torsdag 30 oktober 2008

Nytt läge



Foto med tillstånd från TV3 - Ulf Berglund/TV3.

Jag tycker det är för få inredningsprogram på tv vilket gör att de få som går slukar jag med hull och hår ;-) Nej, inte riktigt så men allvarligt talat borde det finnas marknad för fler program, inte bara göra om utan även som tipsar, visar och lär oss. Lite utav det är den relativt nya programserien Nytt läge i TV3 som startar ikväll med första avsnittet för andra säsongen.

Ni känner kanske igen Tom Bertling från kanal 5:s tidigare program Homestyling och Till salu. Karin Myrenberg har också varit med i inredningsprogram på kanal 5 men då i Roomservice. Tom och Karin inreder i programmet medan mäklarna Annica och Anders låter oss ta del av deras arbete med att hjälpa familjer att hitta rätt bostad och vad som gäller i köp av bostad.

Ett matnyttigt program alltså att följa - ikväll i TV3 kl. 21.00!

Tävla om ett halsband från Zann HÄR!

A tip for the swedish televiewers.

15 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Håller med om att det borde finnas fler inredningsprogram :) Kanske jag skulle titta mer på tv då....
Ha en bra dag.
Kram!

Skatan sa...

Godmorgon!

Ja just det, då har man någonting att fördriva tiden med i kväll :)

/Soffpotatisen ;-)

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Ooohh vad spännande :) Tack för tipset!

Kram o ha en fin dag!

Susanne

Tidsmästarinnan sa...

Ha ha, det där skulle inte herrn i huset hålla med om, att det finns för få inredningsprogram menar jag :-D
han blir lite trött ibland... fast inte jag, jag tröttnar aldrig!

En stor varm kram!
Susanne

Dicksonska våningen sa...

Jag gillar verkligen Äntligen Hemma denna säsongen. Det kom precis i rätt tid för oss. De renoverar ett gammalt hus från början och det är ju vad vi också gör. Där lär man sig mycket. Men Nytt läge är ju också bra - men nu har vi inte den kanalen för tillfället...så här är det väldigt dåligt med inredningstv!
Tack för dina fina ord på min blogg. Jag hoppas verkligen att de förstod att det är tanken bakom som är det viktigaste i doppresenten.
Ha en bra dag!
Kram Annika

Gnistrande snö sa...

Tittar nästan aldrig på teve, är för rastlös för att sitta stilla ;-)
Men Leilas program ska jag försöka komma ihåg att titta på.

Grattis till den fina vinsten!

Kram
Katarina

A home far away sa...

Jag förstår precis hur du menar, men kan med sorg säga att här i Singapore finns det INGA inredningsprogram alls, åhhhh vad jag saknar svensk tv:-

Ha en fin kväll
Gunilla i Singapore

Therese sa...

Jag var bara tvungen att skriva detta, mest bara för att jag retat mig så på detta fenomen på senare tid (dvs att inredningstidningar lånar/stjäl av bloggare, iaf framstår det så i mina ögon). Jag är en flitig läsare av många inredningsbloggar nu när jag är mammaledig, och det har slagit mig gång på gång hur (lata?) journalister "lånar" friskt av många bloggare, både bilder och pyssel, tips osv. Jag är övertygad om att när grävande journalister "känner av" trender odyl ofta gör detta genom ett besök hos er större inredningsbloggare och sedan gör en snabb kalkyl/övervägning av vad som verkar vara i ropet hos er för att sedan presenterar detta som något som denne själv uttolkat av de internationella trenderna... varför inte hänvisa till er direkt istället?! Och i de fall samarbete sker mellan inredningstidningar och bloggare så sitter man ju där som nyfiken läsare och undrar - vilken adress har bloggen?! Bloggarens för och efternamn och eventuella företag kanske nämns, men inte bloggen och det tycker jag är synd. För DU och många med dig gör ett kanonjobb som inspirerar oss andra dagligen dax. Tack för att guldkanten på tillvaron numera endast är ett par tangent klick bort!

MammaRebecca sa...

Ja just ja de va ikväll:)Då är man bänkad framför Tven ikväll då:)
Ha en super bra eftermiddag/kväll

Sjöboden sa...

Jag vet! Alldeles för lite BRA inredningsprogram. Jag ratar många...Ser att du och maken funderar på en bok. Kan ni inte producera ett tvprogram istället?! Med bara vit lantlig/new england- inredning. Jag hade suttit som klistrad... :-D

kram kram

Lallis - liv och leverne sa...

Jag håller med helt och fullt. Gärna fler sådana program:)
Kram Lallis

Lena Kristina sa...

Jag håller verkligen med dig. För få inredningsprogram och trädgårdsprogram

Mer inredning och blomster åt folket

Kram kram

Bland kuddar o busiga barn sa...

Hej!
Tack för kommentaren! :-)
Ja du fram för fler inredningsprogram! Själv bläddrar jag hellre i inrednigstidningar än glor på tv nuförtiden... Och de inredningsprogram som finns är ju väldigt färgglada och "moderna".

Må gott!
Kram!

Vägen till Drömhuset sa...

halloj! ja vi är väldans nöjda med mattorna :) de gör hela köket *ler*

ja jag tycker också att det är för få inredningsprogram :) tittade precis på Nytt Läge, och tycker att det saknar lite mysighet och karaktär.. känns lite plastigt, och hastigt.. vill ha mer filmat från själva renoveringen!!! menmen, det är bara jag :)

stor kram sara

Hem och Lycka sa...

Tack för att ni tagit er tid att lämna kommentarer! kram

therese - tack för dina ord, gulligt av dig att engagera dig - tror det är många bloggerskor vars verk har hamnat i tidningen fast inte kanske fått den ära de förtjänat..

sjöboden - *fniss* jo, det vore nåt ;-) kram