fredag 28 november 2008

Juldrycker





Bilder: Mia

Nu är det första advent på söndag, å vad härligt! Så mysigt med väntan fram till jul och på ett sätt är det nästan det bästa tycker jag. För juldagarna är ju inte många och går fort förbi så det är bäst att passa på att mysa även dessförinnan! Tullat på glöggen har vi redan vilket ni ju vet vid det här laget eftersom den hemligheten är röjd sedan länge. *fniss* Två nya flaskor kom maken med hem i slutet av förra veckan, hjortron och vanilj. Har smakat på hjortronen, liiite för söt kanske men annars god. Och adventsteet plockas fram nu, det som vi fått av min bror som bor i Norge som ni säkert vet vid det här laget, därav den norske varianten.

Och så då tävlingsresultatet som ni kanske väntat på? Jo, halsbandet vanns utav Smått och gott hos Lina. Stort grattis! Håll utkik i brevlådan för det är på väg! Stort tack till Björn på Puss som gjorde denna tävling möjlig!

Så får ni inte missa de pågående tävlingarna här och här. Fler tävlingar kommer dessutom att dyka upp framöver!



Bilder: Mia

Så får ni inte missa julmarknaden utanför Kungälv som startar idag, läs mer om den här! Inte bara julmarknad förresten utan julmarknad i en byggnad och loppismarknad i en annan. Jag bidrar med en massa saker till hemmet såsom dessa två hjärtan, mina pepparkaksbiscotti och hemmagjort julgodis! Dessa två kransar som jag gjort, eller hjärtan kanske man snarare ska kalla dem, är några av alla inredningsdetaljer. För sista gången blir det saker från min pysselverkstad som eg numera är nedlagd men i och med vårt öppnande av Ellis Corner i början av 09 så kan ni shoppa ur vårt sortiment hos svärmor. Välkomna!

For translation, please choose flag in top of the blog.

34 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Superdeilig helg og 1ste søndag i advent til deg:-))
Stooor klem fra Randi

Ingela la la sa...

Vad fina hjärtan! Vaniljglöggen kan jag rekommendera, vi har lyckats "smaka" en halv flaska..

Kram

Beas barnslikheter sa...

Du har verkligen mycket på gång...driftig och duktig som vanligt. Ta det varligt bara och var rädd om dig!

Kram Bea

Hannis sa...

Här blir det både glögg och pepparkakor i helgen.
Mystider!

Ha en härlig första advent!

Kram Hannis

Ps.Fina kransar!!

Karna sa...

Koselig tid vi går i møte, skal pyntelitt på kontoret i dag tenkte jeg, vi skal ha lunsj med de ansatte siden en har bursdag også, så da er det jo en god unskyldning for å få pyntet litt...

Kjempe flotte bilder du tar!

Designe sa...

Så läckert! Fint zinkhus och fina hjärtan oxå!
Ha en riktigt trevlig helg!
Kram :)

Sanna sa...

Hej!
Ja visst är det mysigt med advent, julen och allt som hör julen till!
Vilken mysig sida du har!
Hälsningar Sanna

Fröken Fräken sa...

Jag får härliga mysrysningar längs ryggen. Här blir det adventsfika kors och tvärs på söndag, och ska bland annat och titta på lite renoveringar som blivit klara. Ser ut att bli en bra första advent alltså!

Gnistrande snö sa...

Grattis till vinnaren!
Vilken härlig ettikett på det där norska julteét.
Tycker att din nya banner är superfin.

Ha det så gott!

Kramar
Katarina

Wilda Stenlyckan sa...

Vad duktig du är Mia! Dina hjärtkransar är underbara!!

Grattis till Lina!

Trevlig helg!!

Kram Sara

johanna sa...

Hej
Vilka helt underbara bilder!!!!!
Hoppas du får en riktigt mysig advent
Kraaaam

Inredningsgalen sa...

ser väldigt gott ut!

Vardagstugg sa...

Trevlig 1:a advent!

Annelie

Nettan sa...

Vilka fiina hjärtan! Önskar att jag kunde gå på julmarknaden, verkar mysigt! Men det blir jobb i helgen...och lite mysig glöggkväll i morgon!
Kram Nettan

Pia sa...

Sødt zinkhus, og rigtig søde hjerter:-) Rigtig god 1 advent:-)

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Härliga foton Mia..hoppas allt är bra och du får njuta av advent.
Kram Lotta

livetpåfyran sa...

HA en underbar advent!

Kram Pia

Sjabbig men chic sa...

Visst låter det lite knepigt att det är hjortron som är för söt och inte vanilj. Jag fick läsa flera gånger och nu känner jag mig ändå osäker.Hur som helst så är det störtmysigt med första advent och du har något att hämta hos mig.

Kramar från Lisa

Sussi's värld sa...

Vad mycket du har på gång:-)
Ja, kuddarna är Himlas, fanns förra året, har tyvärr inte sett dom nu.
Ha en mysig advenr.
Kram

hannas form sa...

Så fina hjärtan, Mia..och du vad spännande med webbutiken...håller tummarna!

KRAMMM
Hanna

MiaMaria sa...

Hej!

Då får jag önska dig lycka till på din julmarknad, det kommer att gå lysande....

Och låter gott med glögg, nu blir man sugen har faktiskt inte smakat ännu.......

Ha´en bra helg!
MiaMaria

Angel.Pearls sa...

Härligt adventstema! Har du smakat vaniljglöggen? Den är jag lite nyfiken på..Kram//Eva

Marie//Tekla Maräng sa...

Är vaniljglöggen god?
Vilka vackra hjärtan du visar.
Ha det gott Marie

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Idag har varit och hämtat massor av fina saker som jag ska få skylta med hemma...jobbigt att man inte får behålla allt sedan. Nu ska jag pynta i uterummet...spännande. Din stil är så perfekt och så beskriver du den så bra..Tolikg som jag är gjorde jag ny banner igen...ville ha en med mina egna foton.
Kram Lotta

mitt skärgårdsliv sa...

Fina bilder, önskar dig en trevlig första advents helg!!

Fru Bes Blogg sa...

åh du har så fint!! Så stilrent men ändå hemtrevligt!

Trevlig kv'äll

/Fina

T H E R R E fotoblogg sa...

Grattis till henne, synd bara att det inte var jag som vann det ;)

Ingela la la sa...

Hoppas att julmarknaden har gått bra! Jag är helt slut efter att ha jobbat.. Ska bli kul på måndag!

Ha en mysig 1:a advent nu! hälsa att det är inte bra med för mycket pepparkakor...

Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Å så många härliga bilder. Vilken inspiration... Mysigt!

Just precis den stora glasburken har jag hittat på loppis - ca 50-lappen. Tror man har haft gurkor i dem förr i tiden :)

Nu ska jag läsa ikapp flera av dina inlägg som jag missat under min bloggvila...

Tokgillar din sida så det ska bli med största nöje!

Önskar dig en fin 1a advent i morgon!

KRAM Jes ♥

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga smaker du bjuder på. Här har det också varit julmarknad idag. Regnet har öst ner.

Trevlig första advent!
Kramar Ullis

Ann-Catrin sa...

men vad det händer grejer här.. och den där glöggen har jag smakat på... underbar var den!!


kramar
a-C

Villa Hemmet sa...

hejhej

jag har inte druckit ngn glögg än :-O . Det var nära igår i Jea´s affär, men hon hade glömt den hemma. Snaart så... :-D

kram o fortsatt trevlig helg

Lallis - liv och leverne sa...

En riktigt härlig första advent önskar jag dig.
Kram Lallis

Hem och Lycka sa...

Tack snälla!

Bea - tack, jag ska ta hand om mig, gulligt av dig. kram

angel pearls, sjabbig men shic, tekla - nix, inte smakat ännu.. kram