onsdag 8 oktober 2008

Rufft och industriellt




Bilder: Mia

I badrummet är det extra viktigt med förvaringen. Torktumlaren gör att det blir oerhört dammigt fort vilket var orsaken till vårt badrumsskåp, möjligheten att kunna stänga in bakom dörrar för att slippa damm. Är mycket nöjd med vår tvättpelare, tar inte upp mycket plats och dessutom kan vi ställa saker ovanpå. Ovanpå har vi alltså haft lite saker såsom necessärer och annat. Sånt som inte direkt används så ofta. Och eftersom de inte används så ofta plus inte är i ögonhöjd är det mycket lätt att glömma att damma däruppe. Förstår ni vad jag vill komma till..?


Bild: Mia

Jag är rätt pedantisk av mig när det gäller ordning och strukturering men är lite halvslarvig med städningen emellanåt. Så kontentan blir ju att när det inte är i ögonhöjd och därmed lätt glöms att damma av däruppe så när jag väl behöver min necessär vid en liten resa nånstans så är det lätt att hicka till vid åsynen av dammlagret. Brr! Till och med maken studsar till när jag bara för skojs skull sticker fram necessären täckt av damm under hans näsa. Det är bara nysningen som saknas. Å tjeeeena! är hans replik när de är nåt som är utöver det vanliga.



Bilder: Mia

Så därför tycker jag dessa lådor från Me and my home är trevliga, har lagt ner våra saker i dem och lagt en handduk ovanpå så är det bara att skaka av/tvätta med jämna mellanrum så slipper jag damma. Plus att de är oerhört fina, zink är ett bra material som är lite rufft mot det vita och lite industriellt. Det återgår i badrummet mot den gamla lampan för fotogen som inte används utan bara pryder liksom zinkhjärtat från Walther og Co.


Tävla om bakprylar i tävlingen sponsrad av Bagaren och Kocken HÄR!

For translation, please choose flag in top of the blog.

53 kommentarer:

Skatan sa...

Coola lådor - instämmer :)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Verkligen snygga!

Pia sa...

Flotte lådor - hvor har du fået den flotte hænger med kläsklyperne fra? Kunne godt tænke mig noget lignende..

Kraam

Karin A sa...

Hej Mia! Det går undan hos dig nu (har visst några inlägg att ta igen nu :). Ja, de där lådorna har jag spanat in. De är verkligen supersnygga och praktiska. När det gäller städning är jag som du - plockar hellre och fixar än att damma och dammsuga. :/ Fin fotogenlampa!

Ha en skön kväll! Kram Karin

Wilda Stenlyckan sa...

Hejsan!!

Så snygga lådor!! Jag blev jättekär :-)

Håller med om att det dammar onödigt mycket i badrummet!

Kram Sara

Petra sa...

Tackar och bugar så hjärtligt för dina tips - maken och barnen kanske inte lika ivrigt!
HÅller med, zink är tidlöst och vansinnigt snyggt! Dammet inte så värst... Blev störtförälskad i din lykta!
Kram
Petra
Ps. kul att se dig i aftonbladet!

Marres Hörna sa...

Riktigt snygga! Passar så bra! .-)

Kram!!!

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vilka fina lådor!! Verkligen snygga :)
Jag känner igen det där med att damma ställen ovanför ögonhöjd...ibland tror jag dammråttorna på badrumsskåpet morrar åt mig :/

Kram Therese

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Förstår EXAKT vad du menar! Dammet man hittar där man visst inte varit på ett tag...översta hyllan i bokhyllan, ovanpå badrumsskåpet, ovanpå fjärrvärmeskåpet och ovanpå garderober...
Som om det inte vore nog med dammråttorna som morrar under sängen;)

Susanne

Helena/ Franska Liljan sa...

Hej
Oj så coola lådor! Skönt med bra förvaring. Tvättstugan blir dammig...

Jag letar fortfarande efter "perfekta" lådor till vår tvättstuga...

Kram Helena/franska liljan

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vad snyggt det blev och praktiskt också! Mmm vi hade en kombinerad tvätt och torktumlare och den skapade enorma mängder damm, närmare bestämt dammtussarnas högfäste!

Nåväl hoppas att det blir bra med lådorna!

Kram o ha en fin torsdag!

Susanne

C´est la vie sa...

Du har så himla fint, och jag gillar de där lådorna oxå!

Guldkant På Livet sa...

Så snyggt! Jättefint badrum och läckra foton! Jag ska ta in min "krutlåda" sen jag med, just nu står den ute med blommor i, de är verkligen häftiga! Mari.

Ljuvligt Hemma sa...

Riktigt fina lådor... jag skulle gärna ha sådana i vårt badrum :) Kram kram.

Vitbalansen - Helena sa...

Toksnygga lådor! Jag känner också igen det där med dammet ovanför ögonhöjd. Ibland blir jag nästan mörkrädd när jag tänker på vad långa personer kan hitta på höga höjder hemma hos mig :-).

Nu förstår jag vad du menade med din galge som du nämnde i en kommentar hos mig för ett tag sedan. Din är jättefin, och praktisk också, gissar jag.

Vi ses på lördag!

Kram från Helena

Leva som jag sa...

Håller med att de är väldigt fina de lådorna!!
Ha en fin dag
kramar M

Den gode feen sa...

Riktig fine og tøffe bokser!!Du har ein kjempefin og kul blogg :) Ha ein riktig fin torsdag!

klem frå Linda

Mamman i det gröna huset sa...

Jätte fina lådor, jag älskar det där ruffa, indutriella mot det vita. Helt min stil!

Jag är precis som du när det gäller städning jag strukturerar hellre än dammtorkar. Jag brukar motivera mig själv till att städa genom att möblera om lr pynta lite.Problemet är bara att städningen tar sån tid då ;-)

Heidi-anitha sa...

Så fin blogg du har... blir virkelig inspiret og koser med de vakre bildene! Du er virkelig flink til å ta biler.. blir så delikat og fint!

Ønsker deg en god dag.. Kos deg i høstsolen!

klemmer White vintage

♥ Fyra årstider sa...

Du har minsann snyggt överallt till och med i badrummet.

Du har något hos mig som du kan hämta, om du vill.
Kram Lotta

storeflittig sa...

WOW! Så geniale esker! Virkelig fine!! Jeg er endelig på en liten bloggerunde, hurra! Gøy å se alt som har skjedd her inne siden sist, super header:)

storeflittig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det var VERKLIGEN jättefina:)
Kram Lallis

Sublim Design sa...

Ja, dom där var riktigt snygga, hade passat fin hos mig:)
Zink kan man inte få nog av!
Må så gott
/S

Ingela la la sa...

Vilket bra tips! Här är det oxå dammigt pga denna torktumlare.
Skulle aldrig ha tänkt på att lägga en handduk över.
Tackar för det tipset.

Ingela

"M" sa...

Jättesnyggt...vill ha de där lådorna....å lyktan

Fröken Fräken sa...

Ja, otroligt fina lådor. De där skulle gå hem hos herr Fräken också, kanske dags att börja skissa på julklappsönskelistan redan?

www.missfixtrix.com sa...

Gud vad jag gillar de där lådorna.. Vart får man tag i såna?

Smått och gott hos Lina sa...

Så fina lådor! De passar jättebra där. Ert badrum skulle jag gott och väl kunna bo i :-)

Kram Lina

tinaminastina sa...

De där lådorna föll mej i smaken..snyggt!

Jodu...damm vill man gärna undvika..smart sätt du kommit på!

Ha det fint å kram!

tina=)

Elin sa...

Hej Mia! Åh, de där lådorna är superfina! Jag har också spanat in dem. Tack för grattiset förresten! Den 24 jan är det dags!

Du, får jag lägga till dig i min blogglista?

kram e

AnnaKarin sa...

Hihi, här var det igenkänning på hög nivå! Jag måste erkänna att jag är grymt avis på er tvättpelare, skulle kunna ge mycket för en sån. Nu får vi kånka i väg med all tvätt till tvättstugan... :( Nåja, nån gång så! Lådorna var kanonsnygga så de måste jag ju spana in!

fru Pink sa...

Heihei!
Åå, så flotte de var! Gøy når man finner noe fint som fungerer praktisk også!

lottens vita och gröna sa...

oh vilka fina lådor, mmm är ingen superpedant hellr, är mer en estet...och kanske bohem, ehh! ha det allra gottigast! varmkram lotten

Marie sa...

De där zinklådorna är verkligen supersnygga!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Romantiska Hem sa...

Åh så snygga lådor! Jag blev inte det minsta avvis, ler. Kram Petra

Ullis/Leva på landet sa...

Jättesnygga lådor. Det är ju så mycket lättare att byta handduk än att ställa sig och damma av allt.


Kram Ullis

Nublus blogg sa...

Det är ju det jag säger, Aftonbladet har bra smak när det gäller inredning. Det är ju vi verkligen beviset för!

Trevlig helg!

*kram*

Villa Hemmet sa...

Lådorna är heeelt min smak!! Måste kolla in...

Roligt med bilderna, det måste också kollas in mer noga :D

Trevlig helg på dig!

kram

Gårdsromantik sa...

Så snygga lådor!

Kram Maud

Anna Lisa sa...

Så fint!!
Ønska deg fin helg!!!
Kram/ Klem :)

Roslagsdrömmar sa...

Gud så snygga!

Trevlig helg!
Kram Maria

timelesshome annika sa...

Hoppas du fått mail tita på min sida.
Kram Annika

Ett hem på landet sa...

Ja visst det är lätt att älska Green Gate!
Trevlig helg!

Designe sa...

Superfina detaljer från ert badrum! Smart att lägga handdukar överst i lådorna så dammet bara är att skaka av!..Fina bilder oxå!
Ha en trevlig helg! Kram :)

En inredoholic sa...

Suuuper snygga!! Vill ha!!

Önskar dig en trevlig helg.
Kram Jannice

Moderncountry sa...

Men hjelpes for noen fine saker du har!! Dette er helt riktig for meg, litt industiellt og røft mot alt det hvite. Fin balans!
Din lykt altså, den er en riktig skatt!!

Og gulliga gulliga Mia, du skjemmer meg bort med dine fine hilsner og komplimenter! Du skal bare vite at jeg blir virkelig glad for dem! Jeg satt og smilte riktig lenge :))

Nyt av en trivelig helg!

Klemmer!
Aina

Angel.Pearls sa...

Mia! Alltid lika härliga inlägg..och lådorna är finfina! Trevlig helg//AngelPearls Eva

Madicken sa...

Hejsan! Ja, det där är verkligen jättesnygga lådor...syrran skulle nog gilla dem extra mycket, kanske en julklapp???

Det här med damm är en historia för sig... det lever liksom sitt eget liv. Men då tänker jag att det är "änglatofflor" och då blir jag lite gladare! Kramis!

Villa Hemmet sa...

Tjohoo!

In till mig o tävla!

kram

hwita villan sa...

Jättesnyggt! Du har verkligen smak och öga för det där...

Kram M :)

Hem och Lycka sa...

Tack raringar!

pia - jag har anammat knepet från Vintage tror jag.. Eller nån annanstans ifrån - ta en gammal galge och fäst klädnypor på, oerhört praktiskt för en tvättstuga, särskilt om man har lite plats! kram

missfixtrix - http://www.meandmyhome.se/affiliate.asp?id=3

elin - absolut, bara kul! kram!

timelesshome - nej, inget mail då men nu har jag fått och dessutom svarat.. tusen miljoner tack, vad söt du är!! kram!

rosenskära sa...

Mia, tack för tipset om me and my home, klickade mig dit omedelbums och butiken ligger ju nära mig. Lycka! Lådorna är kanonsnygga och jag måste också erkänna att jag är mer estet än pedant, fast det är nog ganska vanligt, tror du inte det?

Kram Lena