tisdag 7 oktober 2008

Äntligen hemma




Foto med tillstånd från TV4. Understa bilden - foto: Carl-Johan Bauhn/TV4.
Mellersta bilden -
foto: Andreas Lundberg/TV4. Övre bilden - foto: Linus Hallsénius/TV4

Nu börjar Äntligen hemma för säsongen. Nu med lite annorlunda upplägg - programledarna har nämligen köpt ett hus som de ska totalrenovera. I första avsnittet letar de efter fuktskador, träd i trädgården ska sågas ned och hör och häpna - Lulu Carter renar husets själ! Dessutom besöker Jimmy Schönning (som jag intervjuat tidigare här) en tonårskille som behöver hjälp med sitt rum. Andra programledare i programmet är Martin Timell, Björn Christiernsson, Bosse Rappne, Karin Mannerstål (tillbaka i programmet!) och Camilla Lundsten.

Missa inte, tisdagkvällar framöver i TV4 kl. 20.00!

Tävla om bakprylar från Bagaren och Kocken HÄR!

For translation, please choose flag in top of the blog.

19 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Äntligen dax för Äntligen hemma! Kul att dom gjort lite förändringar i programmet, det var på tiden. Ska absolut kolla ikväll!

Ljuvligt Hemma sa...

Deras nya upplägg känns riktigt riktigt kul :) Kram kram.

Tidsmästarinnan sa...

tjohoo, nu börjar det!! :-)

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det ser jag fram emot. Äntligen hemma:)*
Ha en fin dag.
kram Lallis

Anne sa...

SVAR:
Kul att du är med och tävlar :D

För att få fler lotter:
- Tipsa om tävlingen 1 gång/dag = 1 lott/dag
- Registrera dig på sidan som kommer upp när du klickar på tävlingsbilden i min blogg - bli AKTIV där = 5 extra lotter.

Lycka till!
//Anne

Willewira sa...

Det är ett roligt upplägg i år, tycker jag. Jag har tyckt i flera år att de skulle göra ett program där man fixar ett hus från början. Fast då även med inköpet av huset och allt som hör det till...

Ser att "Ulla-Bella - min sekreterare är tillbaka"... På något sätt påminner Karin lite om den figuren...
Fråga mig inte varför, men jag får den associationen. Absolut inte illa menat!

Ha en riktigt bra dag!
Kram Willewira

Karna sa...

Åhhh så gøy, må sjekke om jeg får inn TV4 hjemme...håper det. Akkurat slike programm som jeg ELSKER!

junhe sa...

gillar oxå det prg...när jag har tid att titta *hihi*

du har en ska som ligger och väntar på min blogg =)

ha en bra dag/ kram junhe

Mitt Nya Vita Hem sa...

åh va jag ångrar att vi sålde tv:n när vi flyttade.Nu missar jag ju alla bra inredningsprogram som börjar.

Visor från vinden sa...

Det blir kul ikväll och se om det blir ett bra upplägg, senaste åren har programmet inte varit särskilt kul.
En ‘jag mötte Lassie’: min närmsta kollega är Bosse Rappnes sorasyster. ;)

Vitbalansen - Helena sa...

Kul upplägg det verkar bli på programmet! För något år sedan eller två gick det ju ett program in någon annan kanal, Till salu tror jag att serien hette, där de köpte ett hus, tokrenoverade det och sedan sålde det. Det var ju hur kul som helst att följa den serien, så nu ser jag fram emot Äntligen hemma :-).

I dag är det gott att bo i den soliga Göteborgstrakten, eller hur? :-)

Kram från Helena

Ann-Catrin sa...

Det ska jag se ikväll.. det ska faktiskt bli kul!!

tack för tipset för jag vissste inte det skulle börja nu!!

Kram
A-C

Fröken Fräken sa...

Jag tycker också att det var på tiden att det gör om lite i upplägget, kändes som att nu har de visat hur man kaklar 43 gånger. Och himla toppen att Karin är tillbaka igen!

rosenskära sa...

Bänkar mig framför TV:n ikväll, tillsammans med Elsa, stora flickan. Jag är Timell- och Rappnefan, men Lulu Carter - nja...
Inredning är det nog Ernst som är bäst på tycker jag. Tänk att jag har träffat honom - han är lika snygg i verkligheten - jisses!
Såg du "första, andra, tredje" igår? Han som bjöd på björnen, men inte fick den (för 35000 kr!) var en bekant till mig! Inte visste jag att han var så förmögen så han kunde tänka sig att köpa en uppstoppad rysk björn till sina barn att leka med!

Ha det bra resten av dagen, här i Skåne har vädret varit helt underbart!

Lena

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Åh vad kul, jag har totalt missat att det kör igång igen :o

Det nya konceptet låter så himla kul!

Kram
Mia

Villa Hemmet sa...

Jag gillar Äntligen hemma! Tyvärr funkar vår kanal 4 sådär....

Fin ny bild!

kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
skulle gärna vilja se det men har sån otur att det blev nåt strul med ljudet på vår tv idag! Grrrr.....
Kram!

Lina sa...

Hej!
Sitter och bloggar och kollar Äntligen hemma just nu! De kan ju inte bli bättre! ;- ) I morn blir de blogg och Bonde söker fru! Kvällarna är räddade!

Har inte varit inne hos dig på ett bra tag, de är som bekant MYCKET nu sen jag började jobba heltid...Men nu börjar jag komma in i de nya rutinerna.

Kram,Lina

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni!

junhe - tack söta! kram

visor - men vad skoj! kram

vitbalansen - ja, även idag! kram

rosenskära - håller med, ernst är bäst helt enkelt. nej, såg inte programmet men vad skoj att det var en bekant med! kram