina grejer! Gillar rött, vi har ju såna detaljer i vårt kök. Fint! Året om!

Ha en bra fortsättning på veckan!

Kram, Lotta

Pia sa...

Superfine ting du har shoppet!

Kraaam

Hannis sa...

Jösses!
Nästan klar med julklapparna!
Jag har inte ens börjat fundera på vad jag ska köpa till de mina=))

Vad gott det lät med glögg.

Kram Hannis

Sjöboden sa...

Superfint! Trummorna är sååå charmiga.

kram C

Ullis/Leva på landet sa...

Så duktig du är som nästan har handlat klart dina julklappar. Har knappt börjat. Ska ju också köpa något till min hemliga vän och det tar ju ett tag att klura ut vad det ska bli.

Ha det bra!
Kram Ullis

Fröken Fräken sa...

Nämen, nu får jag dåligt samvete! Jag har inte ens börjat fundera på julklappar än. Jo möjligen en köksvåg till pappa,men annars... jag har ju inte ens fått inspiration till att pyssla ihop julkorten än! ;-)

emma sa...

åhh..du kommer eller brukar väl inte känna julstress? Men jag tror jag skulle tröttna på julen om jag började så tidigt :)

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Åhhh *glädjetjut!*
Har jag vunnit kedja och nostalgikort..!
Åh vad glad jag blev när jag läste din kommentar! (det blev faktiskt ett riktigt glädjetjut *hihi*)

Jag mailar dig om min adress!

Dagens inlägg är lika fint som alltid, du är riktigt proffsig på att fota och att få till en snygg layout!

Hihi ja, jag har sån sjuk jul-längtan nu med..tänkte baka lussekatter till helgen :)

Glögg..åh vad mysigt.Och den vita Blossan är faktskt god. Provade en ljus saffransglögg förra året, riktigt god även om jag inte är nån "saffransmänniska" :)

Kram goa vän..och TACK igen!!!
Mia

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Hej igen
Om vi kommer till Liseberg så är det med hela familjen...men du fortsätter vi att blogga så kommer jag gärna till Göteborg på en fika..vore jätte kul att ses.
Kram Lotta

Lotta sa...

Hej vännen!
Jättefina saker ni shoppat! Kommer att bli kanonsnyggt till jul.

Här har det också redan börjat syndats, pepparkakor - mums!!!

Kram
Lotta

Maria sa...

Hej!
Så fina saker till jul. I min smak!
Jag har också glögg-syndat! hela tre gånger...doftar och smakar så ljuvligt...

Gnistrande snö sa...

Vilka superläckra bilder, härlig färgskala och fina grejer :-)

Kram
Katarina

Coty Farquhar sa...

Hello,
I love your blog and the beautiful photographs. I have added your blog to my favourite bloggers from around the world.
Please have a look,
http://cotyfarquhar.blogspot.com/
Kind regards,
Coty Farquhar
Australia

charlotte sa...

Pepperkakor går bra året runt! Glögg och annat får vänta ett tag.
Så fint med granatäpplena!

Guldkant På Livet sa...

Oj vilken fin kanna och snygga bilder!!! Och din layout är väldigt tilltalande. Jag är också en pepparkaksfreak, kan äta en halv burk tillsammans med en liter kall mjölk: ) Mari.

söderlya sa...

Rönnbärsglögg låter supergott. Är själv en glöggfantast och har också redan fuskat:) Kul att hitta till din blogg första gången för mig här. Kramar soderlya.blogg.se

Lina på Gården sa...

hihihi... nu var du riktigt rolig! Du skrev att du gillar pennvässaren "skarpt"... hihi.. eller så var det bara jag som var långsökt. :D
Wow.. vilken fin header du har... fiiiiina bilder i ett fiiiiint hem! Du e duktig du!
KRAM!

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni! Svarar på era frågor i era egna bloggar. kram

♥ Hedvig och Jag ♥ sa...

Vilket underbart pynt! Och så vackra bilder!!! Hoppas att allt är bra med dig! Förbereder du dig inför julen nu?