söndag 16 november 2008

Hjem till jul







Bilder: Mia

Ännu ett boktips till julboksamlingen - Hjem till jul av Lise Septimius Krogh som även har skrivit Julealfabetet som jag tipsade om redan förra året.

Ljuvliga bilder, inte bara vitt utan även andra färger som hör julen till. Boken visar olika hem och påminner om inredningsreportagen i tidningarna men har som röd tråd att alla behandlar vår mest älskade högtid..


Tävla om ett smycke från Puss här!

For translation, please choose flag in top of the blog.

27 kommentarer:

Pia sa...

Den bog har jeg også set på...mon ikke, jeg skulle få købt den snart, hihi:-)

Kraam

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vilken härlig bok det verkar vara :)

Kram o ha en fin söndag!

Susanne

Sjabbig men chic sa...

Hej! Jag har blivit tipsad av Brunkulle Susanne om att du kanske kan hjälpa mig med en sak. Jag har en nystartad blogg och är väldigt grön men skulle så gärna vilja ha tre kolumner. Snälla, hur gör man!

Dessutom så har ju du en helt underbar blogg så jag tänker länka till dig. Du får säga ifrån om det inte är okej.
Mvh Lisa

Fröken Fräken sa...

Den såg väldigt lovande ut! Och författaren har ju gjort massor av fina inredningsreportage i diverse tidningar så jag kan tänka mig att den är toppen! Synd att inredningsböcker tenderar att vara lite dyra och sällan i pocketform... ;-)

Sextiotalsvillan sa...

Vilken härlig bok!

Ang damen med annonsen så sa hon i telefon att de var defekta... så det visste vi redan innan. Men vi visste ju inte HUR defekta de var! :)

Kram
Mia

Sjabbig men chic sa...

Hej, jag svarade dig under mina kommentarer men jag vet inte om det var fel ställe så jag svara här också!

Du är jättesnäll som vill hjälpa mig! Jag är värdelös på HTML så jag blir jätteglad för all hjälp jag får.

Kramar från Lisa

mitt skärgårdsliv sa...

Den boken vore trevlig att ha nu inför julen :) Kram!

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Vilken underbart fin bok...det är så mycket man önskar sig till jul.
Kram Lotta

Wilda Stenlyckan sa...

Grattis till vinsterna din lilla turfia! Men jag ska väl inte klaga för jag vinner ju också ;-)
Den där boken verkar superfin!
Kram Sara

Lycklig fru sa...

Verkar vara en underbar bok. Den kommer vara med på min önskelista till jul.
Kram Sofia

Nettan sa...

Verkar vara en fin bok, köpte julealfabetet förra året så får väl bli den här i år då! Tack för tipset!
Kram Nettan

Lilla huset på prärien sa...

Tack för tipset! Och vilka härliga o mysiga bilder du visar från Liseberg... åh vad jag är sugen på att åka dit!! Perfekt för att komma i julstämning juh :)

Kram Jenny

Tulipa sa...

ser ut som en härlig bok!
Kram Tulipa

allt o inget med jeanette sa...

Vilken fantastisk bok!
Känner HA-begäret växa...
Kram Jeanette

Fredrika sa...

Hejsan, svejsan. Boken ser ju underbar ut...../Fredrika

junjun sa...

Bra tips, jag letar efter inspirerande julböcker. Dom får gärna ha stora och härliga bilder. :)

En inredoholic sa...

Det verkar ju vara en underbar bok det där, tack för tipset!!

Önskar dig en bra start på veckan. Kram Jannice

Gårdsromantik sa...

Såg ut att vara en sån där ögongodisbok!

Spännande med er webbutik!

Kram Maud

Ullis/Leva på landet sa...

Tack för boktipset! Så kul med inspiration.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Sjöboden sa...

Tack för tipsen!

kram kram

Lina sa...

Hej!
Tack för boktipset! Jag har inte fått köpt någon julbok ännu, utan bäddar ner mig med mina sparade och nya jultidninfar varje kväll och drömmer mig bort! Längtar SÅ till advent nu! ;- )

Må så gott & ha en bra vecka!
Krmar, Lina

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, näääää nu blir jag helsugen ju, julealfabetet har jag med, då förstår jag att denna är värd att ha!!!

ha det gott, varmkram lotten

Frida sa...

Vilken mysig bok den ha rjag aldrig sett innan, tack för tipset!
Hoppas du får en trevlig vecka.
Kram Frida

lyckostunder sa...

Har just lagt in en beställning, tack för tipset!

Kram!

Hanna sa...

Vilken härlig bok om julen! Riktigt fina bilder och mycket inspration! :)

Tack för din rara kommentar, ville bara tillägga det ;).

Ha en bra dag!
Kram Hanna

Bland kuddar o busiga barn sa...

Åh den boken ser ju också tilltalande ut! Måste hålla ögonen öppna efter den!
Hoppas allt är bra med dig!
Kram!

Hem och Lycka sa...

Tusen tack tjejer!

Sjabbig men chic- fixat ;-) och visst är det ok att länka mig, bara roligt!