torsdag 30 oktober 2008

Nya textilier








Bilder: Mia

Ullared är ju numera inte bara ett ställe att handla på utan även mer eller mindre ett turistmål. Så det är bäst att undvika det mitt i sommaren.. Vi reste dit för första gången i vår och vår andra gång nu i förra veckan tillsammans med mina föräldrar.

Min man är rätt knusslig när det gäller att välja kläder, det måste vara perfekt, annars kan det kvitta. En söm hit eller dit spelar stor roll så därför blev jag förvånad över att han hittade det ena och det andra denna gång utan att jag behövde truga. Jag tog därför hand om vagnen mestadels eftersom maken flängde mellan hyllorna och flertalet gånger upptäckte jag att jag gick och pratade för mig själv när mannen försvunnit nånstans på vägen för femtioelfte gången.. Då är det bra med mobiltelefon! *fniss*

Inte så mycket till mig i klädväg, bara en blus, men jag blev glad över att fynda sängkläder till vår säng för 149:-(!) för ett dubbelpåslakan inklusive två örngott (vanligtvis får vi betala ca 600-700 kr för ett sådant set i butiker). Ytterligare två örngott från U.S Polo som på Hemtex uppskattningsvis kostar mellan 150-200 kr gav vi 20 kr styck för här.. Jag är rätt sparsam när det gäller färger, föredrar vitt och brunt (samt blått i sovrummet) men gör ibland undantag som synes. Så nog blir det fler besök till Ullared, den saken är klar!


Jag har fått en utmaning från Livet i gläntan och Lycklig fru - tack tjejer - som lyder enligt följande;

* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

1. Jag är en bloggoholic, älskar att blogga och skulle nog kunna få till ett inlägg om dagen om jag tillät mig själv att sitta ännu oftare vid datorn.
2. Är även en chocoholic, älskar choklad, dessvärre mest ljus som innehåller mer socker..
3. Är tyvärr rätt kräsen när det gäller mat och maken har för länge sedan konstaterat följande - "Mia äter för att det är gott och jag för att fylla magen".
4. Jag älskar att baka vilket ni säkert redan har konstaterat *fniss*
5. Min namne var min farmors mor, också en Maria.
6. Avskyr när saker ligger och dräller vilket resulterar i att jag ofta går och plockar vilket jag tycker är urtråkigt egentligen men skönt när det blir rent och fint.
7. Pedant när det gäller att ha saker på ett visst sätt men tyvärr inte lika pedantisk när det gäller städning ;-)

Jag utmanar:
Ingela
Smått och gott hos Lina
Fyra årstider
Leva på landet
Om livet i ett skatbo
Snusilus och sannibus
A home far away

Tävla om ett halsband från Zann HÄR!

For translation, please choose flag in top of the blog.

38 kommentarer:

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

läckert:) Vem skulle inte vilja krypa ner där..
Kram M

Stämningsfullt sa...

Hej!
Wow vad snyggt!! Och vilka priser sen då! Måste åka dit någon gång.... Har tänkt det många ggr men det har aldrig blivit av.
Här har du också en bloggo- och chocoholic :)
Kul att du vill vara med och tävla!
Kram!

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Jag har också varit i Ullared, men kom hem med bara inredning..jag kan inte köpa kläder...

Utmaning..jag får se om jag antar den..brukar inte göra det..men den här var inte så komplicerad.
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker du köpt. Tänk att det finns så mycket fint på Ullared, kan man ju inte tro. Kul att få läsa lite mer om dig. Har fått den utmaningen av Annica också så jag tar den i nästa inlägg.

Kram Ullis

Pia sa...

Hvilke fine ting du har i soverummet:-)

Kram Pia

Pia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ett hus i vitt sa...

oj vad fina saker du har shoppat! Och billigt...Jag har aldrig varit i Ullared, ligger lite väl långt från mig... Men någon gång skulle det var kul för att åtminstone veta vad alla pratar om :-). Kram, Anette

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Skulle gärna åka till Ullared! Får bli nästa gång vi åker ner till svägerskan och svärmor som båda bor i trakterna:)
Så fina och billiga fynd du gjorde!

Kul att läsa dina 7 vanor:)
Susanne

Livets njutning sa...

Sängen ser verkligen inbjudande ut. Priset är verkligen inte fyskam. Jag längtar tills imorgon för jag ska nämligen åka till Ullared. Här ska det shoppas. :)

Kram Jenny

dahlarna sa...

Hittade du US. Polo på Gekås i Ullared??? Jag var där den 17 oktober, men då fanns det minsann inga sådana lyxprylar!!! Lyckliga du! Kram!

Eddan sa...

Otroligt vilka fynd ni har gjort. Känner igen det där med din make, min är likadan.
Vi tänkte stanna till i Ullared när vi kom från Frankrike i somras men det var stängt när vi passerade så det blev tyvärr aldrig av. Jag har bara varit där en gång förut och det är mer än 15år sedan tror jag så jag antar att det är lite större nu ;-)!
Må så gott.
kramar från Anette

Linruz sa...

Vilka fynd....blir så avundsjuk. Är så sugen på att ta en tripp till Ullared. Tycker man kan hitta en hel del fynd där. Framförallt på heminredningssidan. kram kram

Lilla huset på prärien sa...

Säga vad man vill om Ullared men man kan verkligen fynda där! Skulle dock aldrig få med min sambo dit... tyvärr :(

Fina saker du hittade!

Kram Jenny

Ingela la la sa...

Jag tjatar om att vi ska åka till Ullared oxå! Vi får se när jag får loss mannen från jobbet :) Jag har inte varit där många gången men vi har erfarit att det är bäst att åka en vardag strax efter lunch..
Utmaningen - Klart jag antar den. Får klura lite bara ;)

Hannis sa...

Fint i sovrummet!!

Kul utmaning och få veta lite mer om dig=))

Önskar dig en fin helg//
Kram Hannis

Romantiska Hem sa...

Åh så snyggt och vilka bra priser!
Hihi, ja ullared är faktiskt bra. Jag kände igen din mans knosslighet, min make är likadan... hihi
Ha det gott vännen! Kram Petra

Skatan sa...

Godmorgon!

Aha...tack :) Då måste jag ta mig en funderare på vad jag skall skriva!

Önskar en fin dag.

/A.

PS - här snöar det!!! :D

Fröken Fräken sa...

På flyget hem satt jag bredvid några som varit till Ullared under dagen och som diskuterade sina inköp. Och nu ser jag dina fina saker! Nej då jag är inte aaaaaalls avis...

Inredningsgalen sa...

Gillar eran new england stil i sovrummet, alltid snyggt och stilren!

Drømmefangeren sa...

Kjempe fint soverom du har, alltid morro å få tak i billige flotte ting :)

Petra sa...

Åh, så fina textilier!

Cattis sa...

Du har en sån fräsch och fin blogg!

Härligt med lite nytt och fint till hemmet. Det ger inspiration till städning oxå...

Är på semester och kommer sätta fart med ordning och reda när jag kommer hem. I bland räcker det med en veckas bortavaro från hemmet för att bli himla sugen igen på att göra fint :-)

Ha en skön helg
Kram
Cattis

Vitbalansen - Helena sa...

Härligt att ni hade bättre tur i Ullared än jag hade :-). Textilierna som ni köpte var verkligen fina!

Hoppas nu att vädret håller sig på mattan tills i morgon...

Kram från Helena

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vad spännande med utmaningen, sånt är kul :) Tack! Åh så fint ni har det, så skulle jag också vilja ha det, så rofyllt och stillsamt! Jättesnyggt!

Kram och ha en fin helg!

Susanne

Enkelheten sa...

Härligt med Gekås i Ullared!!!!!!!!!!

Skit snyggt blev det!

Ha en trevlig helg!

//Cissi

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Wow vilka fynd! Sovrummet blev kanonsnyggt.

Ha en trevlig helg :)
Kram Therese

Annette sa...

Va fint! Jag hoppas jag kommer till Ullared snart. Det var jättelänge sedan.

Jag är också chokladtokig :-)

Kram Annette

Nettan sa...

Måste erkänna..har varit så skeptisk till Ullared..men nu ä tom jag sugen på att ta mig en tur!
Jättesnygga grejor du köpt!!
Ha en riktigt fin helg!
Kram Nettan

Smått och gott hos Lina sa...

Ullared är en riktig guldgruva tycker jag :-) Kul att ni hittade så mycket!

Tack för utmaningen :-) Antar den självklart.

Kram Lina

Frida sa...

Vilka snygga sängkläder! Det kan verkligen förändra mycket. Jag har bara varit på Ullared en gång men det räkte för mig. Fast borde kanske ge det en chans till. Roligt att läsa din utmaning!
Kram Frida

Marit`s vita skrin sa...

Nämen, hittade du dom där snyggingarna i ullared.
Synd att jag har så långt dit, annars hade jag åkt dit imorrn.
Super fynd.

Tack för att du kikar in hos mig, jag blir så glad.

Kram från Marit

Hemma hos Klara... sa...

Jättefint. Synd att man har så långt till Ullared. Men det går bussar härifrån Dalarna (dagsturer) men då får man gå upp väldigt tidigt på morgonen... å jag är inte morgonpigg ;)

Ha en härlig helg!
Kram Helena

Angel.Pearls sa...

Härligt fräscha och sköna textilier..Ullared låter fint -om det inte vore så långt att åka.Jag ska kika vad Barkarby Outlet har i sitt sortiment. Fin helg // Eva

Karin A sa...

Roligt att läsa lite mer om dig! Jag ääälskar också choklad. Ikväll har jag njutit av Marabous premium Ginger Lemon - har du testat den? Låter kanske inte så god men jag är helt såld. :) Ullared har jag bara besökt en gång men man blir ju onekligen sugen på att åka dit när man ser vilka fina saker ni/du hittade.

Vi hörs! Kram Karin

Wilda Stenlyckan sa...

Ojoj.. vad du har fyndat! Superfint blev det! Jag har varit på Ullared en gång men vi åkte makens lastbil så det fanns för lite lastutrymme i hytten för att shoppa lös.. Jag skulle gärna åka dit en gång till!

Kram Sara

Hem och Lycka sa...

Tack söta ni! kram!

Maria / Frøken Fryd sa...

wau !!!
Hvor er det fnt. Jegder hver gsng jer ser billeder fra jeres soveværelse i svime over de billeder din mand har lavet der står på hylden. De er bare så lækre :-)

Vil ønske dig en god kommende uge

Klem Maria.

Hem och Lycka sa...

tack snälla maria! knus!