söndag 26 oktober 2008

Mysfrukost





Bilder: Mia

Inte bakas det bara onyttigt med min kära Kitchen Aid, även matnyttigt också, i det här fallet Leilas rågbullar. Gott till frukost och lite kvällsmat. Men allra godast är det förstås färskt, sprillans varmt från ugnen så man knappt kan ta i det. Lite lyxigt gott vitt te till och så björnbärsmarmelad så är mysfrukosten klar! Om ni undrar varför teburken står på sniskan så beror det på att vi har ett gammalt klaffbord och då minsann är det inga raka linjer inte! Men oerhört charmigt och jag älskar det!




Tusen tack till Hannis för denna award som jag väljer att lämna vidare till;

Organic-lizzi
Karnas hus
En inredoholics bekännelser
Wilda stenlyckan
Romantiska hem


Tävla om ett halsband HÄR!

Psst, kika in på C'est la vie och se Linas erbjudanden för kuddar från Au Maison, skynda fynda!

For translation, please choose a flag in top of the blog.

52 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Mmmm.. vilka härligt, goda bullar. Jag kan nästan känna doften av dem nybakade och det varma te:t. Härligt frukost!

Kram Jenny

Ingela la la sa...

Grattis till utmärkelsen!
Såg ut att vara en riktigt god frukost.
Ha en bra dag.

Kram

MY WHITE COTTAGE sa...

Rågbullarna ser hur goda ut som helst! Jag har precis blivit ägare till boken Leilas A piece of cake så de där måste jag prova!

Ha en skön söndag!
Kram Jenny

Skatan sa...

Godmorgon!

Det ser riktigt smarrigt ut...själv har jag avnjutit en lyxvariant på nybakat mjukt tunnbröd. Var på en hem/villa-mässa igår och det enda jag kom hem med var nybakat bröd, nötter och härlig salami...hm...undrar om jag börjar tappa inredningsstinget ;-)

Ha en fin dag!

rosenskära sa...

Å, nu känner jag att jag borde ha stigit upp lite tidigare och bakat nåt. Men idag, i höstrusket, köper min kära make bullar så jag slipper och kan dra mig lite extra.

Dina bullar ser däremot riktigt goda ut. De ska jag pröva!

Om en stund ska jag ge mig iväg på min bukettbinderikurs - gissa om jag har längtat?!

Lena

Livets njutning sa...

Vad gott det är med nybakade bullar. Jag har också björnbärsmarmelad till mina smörgåsar. Goda!

Nu blev jag sugen på scones. Har en kopp örtte bredvid mig. Vitt te har jag inte vågat smaka än. Är det gott?

Kram Jenny

Pia sa...

Hvor godt det så ud - blev virkelig sulten nu:-D

Kram Pia

Stämningsfullt sa...

Mums så gott det ser ut!! Gissa om jag blev sugen på brödet!
Måste råga en sak ang dina fina bilder.... Det är alltid ett så fint, mjukt ljus samtidigt som de är så klara. Är det någon särskild inställning du har på kameran för att få det så? Jag går ju "min egen kameraskola" så tips mottages tacksamt, haha!
Ha en bra dag!
Kram!

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

smaskigt.. de där bröden är ju verkligen supergoda.ang björnbärsmarmeladen den har jag inte provat men det ska jag absolut göra:) ser smarrigt ut i hop ju:)
Kram M

Karin A sa...

Mums, de där rågbullarna ser fantastiskt goda ut. :) Vitt te har jag bara testat än sort, det här ser spännande ut. Dags för frukost nu! Ha en trevlig söndag! Kram Karin

MiaMaria sa...

Hej!

Bilderna säger att det är dags att gå och äta frukost önskade att du varit här och bakat...mums!

Grattis till din award!

HA´en bra söndag men det kan väl inte bli något annat med en sådan bra start... med härlig frukost!
MiaMaria

organic-lizzi sa...

Tuuusen takk søte du:-))Jeg ble så glad..så glad:-)
Hadde jeg ikke "konvertert"til Raw Food skulle jeg bakt de rundstykkene direkte!!De så bare så utrolig gode ut..Men filmen fra forrege innlegg skal jeg se(og spise raw chips og raw sjokolade:-))
Deilig søndag til deg&Stooor klem fra Randi

Nilla sa...

Vore det inte för att ni bor lite väl långt borta och jag skulle nog förgås av hunger innan jag var framme hade jag dykt upp på frukost *fniss* Så gott det ser ut!

Ha en skön dag!

Kram Nilla

mitt skärgårdsliv sa...

Ser så gott ut, en riktigt mysfrukost är det till 100% Ha en bra dag!

Fröken Fräken sa...

Nu tror jag att jag måste ta och baka ihop lite scones till i eftermiddag, även om jag inte har någon Kitchen Aid. Blev så sugen! Mumsigt såg det ut!

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Ser att vi båda börjat dagen på ett lungt och fridfullt sätt.
Kram vännen Lotta

Snusilus o Sannibus sa...

Grattis till awarden!

Och vad gott med bullar! Mumsigt på en söndag :) Finns mycket gott i hennes bok!

Kram o ha en fin söndag!

Susanne

Romantiska Hem sa...

Åh tack så mkt vad glad jag blir för utmärkelsen! Jag ger den vidare i morgon. Ja, boken är ett så spännande och roligt projekt, jösses vilka vackra bilder vi fått, känns som materialet kommer räcka till 3 böcker til...hihih Kram På Dig! / Petra E

Hemma på Landet sa...

Härliga bilder på en god frukost. Kramis

tildaoinredning sa...

Min favorit är egenbakade scones med mycket bregott och ett stor glas med kall mjölk till!

Frida sa...

Vad gott det ser ut och grattis till utmärkelsen, den är du så värd!
Kram Frida

Lotta sa...

Mysfrukostar är det bästa jag vet, och med nybakt bröd kan det ju inte bli annat är lyxigt!

Visst är mina små trillingar underbara, kan knappt se mig mätt på dom!

Ha det gott gumman!

Kram
Lotta

charlotte sa...

Åh, älskar nybakt bröd. Härlig frukost!

Smått och gott hos Lina sa...

Vilken mysig fruksost! Ser så gott ut.

Grattis till utmärkelsen!

Kramar Lina

Nettan sa...

Å vad gott det såg ut, måste testas! Längtar tills på onsdag när det äntligen är Leila på tv!
Grattis till utmärkelsen!!
Kram Nettan

Hemma hos Klara... sa...

Mmmm... härlig frukost. Grattis till fina utmärkelsen!

Ha en bra vecka!
Kram Helena

Christelle sa...

Go kväll!
Tack för tipset om vad att ha på kakfatet,frågan är om jag våga ha en massa små pynt framme med en två åring som är nyfiken på allt=)..Kram lantligromantik

lyckostunder sa...

Rågbullarna är väldigt goda, jag bakade dem på lördagen. Även idag har här hemma bakats.
Er frukost såg god och mysig ut!
Kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt det låter. Är ju så gott med nybakt bröd till frukost.

Kram Ullis

lottens vita och gröna sa...

oh gu så läcker frulle gumman, måste nog ta mig och köpa leila!!!

ha det gott vännen!
varmkram lotten

Himmelbit sa...

Mums!! Det där såg inte fel ut! Jag tycker att allt man gör från den boken är helt underbart. Det bästa är att jag har sååå mkt kvar som inte är gjort ännu också :-D :-D.

Tipsar om att den förnicklade Barometer är tillbaka på Ikeas hemsida :-D :-D. Så nu finns den förhoppningsvis ute i varuhusen också :-D.

Hoppas att du haft en bra helg!
Kramar

Tulipa sa...

Man blir onekligen lite sugen när man ser dessa "goda" bilder!
Leila har så måmga goda bröd och frallor att baka. Jag bakar mig igenom dem efter hand.
Kram Tulipa

Wilda Stenlyckan sa...

Hej!

Grattis till utmärkelsen! Och tack söta, snälla, goa du för att du ger den till mig! :-D Så glad jag blev!! Tusen tack!!

Det var verkligen underbart fina bilder du tagit på ditt nybakta bröd och den goda marmeladen! Det ser så gott ut!

Kram på dig! / Sara

Vit stjärna sa...

Underbara bilder, blev tokhungrig på färskt bröd med goda tillbehör!
Längtar efter en kitchen aid jag mé !!! ;o)
Stjärnljusstaken som jag visade på bloggen har min svärfar sågat till i mdf och sedan borrat hål till en värmeljushållare, målningen har jag stått för å jag älskar bara älskar den. Tyvärr ingen enkel väg men fram med såg och borr... ;o)
Ha det bäst!
Kram Anna

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Lycka till i min lilla jultävling.
Kram Lotta

Handplockat sa...

Hej
suck vad jag blev hungrig nu din mysfrukost skulle jag behöva nu sitter på jobbet på fastande mage
ha en toppenvecka

Villa Hemmet sa...

Åååh, ser kanonsmaskigt ut! Bra att inte bara baka kakor i Ka´n, jag bakade bröd i helgen. Såå gott!

kram

Anna sa...

Aaaa! Du har en kitchen aid, jag blir så avundsjuk! Så, är den värd varenda krona?
Bullarna ser väldigt goda ut!

Millas hem sa...

Jisses vad brödet ser gott ut!
Jag har aldrig provat den marmeladen, kör oftast med den klassiska apelsin! Det är nog dags att prova någon annan!
Ha en härlig dag!
Här skiner solen just nu!
Kram Camilla

Designe sa...

Åh va mumsigt! Jättefina bilder oxå! Ha en fin vecka! Kram :)

Tidsmästarinnan sa...

vilka bilder du tar Mia, man vill ju genast fram och stoppa fingrarna i syltburken, ha ha!

Tack goaste du för alla Göteborgstips, toppen! Jag hann inte med allt ju, men en hel del!

Kram!
Susanne

beas barnslikheter sa...

Mumsigt! Jag längtar tills jag också kan baka!

Och ett klaffbord kan jag offra alla räta vinklar i världen för! :-)

Mammatankar och lite annat sa...

Ser jättemumsigt ut! Man borde baka mer matbröd själv! Det luktar ju så gott och smakar så gott! Dessutom så vet man ju precis allt vad det innehåller!!

Nina sa...

Vad det låter gott. Du har så inspirerande blogg. Fast nu är jag sugen på de goda bullarna. Det är sent idag men under vecka kommer det att bakas här hemme.
För ett par veckor sen fick jag av min mamma en backmaskin liknande din fas min är OBH nordica. Jag är så nöjd med den och att baka är mycket lättare.

Ljuvligt Hemma sa...

Mums vad gott det ser ut! Blir genast hungrig även om jag nyss ätit middag :) Måste prova Leilas rågbullar inom en snar framtid. Kram kram.

Jellon sa...

Massor av varma grattisar till fina utmärkelsen!

Och du!!! vilken höjdarfrukost. Åh måste prova både receptet på rågbullarna och den där björnbärsmarmeladen går ju inte av för hackor. //Må gott! Kramar

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Åh vad det vattnas i munnen på mig när jag ser dina goda rågbullar..Mmmmums!

Goda frukostar är såå mysigt!

Grattis till utmärkelsen också!

Kram vännen
Mia

Lina sa...

Hej!
Mums, vilka goa bullar du bakat! Här blev man minsann sugen!!!

Ja, tänk bad man kan hitta på ÖB bland allt...;- )Både jag och mannen är nöjda med hans fynd!

Grattis till den nya utmärkelsen!

Ha en bra vecka, kram, Lina

Lottaspace sa...

Så gott det ser ut! Nu blev jag ju hungrig!

Grattis till utmärkelsen!

Kram,Lotta

Hanna sa...

Vilken mysig frukost och bullarna ser jättegoda ut. Tack för tipset om burken...kan se om hon vet vart jag kan köpa den :).

Ha en trevlig måndagskväll!
Kram Hanna

Hem och Lycka sa...

Tack, vad rara ni är!
livets njutning - mycket gott! kram

stämningsfullt - skrev lite grann om det hos dig. kram

himmelbit - ah, tack för tipset! kram

vit stjärna - ah, på så vis. tack för tipset! kram

anna - varenda krona absolut! kram

Kalasgott sa...

så där får gärna lördagens frukost se ut! :-) nybakat bröd, marmelad och te - finns det något mysigare?