lördag 1 november 2008

Chokladkalaset



Bilder med tillstånd (press) från Chokladkalaset.

I helgen - 1-2 november - är det dags för Göteborgs Choklad & Delikatesskalas i samarbete med Göteborgs stadsmuseum. Seminarium och föreläsningar, chokladprovning, chokladverkstad för de allra yngsta, modevisning och dansuppvisning, tävlingar och en guidad rundvisning om chokladens historia. Mycket på programmet och jag vet inte ens om jag vågar ta mig dit, som den chokladälskare jag är.. Låter ju som rena rama paradiset.. ;-

Exempel på medverkande företag är Flickorna Kanolds, La Praline, Berzelii choklad, Brautigams marsipan, Svenskt Mathantverk och Anthon Berg. Se mer info här.

Så tycker jag vi tänder några ljus för våra nära och kära som vi tänker på under denna helg, All helgona..

Tävla om ett halsband från Zann HÄR!

For translation, please choose flag in top of the blog.

33 kommentarer:

hannas form sa...

CHOKLAAAAAD...det är så gott...har slängt i mig alldeles för mycket av det idag..du, tack söta för din kommentar idag!

KRAM och ha en härlig helg!
Hanna

Karin A sa...

Det låter ju alldeles, alldeles underbart! Ska kika på programmet...

Kram Karin

Smått och gott hos Lina sa...

Oj! Det där lät inte illa! Kanske lika bra att man inte är i göteborg :-D

Kram Lina

P.S. Jag har vunnit en tävling! Du hade rätt hihi

Linruz sa...

Vilken tur ..eller otur att man inte bor nära Göteborg. Är barnsligt förtjust i just choklad.Hoppas du får en trevlig dag. kram

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Det måste vara något för dig som älskar choklad...jag är likadan.
Kram Lotta

MammaRebecca sa...

Mums de där såg riktigt smaskigt ut:) Ha en FAB helg

Ni missar väl inte min tävling, kika in på min blogg:)

Jennie sa...

Hmm vi ska till götet i morrn men jag ska nog passa mig för att ta mig till museét. Är en riktigt stor chokladätare och de där bilderna såg riktigt smaskiga ut...får nog gå och ta mig en morgonchokladbit...hihi

Ha en skön helg, Jennie

junhe sa...

trist att man bor så långt bort!!! choklad som är såååå gott...mmmmm...

trevlig helg/ kram juhne

rosenskära sa...

Åh jösses, det där var inte nådigt - delikatesser OCH choklad...
Lockande, minst sagt. Fast i morse tryckte jag i mig en halv sones för mycket så just nu klarar jag mig utan choklad, en stund!

Ha en riktigt skön helg och smaka gärna en chokladbit åt mig!

Kram Lena

organic-lizzi sa...

Sååå lekkert!!
Etter å ha begynt med rawfood lager jeg sjokolade selv/rå og økologisk..Nammmmm!!
Kaldt i dag,så jeg skal prøve med litt chili i:-))
Nyyyt dagen&Stooor klem fra Randi

Marie sa...

Vilken tur att jag inte är i Göteborg idag, hihi, jag äääälskar choklad!!!!! Ser supersmaskigt ut!!!

Självklart får du låna bilden på knoppbrädan! Hoppas efterlysningen ger resultat!

Ha en fortsatt fin helg!
Kram Marie

Hanna sa...

Åh så GOTT med choklad! Mums! Kram Hanna

Vägen till Drömhuset sa...

hejhej! vad otrligt fint ni har i sovrummet :) gillar också blått vitt och rött :)ser att du har samma USA-kudde som jag har i vardagsrummet, den är sååå skön!

vad kul med chokladmässa, helt otroligt att det finns mässor om allt :) jag skulle älska att åka dit!! mmmmmmm.. :)

trevlig lördagkväll, själv tillbringar jag den med dubbelpass på jobbet :(

stor kram sara

Livets njutning sa...

Åh, choklad är så gott. Speciellt sambon som äääälskar choklad. Underbara bilder, det vattnas i munnen. :)

Ha en härlig helg. Kram Jenny

Petra sa...

Nämen ååhhh, åååhh, ÅÅÅÅÅHH! Julafton redan idag? Jag som bara älskar choklad. Säger som Lina, tur att man inte bor i Götet, då hade jag sprungit dit =)

Bruno och Mig sa...

Mmmm...underbart med choklad!
Finns det något godare?

Just nu känner jag mit dock inte så sugen på sötsaker, efter en hel dags födelsedagsfirande. Men i morgon kan jag tänka mig att jag står med handen i kakburken i gen.
Hihi!

Tack för dina kommentarer hos mig.

Kram!
L

Meddelålderskvinna sa...

åhhh så gott det ser ut! Vill Ha!
Kram Zinkbaljan

C´est la vie sa...

Vilka fanatstiska chokladbilder!
Älskar oxå choklad och jag säljer lite i min nätbutik, missa inte det :). Bland annat världens mest fina choklad och så praliner från Åre!
Kram Lina
www.cestlavie.se

Nettan sa...

Men gud va underbart, en mässa om bara choklad..det kan man ju aldrig få nog av!! Gillar alla sorter mörk, ljus med nötter utan...mmmm!
Kram Nettan

Smultronstället sa...

Choklad är ju så otroligt och fantastiskt gott! Där skulle man vara! Ha en trevlig helg!

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Åhhhh va de till mig, massa choklad??? Mums...
Trevlig helg
Kram Linda

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Åhhhh va de till mig, massa choklad??? Mums...
Trevlig helg
Kram Linda

Marit`s vita skrin sa...

Hej på dig.

Jag såg att du efterlyser en knoppbräda.
Jag har en, fast den är inte till salu....;)
Men jag vet en som är såklart.
Majsan, som har bloggen, majsans shabby chic har en i sin butik: Lavendel och romantik i Borlänge.

Hör av dig till henne du. Jag såg den i onsdags när jag var där och shoppade. Den kostade mellan 200-300 tror jag.
Hoppas det hjälper dig.

Ha en bra helg
Kram kram
Marit

Fröken Fräken sa...

Även om jag är förkyld och känner knappt någon smak så känner jag ju hur det vattnas i munnen!! ;-)

Lallis - liv och leverne sa...

OJ!!!
Så gott det ser ut:)
Kram Lallis

Pia sa...

Elsker chokolade:-) Måske skulle jeg tage en tur til Göteborg:-)

Stämningsfullt sa...

Åh det låter som ett kalas för mig!! Jag skulle nog kunna mumsa i mig all choklad de har där, haha :)
Kram!

Romantiska Hem sa...

Åh så mumsigt! Visste inte att det fanns ett sådant kalas där skulle jag velat ha varit!!!
Ha det gott! Kram Petra

Jorunn sa...

Yummi sier jeg bare!!!!
Ha en fiiiin helg!
Klem

livetpåfyran sa...

Gu va gott med choklad...Jag som bor så nära med. Nej jag har ingen tid att åka dit tyvärr:)

Ja visst är det en fin tradittion att tända ett ljus för de man saknar.

Tack för att du tittar in hos mig!!

Kram Pia

Marit`s vita skrin sa...

Hoppas den finns kvar till dig.
Om inte, hör av dig igen för jag vet en sån där super bra loppis som inte så många känner till som brukar ha.
Då kan jag kolla åt dig där.

Kram kram

Ullis/Leva på landet sa...

Det vore ju något för mig som är chokladmonster, *s*.

Ha det bra!
Kram Ullis

Hem och Lycka sa...

Tack söta ni!

smått och gott - hihi, grattis!! kram

marie - tack! kram

marit - tusen tack för tipset! kram