onsdag 12 november 2008

Ellis Corner



Jag ska erkänna nåt. Jag/vi har haft en hemlighet sedan en tid tillbaka.. Vi har gått i öppna-webbutik-tankar och efter att ha fått godkänt från vårt bostadsbolag så kan jag säga YES! Vi fick tummen upp och därmed öppnar vi dörrarna till Ellis Corner i januari 2009.

Ellis Corner, namnet på butiken kommer utav att vi kommer att ha en del inredning förknippat med New England och en plats i USA heter just Ellis Corner vilket vi tyckte var fint samt passar utmärkt på en butik. Sedan är kopplingen till Ellis Island i New York, där emigranterna samlades inför flytten till Amerika. Där klev min farmors far iland och arbetade hårt för att skicka hem pengar till sin maka och sina barn. Därför känns kopplingen till namnet mysig och personlig.

Butiken kommer att lova lantligt, ruffigt och innehåll från New England, foto/tavlor av min man fotografen (signerade ex i begränsad upplaga) men också mys och lek till de små samt även hantverk från duktiga privatpersoner. Så anteckna er för nyhetsbrevet i högerkanten på sidan så missar ni inte när vi kör igång!

For translation, please choose flag in top of the blog.

70 kommentarer:

Hannis sa...

Vad kul!!
Ser med spänning fram emot öppningen=))

Kram Hannis

T H E R R E fotoblogg sa...

Åh, vad kul. Vad spännande det ska bli!!

Nilla sa...

Gratulerar här med :)

Väntar med spänning på att ni öppnar!

Kram!

Bokmalen sa...

Så kul, ska bli kul att se vad ni kommer att ha för spännande saker! Låter som att det skulle kunna vara nåt för mig!?? Lycka till med allt! Kramen

Lotta sa...

Hej vännen!
Jag är så glad för din och makens skull att allt gick er väg! Stort lycka till!

Stor kram
Lotta

Marres Hörna sa...

Va roligt! GRATTIS!!! :-)

Lycka till nu! Det ska bli spännande att se hur det artar sig!

Kram!

Visor från vinden sa...

Grattis, så spännande! :)

Leva som jag sa...

Jätteroligt!! Ser fram emot att få se allt det fina!!
kramar M

Skatan sa...

Ah så kul! Grattis och stort lycka till :)

Hem och Harmoni Marie sa...

Grattis! Så spännande! Ska bli kul att se era varor.
Kram Marie

mitt skärgårdsliv sa...

Grattis, så roligt. Väntar med spänning på att ni öppnar :)

hwita villan sa...

Åh vad kul! Spännande!

Ingela la la sa...

Nämen......... GRATTIS! Vilken hemlighet! Du får berätta mer vid något tillfälle.. Jag är jättenyfniken ;)

Kram

Smått och gott hos Lina sa...

Åå va kul att ni ska öppna! Grattis! Vi får stötta och tipsa varandra då :-)

Kram Lina

Anonym sa...

Hej, vad kul! GRATTIS! Kan f.ö nänmna att min farmors far och min farmors tre bröder kom via Ellis Island nån gång 1900 blankt. Jag och brorsan var där 1997, mäktig känsla!

Anonym sa...

Hej igen, jag som är blogg-ovan glömde skriva under mitt inlägg från "anonym".
Hälsn från grannen på Uppegården =)

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad spännande och roligt! Jag kan meddela att det var mycket mer jobb än vad jag hade tänkt mig att ha en webshop men också VÄLDIGT roligt. Så jag önskar dig verkligen LYCKA till!! Jag ska hålla utkik efter öppningen :)

Kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Wow! Jag blir alltid imponerad av de som vågar satsa på det som de drömmer om och starta eget! SJälv är jag nog för feg...

Villa Hemmet sa...

Meeen vad roligt!

Superfin ny header också.... :-D

kram

charlotte sa...

Välkommen till ebutiksvärlden! Lycka till i planering och framfart! Ser fram emot resultatet.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Men vad kul!! Ska bli spännande:)
Grattis!
Susanne

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Vilken nyhet...gud så spännande...jag blir helt gudomligt glad för din skull...vilken dröm. Måste genast kolla in din sida..
Stora kramen och Lycka till "gumman"!
Lotta

organic-lizzi sa...

Såååå herlig:-)) Gratulerer!!
Kjempefint navn...og du kommer nok til å ha mye fint der..
Fortsatt deilig kveld&Stooor klem fra Randi

Wilda Stenlyckan sa...

Så roligt!!! :-D Stort grattis!!
Ska bli så spännande att få titta in sen när butiken är klar! Fint ser det då redan ut!

Kram Sara

Lottaspace sa...

Vad spännande! Ska anmäla mig till nyhetsbrevet direkt!

Så vet du ju att jag är en privatperson som tillverkar produkter, så är du intresserad av att sälja dom i butiken, så hör av dig!

Kram,Lotta

mhow sa...

spännande! jag har redan anmält mig till nyhetsbrevet :) kramkram

Casa Loda sa...

Va kul! Så spännande. Det här ser jag fram emot. Lycka till!

Annika

Jennie sa...

Ojdå vad kul!! Vad roligt att få se vad ni kommer sälja, jag gissar på att det kommer bli sånt jag gillar iallafall!!
Har redan anmält mig så jag kan få erat nyhetsbrev. Ser fram emot öppningen!!

Lycka till!! Kram Jennie

Malin/Vita hjärtan sa...

Vad kul!! Lycka till! Det kommer säkert gå jättebra och det låter jätteroligt.
Kram Malin

MammaRebecca sa...

Men gud grattis:)Gud va kul:) Nu är jag såå nyfiken:)

Anna sa...

Spännande det låter! Lycka till! Och lycka till även i min tävling!

Kram

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

Åh grattis vad roligt:)
Kram M

Marie sa...

Vad roligt, grattis! Ser med spänning fram emot öppningen!

Vad glad jag blev när det låg ett paket i brevlådan idag! Ett stort tack för den fina presenten, vad du är gullig!

Kramar Marie

Tulipa sa...

Grattis till ert nya spännande projekt!
Då har du huvudet fullt nu kan jag tänka?!
Kram Tulipa

Marit`s vita skrin sa...

Men vad roligt.
GRATTIS.
Vad glad jag blir för eran skull.
Ser fram emot att följa fortsättningen.

Många kramar/Marit

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis. så kul för er. Måste gensat ta mig en tur och kolla läget.

Kram Ullis

Svågern sa...

*** GRATTIS! ***

Frida sa...

Vad kul med en webbutik! Det ser jag fram emot!
Kram Frida

Kristin sa...

Hej, det låter jättekul med ert "projekt". Ska hålla ögonen öppna!!!

Du undrade vad en pomander är... egentligen är det en apelsin man har stuckit nejlikor i, och så låtit torka. Nu är det ju inga nejlikor i de torkade citrusfrukterna jag köpte, men jag kallar dem pomandrar i alla fall... vet inte vad det skulle heta när det är utan nejlikor...

Ha det bra!
/kristin

Anna sa...

Åyh va spännande!älskar ju Kust & New Englandstilen så edr butik är mer än väl värt ett besök, tror jag!

Dicksonska våningen sa...

Grattis! Så roligt att öppna en butik! Hoppas att ni får mycket att göra :)
Jag ska definitivt kolla in den så fort den öppnar!
Kram Annika

My little Home sa...

Vad roligt, vilken dröm att få öppna en egen liten butik!! Det skulle jag också vilja i framtiden:-) Stort lycka till och jag ser med spänning fram emot att ta del av öppningen av din butik!!
Kram

Vardagstugg sa...

Vad kul! grattis och lycka till!

Annelie

Gnistrande snö sa...

GRATTIS! Åh så spännande med butik!
Ska bli så kul att få se mer av den och dess sortiment.

Kram
Katarina

Jea sa...

Nämen vad roligt! 'Stort grattis & lycka till!
Kram Jea

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så roligt! Ett stort Grattis!
Måste genast anmäla mig så jag får nyhetsbrev!
Kram
Marie

Stämningsfullt sa...

Hej!
Nämen vad roligt!! Det ser jag verkligen fram emot! Stort Grattis :)
Kram!

Vitbalansen - Helena sa...

Det låter roligt och spännande, lycka till med butiken! :-)

Kram från Helena

livetpåfyran sa...

Åh va kul och spännade!! Jag önskar er all lycka till med uppstarten.

Kram Pia

Designe sa...

Va kul att ni startar nätbutik! Har registrerat mig för nyhetsbrevet! :)
Kram

elna-estelle sa...

Men så kul!!!! Kommer med all säkerhet att handla en hel del hos dig. Du har så god smak så jag kan bara tänka mig alla härligheter som du kommer att ta hem...

Stort grattis från mig!
Kram Elna-Estelle

Stillas Malva sa...

Vad roligt och spännande! Ett superstort grattis och om möjligt ett ännu större LYCKA TILL! Jag kommer absolut att hålla ögonen öppna;)
Kram

Karin A sa...

Åhh så roligt Mia! Jag ser fram emot öppningen och önskar er alla lycka till! Kram Karin

allt o inget med jeanette sa...

Vad kul, för er!
Och oss med såklart!!!
Lycka till!!
Jeanette

Living by Milla sa...

Åh Mia, vad roligt,stort GRATTIS!!!
Vilket bra namnval, så personligt som du skriver.

Lycka till med allt!
kram Camilla

Inspiration i vitt sa...

Ojojoj vad spännande vad otroligt roligt, det passar väl dig som handen i handsken.
Det ser jag verkligen fram emot, då har ni lite att stå i framöver då men roligt oxå.

Jag blir glad över att du tyckte om korten.
Kram på dig/Ingela.

Hemma hos Klara... sa...

Ett stort grattis! Så himla kul!!! Önskar lycka till och väntar med spänning på öppnandet :)

Kram Helena

Vaniljdrömmar sa...

Grattis!
Så spännande!
Kram Helene

lottens vita och gröna sa...

men sååå kul, grattis till företaget! ska bli spännande och komma till ellis corner och kika!

varmkram lotten

Sand mellan tårna sa...

Grattis.....

Längtar ;)

Kram L

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Tack gulliga du för att du vill skicka något från din nätbutik. Har tänkt på dig idag hur spännande det måste vara och öppna "eget"..drömmer om en egen webbutik här på gården.
Kram Lotta

MiaMaria sa...

Hej!

TAck för att du bollade över bollen till dina man jag fick mycket goda råd och är jättesugen på att fota direkt.....

Vad kul att ni öppnar webbutik..grattis till er och ett stort lycka till.......spännande...

Ha´nu det så gott denna helg som kommer!
MiaMaria

Jellon sa...

Men åhhhh vad otroligt roligt. Vad duktig du är som drar igång en webbutik! Djupt imponerad. Och därtill i New Englands anda. Mmmmmmums fillibabba, säger jag bara. Tusen grattis kommer härmed från mig till dig!!!! //Kram Märit

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni!

lottaspace - svarar hos dig.

kristin - ah, på så vis.

Evelinas hus sa...

Ojojoj vad roligt. Grattis, vad spännande. Jag har signat mig för nyhetsbrevet.
Ha det gott.
Kram Caroline

StrandviksVillan sa...

Gratulationer i massor!!

Magdalenas Hem sa...

Grattis och stort lycka till! :)
kramar och trevlig helg från
Magdalena

m family goes västerut sa...

En jättestor lycka-till-kram från mig och USA!

Veronika sa...

Åh så kul :-) Det ser jag verkligen fram emot! Grattis!
Kram V

Hem och Lycka sa...

Tusen tack allihop!