fredag 14 november 2008

Jul på Liseberg







Bilder: Mia
Jul på Liseberg 2005


Nåt som bara måste upplevas för alla oss som älskar julen är Jul på Liseberg som öppnar för säsongen idag. Har du aldrig varit där måste du dit. Och även om du varit där förut måste du dit ändå. Det hör liksom till att inleda julfirandet med att gå och handla karameller i strutar, dricka glögg, spela på chokladhjulen, huttrandes över kylan och värma dig över eldarna samt tindra med dina ögon över de fem miljoner ljusen som är uppsatta medan julmusiken sprider sina toner och de brända mandlarnas doft lockar till köp. För det är otroligt vackert! Till och med min far som inte är den som öser superlativ över saker och ting vill självmant tillbaka. Och då lovar jag er att det bara måste upplevas med egna ögon! Är du snäppet värre tar du självklart julpaddan dit! /Mia - stolt gôtebossska ;-)

Vinnarna av mina kit bestående av nostalgikort + kedja vanns av Lilla Blanka och Lantliv i stan som snart får sina vinster på posten. Tack till alla som deltog!

Tävla om ett smycke från Puss här!

For translation, please choose flag in top of the blog.

31 kommentarer:

emma sa...

åhh..det ser ju verkligen mysigt ut, inte minst med din beskrivning..vad jag längtar till jul :)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh jag önskar att jag kunde åka dit i år! Skam att jag aldrig varit på lisebergs julmarknad eftersom jag egentligen är göteborgare i botten! Har iaf förstått att det ska vara precis så där härligt som du beskriver det!
Kram!

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Jag måste dit i år igen...det är en höjdare inför jul. Ha en bra helg...vi hörs snart igen.
Kram Lotta

happy in pink sa...

åååååå---jeg har SÅÅÅ lyst!!!
vi er alltid i gøteborg på sommeren eller tidlig høst...liseberg i julestemning må være fantastisk vakkert:)))
må jo bare si at jeg elsker gøteborg...har allerede planlagt neste venninnetur...men det blir jo i aug/sept;)))
jeg får kose meg med de flotte bildene dine:)

ha en flott dag idag...
klem tara:)

Ulrika sa...

Underbara bilder från Liseberg! Synd bara att man bor på "fel sida" av vårt avlånga land..Är inte tvärgjort att åka dit då man bor i Sundsvall..!

Trevlig helg!

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

åh det ser helt fantastiskt mysigt ut! Men jag tycker lite synd om de som fått sätta upp alla lampor..jag ser kabelhärvan framför mig , haha :P

Trevlig helg :)
Kram Therese

Tidsmästarinnan sa...

Jag SKA dit nån gång alltså!!! Men tyvärr blir det inte i år..

Guu vad fina bilder du visar Mia!

Stor kram - trevlig helg!

organic-lizzi sa...

Det ser veldig koooselig ut ja!!
Har aldri vært der,så kankje se om tiden strekker til en tur dit..
Deilig,deilig dag til deg&Stooor klem fra Randi

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Åh så mysigt det ser ut! Har faktiskt aldrig varit där under julen men det ser helt klart härligt ut :)

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Wilda Stenlyckan sa...

Men myspys.. synd bara att man har så långt att åka för det där skulle jag gärna uppleva.
Juliga och härliga bilder!

Grattis till vinnarna!

Kram Sara

Lallis - liv och leverne sa...

Såå fint! Ja, något år MÅSTE jag ta mig dit . Så är det bara. Vackert:)
kram Lallis

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Svärmor går alltid dit. Och ibland svägerskan. Själv har vi aldrig hälsat på där över julen, men om vi gör det någon gång så ska jag definitivt besöka julmarknaden! När brukar den vara?

Susanne

Livets njutning sa...

Åh, vad mysigt det ser ut på bilderna. Önskar att jag kunde åka dit med familjen. Men inte den här året..

Nu längtar jag till julen. Mmm! :)

Kram Jenny

Ett hus i vitt sa...

Åh vad härliga julbilder!! Och stort grattis till att du öppnat wepshop!! Jättekul!! Nu är vi i samma business :-). Kram, Anette

Pia sa...

Det ser virkelig hyggeligt ud, som vi siger i Danmark:-)

Kraaam

HOME SWEET HOME sa...

Hallå !
Åh vad fint !
Man får riktig julstämning.
Men hallå jag var inne och kollade lite på hemsidan till nya shoppen den såg ju ut att bli underbar, fin bild ,FIN KRUKA blev kär direkt.
Kram /Bitte

rosenskära sa...

Åh, det blir mycket nu - hur ska man hinna med allt julmys man vill?! Fick en inbjudan idag till en julbasar vi var på förra året hos ägaren till Helsingborgs Auktionsverk, och det var så fint så det MÅSTE vi gå på. Sen är det Sofiero och Fredriksdal...
Nu hade jag ju tänkt att vi skulle hina med Liseberg men det var ju egentligen bara kamouflage för Atmosphere så jag kanske måste backa, det finns trots allt bara fyra helger att laborera med...

Ha en go helg och SORT lycka till med butiken! Jag håller alla tummar och tår jag kan. All cred till er som vågar!

Kram /Lena

livetpåfyran sa...

Ja där har jag faktiskt bara varit 1 gång fast jag bara bor 6 mil därifrån...hmm kanske får ta en tripp dit. Min mamma och jag har som tradition att åka till Tjolöholms slott varje år, det är också mysigt.Kanske jag ska göra reklam för på min blogg..?!
Alltid roligt att besöka din sida!!

Ha en go helg!!
Kram Pia

Styling a`la Anna sa...

Hej! Ja det ser väldig härligt ut!! Men lite för långt bort!! Det får bli Skansens julmarknad när det är dags! Tack för kommentaren hos mig! Ha det gott! Kram A

Vero sa...

Åh så vackra bilder. Önskar man kom ner dit.

Bloggsurfade lite och hittade till dig. Önskar dig en trevlig helg!

junjun sa...

Ojojoj vilka fantastiska bilder! Jag önskar jag var där!!!

Fröken Fräken sa...

Snart blir det Göteborg för mig igen. Jobbet denna gång också! Jag hoppas att kvällsaktiviteten leder oss hit... *hoppas* Det ser hur mysigt ut som helst!

Nettan sa...

Kommer absolut ta en tur dit! Håller med om att det verkligen måste upplevas!! Såå mysigt!!
Ha en bra helg!
Kramkram Nettan

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Åh vad mysiga bilder..! Hoppas verkligen jag kan komma in på Liseberg i år, jag tror barnen har väldig lust att se det också.

Kram vännen
Mia

Ps har gjort ett inlägg idag om den fina vinsten jag fick av dig :)Jag tycker både kedja och kort är så himla fina!

Ingela la la sa...

Jag håller med dig! klart man ska uppleva jul på liseberg!

Vill passa på att önska en trevlig helg!
Jag ska jobba..
Kram

Casa Loda sa...

Vilka fina bilder från Liseberg du visar. Fick sån aha-upplevelse när jag såg första bilden.
Förra året vid den här tiden bodde vi på hotell Gothia och utsikten från rummet var just det här trädet. Tack för att du påminde mig.
Kram Annika

Beas barnslikheter sa...

Vilket härligt tips...jag blir verkligen sugen på att åka dit...och så ett stort GRATTIS till webbutiken! Lycka till!

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni!

allt o inget med jeanette sa...

Det ser fantastiskt ut1
Synd man bor i Uppsala... :(
Men jag tror de har nåt liknande på Gröna Lund, Skansen har ju Julmarknad.
Kram Jeanette

En Doft Av Lavendel sa...

Ååå va de ser mysigt ut..skulle gärna vilja åka dit men de är allt för långt ca 50mil enkel resa.
Får nöja mig med jul på Grönan & Skansen ska den andra advent till huvudstaden.

Kraam Benita

Mammatankar och lite annat sa...

Såååå vackert!!!! Jag önskar att jag kunde åka dit!!!