lördag 11 oktober 2008

Hallförvaring






Bilder: Mia

Förvaring kan man aldrig få för mycket av. Har inte en aning var alla saker är placerade nånstans innan man skaffar en ny byrå eller garderob. Såsom allt som samlats i den byrå som vi ersatte bäddsoffan med.

Jag tänkte lägga ned nåt i en av de tre djupa lådorna strax efter att vi placerat den i arbetsrummet.

- Vad gööör du? säger maken när han ser att jag gör en ansats för att dra ut en av lådorna i byrån.
Jag tittar upp lite förvånat efter att ha försökt öppna lådan lite lätt. Insåg att det behövde lite mer krafter för att få upp den. Mannen har fyllt varenda låda med sina fotoprylar till firman. Inte en endaste centimeter kvar till mig!
Dessutom har han tagit platsen ovanpå byrån till sin stora fotoskrivare så mitt zinkhus och spegel har jag fått flytta på *snyft* ;-)

Till saken hör att maken inte bara är teknisk konsult utan numera även fotar i jobbet så ni kan ju tänka er vad det innebär för arbetsrummet eftersom han är egenföretagare och tar med sig jobbet hem. Det var länge sen vi hade behövt ett rum helt för hans fotopryttlar. Jag befarar att mitt sybord sitter rätt löst till för framtiden tyvärr.


Nåväl, Netto hade ett kanonerbjudande på byrå för ett tag sedan som vi slog till på. Som sagt, lådor och korgar utnyttjas flitigt här hemma och dessa två är nog inte tomma så länge till..
Flaskan till höger, som det står Mælk - Fløde 1/1 l på, är fyndad på loppis under vår Danmarksresa i sommar, en sån där obemannad mysig loppis med ett par fyllda bord utanför en gård med en kassaskrin som man stoppade slantarna i och tog det man så önskade. Flaskan till vänster kommer från Søstrene Grene i Stavanger på vår resa till brorsan i september. Flaskstället minns jag faktiskt inte varifrån det är köpt och lådan har varit farmors och farfars som är praktisk att lägga lite ditten och datten i.

Tävla om bakprylar från Bagaren och Kocken HÄR!

For translation, please choose flag in top of the blog.

Digitala Rosa Bandet - ROSA '08: Maria Wallgren

Bröstcancerfonden - Digitala Rosa Bandet

22 kommentarer:

Snusilus o Sannibus sa...

Wow så fint det blev :) Och så fina kontraster det blev mellan det naturfärgade och det vita! Hehe nä det är inte alltid lätt att få plats med allt! Nu är tvn här men nu har de lyckats köra iväg datorn till Jönköping istället för att killen "inte fick upp dörren". Seriöst, jag öppnar den dörren varje dag... suck! Nåja, hoppas att den kommer på måndag.

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Hannis sa...

Mycket snyggt skåp!
Flaskstället blev en omedelbar favorit=))

Snygga bilder i ditt förra inlägg!

Kram Hannis

Lotta sa...

Hej vännen!
Vet precis hur det är, maken min har fyllt garderober och byråer med datapryttlar, så det nästan svämmar över.

Gillar din möbel jättemycket, kanonsnyggt med de gamla sakerna till!

Ha en riktigt härlig helg!
Kram
Lotta

Lottaspace sa...

Oj! Hur har jag lyckats missa så här många härliga inlägg?

Härligt skåp! Hos oss är det nog dessvärre jag som fyller skåpen..

Den där klädhängaren med klädnypor som du visade tidigare, kanske du har berättat, men är den köpt eller har du gjort den själv? Tror nästan att jag ska ta och "härma" lite om det är ok.. har en sån där rosa i plast som vi haft i evighet, att hänga strumpor på.. En sån där behöver man ju inte klämma in i ett överfullt skåp då den inte används..

Ha en skön lördag!

Kram,Lotta

Sea Angels sa...

Hi Mia I agree storage is a night mare, I know I hang on to tooooo much stuff, you seem to make your storage are look rather pretty though, I think I will have to try harder and be inspired by your pictures,
Hugs Lynn xx

Fröken Fräken sa...

Det blev väldigt fint. Man behöver något vackert i hallen också, inte bara förvaring. Jag har varit på IKEA idag just för att herr F behöver mer förvaring. Jag förstår inte vad han har i alla sina lådor och skåp!! Kanske precis lika mycket som jag har i mina källarförråd, hum hum... Men kämpa för ditt sybord!!

Wilda Stenlyckan sa...

Superfint!

Så mysigt med obemannad loppis :-) Härligt att de vågar lita på folk!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Sara

Ett hus i vitt sa...

Åh vad fina lådor du har skaffat!! Älskar margarinlådan och krutlådorna i förra inlägget! Och flaskstället är också toppensnyggt. Hoppas att inte maken tar upp alltför mycket plats nu med sitt jobb ;-). Håller tummarna för att sybordet får vara kvar. Kram, Anette

Lilla huset på prärien sa...

Jättefint. Jag gillar verkligen sådana där flaskhämtare, tycker de är söta och ruffiga på samma gång. Har dok ingen själv ännu så jag får väl leta ett tag till. Den lilla lådan med EVE-margarin var ju hur söt som helst!

Kram Jenny

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Hihi..ja har har vi tömt en klädkammare för att Tommy ska få plats med alla datapryttlar...Vet inte HUR många skrivare, scanners, datorer och skärmar som finns där. För att inte tala om de femtielva pärmarna och 20 ton papper som samlas där...suck:(
Trösten är att jag slipper städa..det får han göra själv!

Ska försöka få till ett eget litet pyssel/arbetsrum av hallen uppe.
Förhoppningsvis kan vi få till nått bra av den:)Och jag ska ha massor av smart förvaring så pryttlarna inte syns så väl:)
Susanne

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Och din byrå är jättesöt! Nått sånt skulle passa i vår stughall!
Susanne

Kära Stina sa...

Superfin möbel! Älskar trälådor. Snyggt arrangerat! Och sånt flaskställe har jag drömt länge om.. Och förresten, de "ruffa" lådorna med industrilook gav mig väldans inspiration till hur jag vill måla om några ikea trälådor som jag ska skaffa... Måste pysslas snart! :) Kram Kerstin

Heidi-anitha sa...

Så koselige flasker! jeg liker det litt grove.. mot det sarte og fine... fine kontraster og leker bilder!

Kos deg i helgen!

klemmer White vintage

Ellas Inspiration sa...

Så fint ni har det! Ja, att han är en otrolig duktig fotograf har jag ju kollat in...

Tack för hälsningen på vår bröllopsdag!

Kram Karin

Ullis/Leva på landet sa...

Den byrån var så snygg. Skulle lätt kunna flytta hem den hit. Jättefint du har gjort på den.

Ha en skönt helg!
Kram Ullis

Vaniljdrömmar sa...

Det blev jättefint i din hall! Ja mycket lådor och förvaring går det åt här också.
Kram Helene

johanna sa...

Jag känner igen det där med att fylla minsta lilla utrymme man har=)....Jättefina bilder. Kraam

Marres Hörna sa...

Riktigt fint litet avlastningsbord! Gillar den gamla Eve-lådan med! :-)

Kram!

Frida sa...

Hej!
Vilken fin hallförvaring,det är så fint med gamla lådor.
Hoppas du får en fortsatt bra helg!
Kram Frida

Inspiration i vitt sa...

Inte visste jag att de hade så fina möbler på Netto,det blev jätte fint när du ställde margarinlådan där och flaskstället ska vi inte tala om, å vad jag vill ha ett sånt i zink.
Kram på dig/Ingela.

Jellon sa...

Mmmmmm så snyggt. Jag älskar också lådor och korgar av alla de slag! :-) //Kramar Märit

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni!

lottaspace - svarade hos dig.. kram!