torsdag 2 oktober 2008

Slettvoll öppnar i Göteborg




Bilder med tillstånd från Slettvoll.

Idag öppnar Slettvoll, det norska inredningsföretaget, butik i Göteborg efter att ha startat den svenska satsningen i Stockholm (25 september) och fortsätter till Malmö (16 oktober). Jag är sedan tidigare förälskad i den harmoniska interiören och tycker att den känns nordisk, enkel men exklusiv, lite ljusterapi över dess interiör. "Naturens ro, urban inspirasjon og gjestfri atmosfære" är Slettvolls egna valda ord om deras formspråk och kännetecken. Besök shop-in-shopen hos A & Co på Mölndalsvägen och se själv!

Tävla om en barntröja från Blingo HÄR.

For translation, please choose flag in top of the blog.

24 kommentarer:

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så vackert på bilderna att man skulle kunna flytta till butiken:)
Sådana fina butiker skulle aldrig öppna här uppe...finns nog inte marknad tyvärr!

Men det blir nog ett besök där nere nästa gång vi åker till svägerskan i Lerum:)

Susanne

StrandviksVillan sa...

Äääälskar den stilen! Kan inte se mig mätt på bilderna och har själv bloggat om Slettvoll tidigare. Finns så mycket härliga detaljer i deras bilder...

Nilla sa...

Hej gumman!

Så vackra bilder, där skulle jag gärna gå runt :)

Såg tidigare att du inte finns kvar på vita hem? Saknar dig gumman ska du veta!

Kram

Karin sa...

Åh, jag måste bara ta mig till Göteborg, deras möbler är ju helt underbara. Jag har också fått så många fina butikstips av alla bloggar så någon gång får det bli, och jag hoppas snart!

Ha det så bra idag!

Kramar
Karin

Lottaspace sa...

Oj så fint det ser ut! Har aldrig hört om det, men verkar ju underbart!

Kram, Lotta

Designe sa...

Åh, va kul! De har så mycket fint! Nu bor ju jag iofs långt ifrån alla dessa affärer men ändå!
Ha en bra dag! Kram :)

Angel.Pearls sa...

Visst har Slettvoll en underbar marin stil. Har kikat på deras möbler här i Stockholm. Ha det gott // AngelPearls Eva

Roslagsdrömmar sa...

Vilka underbara möbler! Visste inte ens om affären, tack för tipset : )

Kram Maria

Jorunn sa...

Heldige deg som får en så flott butikk i nærheten :)

På min blogg ligger en liten award til deg!

KLem

Villa Hemmet sa...

Oj, detta visst jag inte! Perfekt :D

kram

Tidsmästarinnan sa...

Halloj Miavännen!
jag var inne och kikade här i Stockholm, det var väl... sådär, måste jag säga. Höga priser, fast en del fint också, men inte riktigt för min plånbok alltså. Bilderna du visar var mycket finare än det såg ut i butiken!

Och vad fina ni är på bröllopsdagen!!!
Kram!

Fröken Fräken sa...

Ja, Slettvoll har så mycket vackra saker, och de är duktiga på att få till inspirerande miljöer. Fast jag får nog drömma vidare om att ha råd att köpa något därifrån. Men inspirationen är åtminstone gratis!

Pia sa...

Slettevoll har fine møbler, men minnes fra min tid i Norge at de kunne være ganske dyre...?

Kram Pia

Malena sa...

Härliga bilder! Dit skulle jag inte ha nå´t emot att åka...
Ha en bra helg! Kram Malena

Casa Loda sa...

Vilken lycka! Jag är väldigt förtjust i deras möbler och i morgon åker vi till Göteborg, så förhoppningsvis blir det ett besök där. Tack för tipset!

Anika

Lilla Blanka sa...

Åhh underbart, måste in och kolla..det ser underbart ut!

Kram
Mia

Ps vad fina bilder på dig och din man! Och GRATTIS gumman!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

De har mycket fint! Har bara sett bilderna. Ja åsså deras fina annonser :D
Ha det gott!
kram
nina

Fredrik sa...

super fint!

Inspiration i vitt sa...

Tänk att i storstäderna händer det massor med kul hela tiden, kan inte säga att det ät så här i den lilla stad jag bor i.
Tack för din gulliga påhälsning hos mig.
Kram på dig/Ingela.
Romantiskt fina bilder på er.

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Oh verkar vara en härlig butik! Mycket snyggt!

Mmm Drömrulltårta är smaskigt! Borde man jämt ha en i kylskåpet ju! Hehe :)

Kram o ha en fin helg!! :)

Susanne

sofia sa...

Vad roligt att se dig på bild!!! WOW vad fina ni var! Din klänning bara älskar jag...!

Har kollat in ert reportage oxå - det blev ju jättebra! Nu var du nervös i onödan! :)
Kram och trevlig helg!!

Hem och Lycka sa...

Tack snälla för era söta kommentarer!

nilla - tack gumman, nej, jag är inte kvar längre.. kram!

jorunn - tusen tack, vad gulligt av dig! kram

Lycklig fru sa...

Me love!
Det är ju sååå snyggt. Jag har helt missat att det finns en butik i Sthlm. Måste besöka snarast!
/Sofia

Hem och Lycka sa...

lycklig fru - ja, jag måste spana in butiken här i gbg..