onsdag 29 oktober 2008

Leilas fest



Foto med tillstånd från TV4.

Leila är tillbaka för oss som diggar henne skarpt ;-) *fniss* I väntan på julens program så bakar hon till fest - det är ju thanksgiving och det betyder amerikanska specialiteter såsom ugnsrostad pumpa, helstekt kanelkyckling och cheesecake på sötpotatis (!). Och extra kul är ju förstås att det är inspelat i Leilas eget kök! Gissa om jag tänker spana!

Även om just inte jag och min man direkt firar thanksgiving så går det ju att bjuda till fest ändå och att testa de smarriga rätterna. Och förresten - fars dag får vi ju inte heller glömma som firas i det andra och sista avsnittet. Sedan får vi vänta tills 19 november då Leilas jul börjar.

Visste ni förresten att Leila är stor i branschen? Eller det kanske ni listat ut för länge sedan.. Med många år i restaurangbranschen (t.ex Aquavit i NYC, Operakällaren och Fredsgatan 12) och flertalet böcker samt tv-program senare så blev hon årets kock 1999 och årets tv-kock 2004.

Missa inte - ikväll, kl. 21.00 i TV4+. Och för er som inte har kanalen tror jag det ska funka att se programmet här.


Tävla om ett halsband HÄR!

A tip for the swedish televiewers.

27 kommentarer:

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tack för att du är med i min utlottning :)
Vinnarna kommer avslöjas 31 oktober.
Lycka till!

Kram Therese

D.I.P sa...

Jätteroligt om du vill komma, du är så välkommen så.:)

Leila är ju så duktig och omger sig med så mycket fint.

Kram Carolina & Caisa

fru Pink sa...

Ahh, skulle ønske jeg hadde svensk tv4! Hadde det før, og der var det jo både bra innredningsprogrammer og matprogrammer!
Leila har jeg faktisk ikke sett på tv før, bare bøkene. Men hun fra Skåne derimot, husker ikke hva hun heter i farten,er det Tina? Hun er ofte på norsk tv. Flink hun også!
Ha en riktig så fin dag:)

Guldkant På Livet sa...

Nej, det ska jag defintivt inte missa! Hela Leila är en guldkant! Och hennes kök, så lantligt och hemtrevligt! Det blir en trevlig serie att följa!! Mari.

Stämningsfullt sa...

Det måste man ju se! Jag gillar verkligen Leila :)
Kram!

organic-lizzi sa...

Selv om det er langt fra den maten jeg koser meg med og lager tror jeg sannerlig jeg vil se hvis det passer seg sånn..
Herlig dag til deg:-))Her snør det,så jeg er litt handlingslammet for øyeblikket!!
Stooor klem fra Randi

Lycklig fru sa...

Leila får jag absolut inte missa ikväll. Hon är en stor favorit för mig också.

Moderncountry sa...

Hei gode vennen og takk for din hilsen inne hos meg! Du vet godt du hvordan du skal gjøre andre mennesker glad :)
Du tar så fine bilder, herlig lys og stemning.
Synd jeg ikke har hørt om denne dyktige Leila, ho virker som en varm personlighet. Noe jeg setter pris på.

Ha en riktig god dag!
Klemmer!

Pia sa...

Hit med Leilas køkken, det vil jeg ha!!

Kram Pia

Inspiration i vitt sa...

Tack för att du påminde mig ska verkligen ta och titta på Leila, väntar mycket efter julprogrammet.
Kram på dig/Ingela.

Nettan sa...

Ingen risk att man missar det! Kommer att sitta bänkad med en stor kopp the och skorpor! Hennes kök ser ju helt fantastiskt ut!!
Kram Nettan

Ljuvligt Hemma sa...

Jag ser verkligen fram emot Leilas fest i kväll & vad kul att det är filmat hemma hos henne :) Kram kram.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Ja jag ser fram emot det även om jag är lite kluven. Det krockar ju med min favvo Grey´s på 5:an.....går Laila i repris?
Susanne

www.missfixtrix.com sa...

Jag vill baka NU! Men kanske lite bak till helgen passar perfekt. MUMS

Vägen till Drömhuset sa...

hejhej! inte har jag missat att min favorit Leila är på tv ikväll :) har nedräkning inför leilas jul :) ser fram emot lite julstämning ;) jag har precis (lite sent) köpt a piece of cake och ska provbaka i helgen :) nu fattas bara den mörkbruna kitchen aid som jag sett i reklamen för leilas program, tycker sååå mycket om den färgen!

underbara bilder från ditt hem som du bjuder på i bloggen, tack för inspirationen!

stor kram sara

Gårdsromantik sa...

Åh så kul att Leila är på gång!

Kram Maud

Wilda Stenlyckan sa...

Självklart får man inte missa det! Och jaaa.. jag har tv4+!! :-D
Tur att du tipsar om bra tv-program annars skulle jag nog missa mycket!

Kram Sara

Evelinas hus sa...

Jag ska INTE missa det! Alla fina saker hon har i köket är nästan det roligaste :) Vad mycket fina tävlingar du tipsar om, måste ta mig en svängom.
Kram Caroline

Ellas Inspiration sa...

Ja, gud det får man inte missa. va lustigt att vi båda laddar för detta idag...

Kram Karin

Tulipa sa...

Sitter och skriver recept till helgen...kanske Leila har något bra!
Kram Tulipa

tildaoinredning sa...

Jag gillar Leila, hon bakar med riktiga grejer... inget minismör eller sötningsmedel här ikke. Nej! Riktigt med smöroch socker och annat gott :) Heja henne!

charlotte sa...

Kanelkyckling låter också himla gott! (måste ju balansera upp det söta med lite mat innan säger mamman...)

Ljuva ro sa...

Jag gillar Leila massor! Har precis tittat på programmet!

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Hå, Hå nu är jag här...det funkar igen..min dator är visst trött på att blogga..Hi. Tack för tipset, tog på fyran, men är rädd att jag missat.
Kram Lotta

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Och du det där med fika hemma hos dig vore ju drömmen...men det är ju några mil (ca25)...så jag får sitta här och sukta över ditt fina hem på nätet..
Kram igen

Hem och Lycka sa...

Tack söta ni!

fru pink - visst är det Tina! hon som säger smöööörrrr på äkta skånska ;-)

moderncountry - kolla på tv4 anytime, där kan du se hennes program! klem

brunkullan - jepp, det går i repris på söndag! kram

fyra årstider - se reprisen på söndag! hihi, vem vet, du kanske har vägen om götet nån gång eller jag om östergötland ;-) kram

Malin/Vita hjärtan sa...

Hej!
Älskar Leila =) Hon har det också så underbart fint i sitt kök!
Kram Malin