söndag 9 november 2008

Hemma bäst




Bilder med tillstånd från TV4. Foto: Paramount/TV4.

Filmtipset för kvällen blir Hemma bäst, den romantiska komedin med två av mina favoritskådisar - Sarah Jessica Parker som Paula och Matthew McConaughey som Tripp. Tripp är båtförsäljare, bor hemma hos sina föräldrar och mamma ta hand om hans göromål. Flytta hemifrån har han inte en tanke på.

Detta är orsaken till varför hans föräldrar, som däremot vill att han lämnar boet för något eget, anlitar Paula som lockbete. Hennes yrke går nämligen ut på att få män som bor kvar hemma att flytta hemifrån.

Förutsägbar historia eller inte? Är ni nyfikna så kikar ni på TV4 ikväll kl. 21.00.


Tävla om kort + kedja här samt ett smycke från Puss här!

A tip for the swedish televiewers.

14 kommentarer:

Meddelålderskvinna sa...

Jag blir sugen att se på film, vi har regn här så det skulle pasa fint!
Kram Zinkbljan

Nettan sa...

Låter som en mysig film..å riktigt bra skådisar oxå! Ska jag absolut kolla på!
Ha en mysig söndag!
Kram Nettan

Fröken Fräken sa...

Jag har ju legat hemma hela veckan och sett trailern för denna film hela veckan. Så nu är jag lite less på den redan innan ;-) Så jag får se vad det blir för film ikväll!!

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Verkar vara en fin film! Har inte sett den faktiskt.

Ha en fin vecka!

Kram Susanne

Romantiska Hem sa...

Åh den filmen låter verkligen som något i min stil! Måste hyra den! Tack för tipset! Kram Petra

Mirrekex sa...

Ojdå det verkar vara en mysig film, det är ju två bra skådisar :) tack för tipset. Ville bara kika in på eran trevliga blogg mvh mirrekex.se

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, den är myyysig:)
Kram Lallis

MammaRebecca sa...

Ja men tack för tippset:) Den kanske de blir att kolla på ikväll då:)Om du karlen i huset går med på de:)Hehe
Ha en Underbar kväll

Frida sa...

Tack för filmtipset!
Kram Frida

Ullis/Leva på landet sa...

Dt var ju den jag skueel se. Nu har jag missat den. Hoppas att den kommer igen snart. Tack för tipset om flaskan.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Linneagården sa...

Hej hej!
Det är reklam i Hemma bäst nu, så jag passade på att kika in hos dig. Träffande!!

Ha en bra start på nya veckan & Tack för snälla ord inne hos mig //madelene

lottens vita och gröna sa...

mmm ser faktiskt den medan jag bloggar, lite småmysig!
önskar dig en underbar vecka vännen! varmkram lotten

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Hej! Du vann 1:a pris i min tävling sponsrad av Brunkullan!
Maila mig din adress, samt vilket te du vill ha, så kommer ett paket på posten:)

Grattis!
Susanne

Jellon sa...

Jag såg den. Det var en mysig, lättsam tjejfilm helt i min smak. Förutsägbar kanske, men ibland är just det som är helt rätt. Skönt med "slapp filmtittning" utan motprestationer för en riktigt lazy sunday :-) Ha det så bra!!