söndag 12 oktober 2008

En kopp varm choklad





Bilder: Mia

Har alltid använt mig av Ögonkakao i bak och varm chokladdryck tills jag såg Leilas bakprogram där hon förordade kakao av högre kvalitét. Och eftersom jag inte vill vara sämre så slog jag till när jag såg denna söööta burk kakao på Søstrene Grene i Stavanger när vi besökte brorsan. Att jag missade att de även har öppnat i Malmö låtsas jag inte om för att slippa gnissla tänder över att jag inte hade koll på det när vi besökte Skåne/Danmark i sommar.

Har inte testat den ännu eftersom jag har en del Ögonkakao kvar. Visst är det en superfin burk? Den ska absolut sparas och fyllas på med ny fin kakao så småningom. Använder alltså inte bara i baket utan så gott att dricka varmt nu i den kyliga höst vi befinner oss i, vit eller vanlig choklad, det är ju frågan..
Och psst, ni vet väl att Leila återkommer i rutan med Leilas fest (halloweentema) den 29 oktober samt för Leilas jul den 19 november..?




Jag har fått denna utmärkelse från Fyra årstider, tusen tack! Jag vill ge den tillbaka till dig för att din blogg är helt underbar och vi delar samma inredningsstil.

Dessutom vill jag ge den till min granne, söta Ingela la la som imponerar stort med att lärt sig blogga på rekordtid!

Och sist men absolut inte minst vill jag ge den till Lottens vita och gröna som har ett hem som man blir helt sjukt förtjust i..

Tävla om bakprylar från Bagaren och Kocken HÄR!

For translation, please choose a flag in top of the blog.


Digitala Rosa Bandet - ROSA '08: Maria Wallgren

Bröstcancerfonden - Digitala Rosa Bandet

49 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Tack snälla du! Står här mitt i natten och läser dina rara ord om min blogg. Nyss hemkommen från ladies night. Vilken toppen kväll för mig och så det här.

Din blogg är INSPIRATION från topp till tå, så dina ord värmer.
Ha en skön helg.
Kram Lotta

lottens vita och gröna sa...

tänk sååååååå snäll du är, vad glad jag är och stolt och du, kunde jag så skulle jag hjula!!!!
grattid till dig med såklart!

oh vad det lät najs med riktig choklad, vacker burk!

natti natt! varmkram lotten

Villa Nordåker sa...

Vilken fin burk, klart du ska spara den.

Ska inte missa Leila.

Hoppas allt är bra med dig!

Kram
Malin

Ingela la la sa...

Oj, tack så mycket! Vad glad jag blir. Vilken bra start på dagen..
Jag blir riktigt stolt!

Nu är jag dessutom väldigt sugen på varm choklad... jag har O´boy hemma, vad tror du Leila säger om det? ;)

Kram Ingela

Skatan sa...

God morgon!

Ja, riktig kakao skall man unna sig...

Njut nu av en morgonkopp :)

Smått och gott hos Lina sa...

Grattis till awarden! Och en så söt burk du visar :-)

Ha det bra!

Kram Lina

Karin A sa...

Vilken ursöt kakaoburk! De där systrarna har mycket fint - brukar alltid kika in i deras butik när jag är i Danmark. Inser nu att jag inte har någon kakao hemma, nästa gång jag köper kanske jag ska satsa på kvalitet då. :) Grattis till utmärkelsen och ha en fin söndag! Kram Karin

Angel.Pearls sa...

Underbar burk, och hoppas den varma chokladen smakar! // Eva

HOME SWEET HOME sa...

Hallå där !

Visst är det roligt med vackra burkar, man kan ha hur många som helst. Men vad var det där med Drömhem , hade de inte ens refererat till att bilderna var dina . Fult i så fall, med så fina bilder.
Kram på dig Bitte

Lallis - liv och leverne sa...

Den där burken..fiiiin:)
Kram Lallis

Jellon sa...

Ljuvlig burk med ljuvligt innehåll. Det gör nog väldig skillnad med hög kvalle på kakaon när man bakar och donar. Och Leilas program - du kan tro att jag kommer att sitta klistrad framför TV-apparaten. Må gott och ha en bra söndag! //Märit

Pia sa...

Absolut en sød cacaodåse - Søstrene Grenes er naturligvis også en favo hos mig:-)

Kram Pia

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig burk. Det brukar ju vara skillnad när kvalitén är mycket bättre. Du får återkomma när du provat så man vet om man ska satsa på den.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Romantiska Hem sa...

Åh vilken söt burk! Tycker absolut att du ska spara den! Ha en fin söndag! Kram Petra

Malla sa...

Åh, vilken söt burk. Det är så mkt roligare om saker är fint förvarade också!

SVAR:
Det blev förutom Sköna Hem som du säkert såg, även Allt i Hemmet och Plaza Interiör.
Jag kommer att ha fullt upp kommande år=)

Ha en mysig söndag!

Englagård sa...

Din kakaoburk är jättesöt hoppas innehållet smakar bra också. Nu ska jag fortsätta utforska din blogg, det är lääääänge sen jag var här
kram
Karina

Ulli sa...

Vilken fin burk! Leila är något av en favorit och det hon säger brukar stämma. Det är skillnad på choklad och choklad.

Ha en fortsatt skön söndag!
Ulli

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vilken söt liten burk! Och jo, kan nog stämma det där om choklad. Kvalitet är ju ofta bättre.

Kram o ha en fin söndag!

Susanne

Fröken Fräken sa...

Jättefin burk! Tyvärr tål jag inte mjölk längre så varm choklad är bara en dröm för mig. Jag får ta mig en god kopp the istället innan jag fortsätter att sy på min nya rullgardin.
Skönt att höra att det finns fler som inte förstår sig på det här med färgklickar, jag vill hellre ha harmoni än utropstecken hos mig..

BO sa...

Hei!

Takk for kjekke kommentar!
Bollen eg fekk er merket IB Laursen, så den får du nok tak i ein eller annan plass i Sverige!
:-) God søndag!

Tina sa...

Ja den burken var vacker! Det är så roligt med vackra saker som också har en funktion! Kram Tina

Granne med Selma sa...

Ingen kan såsom du göra vackra inlägg! Himmelsk söt burk!
Kram Sussie

Nygammalt sa...

Vilken jättefin burk, hoppas kakaoet är gott också.
Kram.

Camillas nya hem sa...

Det är ju två flugor i en smäll med bra kakao och en söt burk! :) Grattis till utmärkelserna, det är du och din blogg verkligen värda!

Hoppas du får en bra vecka...!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ja det var verkligen en fin burk! Hoppas att det är gott innehåll också :) Du får informera oss sen ;)
Ha en bra kväll.
Kram!

Living by Milla sa...

Mmm, så gott med choklad och i en vacker burk dessutom.

kram!

Guldkant På Livet sa...

Vilken underbar kakaoburk fr Systrana ! Mari.

Gnistrande snö sa...

Grattis till utmärkelsen!

Vilken fin burk, ser riktigt inbjudande ut...blir sugen på lite choklad :-)

Kram
Katarina

Sjöboden sa...

Hihihi tack för tipset... det hade jag inte tänkt på :-)

Kakaoburken är sockersöt!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Tack för tipset! Ska kika på den kakaon! Har sett att Laila använder en annan sort, men inte riktigt vilken:)

Susanne

liljorochtulpaner sa...

Hej! Ska genast skriva in Leilas nya program i agendan! Tack för tipset! Kram Tulipa

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vilken söt kakaoburk! Alla specerivaror borde komma isådana förpackningar :)

Trevlig måndag
Kram Therese

tinaminastina sa...

Vilken underbar burk!Njut av den goda kakaon!

Tack för tipset om Leilas program..

kram/tina

Designe sa...

Mums, va gott med choklad och fin burk oxå!

Så fin margarinlåda i hallen! :)
Ha en fin dag! Kram

dreamdoll sa...

Åå va gott de vore med en varm kopp choklad nu när de börjar blir så kallt :/

storeflittig sa...

heia:) håper stavanger bød på fint vær, det er en så flott by!

kakao... hmmm. vi har prøvd mye forskjellig, men syns liksom ikke kvaliteten virker så veldig anerledes fra den dyre til den billige.

men boksen, den er jo bare helt fantastisk mye finere enn Ögonkakao, hihi!

Emmas Vita Hus sa...

Tack för dina rara ord om mina höstbilder o lilletösen!

Visst är det underbart med chocklad i alla former speciellt om man får höstkura i höstrusket med en kopp i ena handen och en tidning i andra...

Ha en fin kväll!

Kram!

Nilla sa...

Tack snälla söta Mia :)

Ögon choklad? Det är nåt som jag aldrig hört om, undrar just om det finns här i Finland?

Jättefin burk!

Kram

Ett hus i vitt sa...

Grattis till utmärkelsen :-). Burken ser jättefin ut. Tyvärr kan jag inte se Leila, har inte TV4 plus!! :-(
Hihi knoppbrädan är en urgammal från Ikea som jag målat... Och trumman är inte Maileg, den är från samma märke som gör de där prickiga gitarrerna, vet tyvärr inte riktigt vad det heter... Kram, Anette

Frida sa...

Åh vad gott! De där Filippa K Muggarna tycker jag väldigt mycket om. Jag har jobbat i Danmark, bara en månad men jag lyckades lära mig en del danska då.
Grattis till utmärkelsen! Den är du få värd!
Kram Frida

Frida sa...

Det blev visst fel, så värd skulle det stå det går för fort i bland.

My Lovely Things sa...

Ja mörk choklad är det goaste som finns..

Grattis till utmärkelserna..
Såg bröllopsbilderna på dig och din man..Världens bästa fotograf har ju tagit bilderna..Karin är lillasyster till en vän..Hon är så go Karin Linde..

ha det så bra..
kram anna

Lina sa...

Hej!
Oh, va bra du är som håller koll och tipsar om allt bra på TV! Leila ska jag INTE missa!

Jätte söt burk!Varför kan inte Systrana Grene öppna i GBG!!!

Ha en bra vecka!
Kram, Lina

Solange sa...

mmm..looks delicious... I love chocolate.
nice pictures, as usual.

have a good evening!

Solange

Heidi-anitha sa...

Så koselig du titter in til meg... Du har bare en så vakker blogg...Bildet du viser av sjokoladen var fristende... kanskje det blir en varm kopp med kakao og krem i kveld.. Nammmm..

klemmer White vintage

Vitbalansen - Helena sa...

Finfin burk du har fått tag på!

Du undrade hur Karin och jag känner varandra? Vi har fått kontakt via bloggarna, och vi har setts de två gånger vi har gjort gemensamma raider på loppisarna :-).

Ha en bra tisdag!

Kram från Helena

Lotta sa...

Hej vännen!
Åh vilken fin burk! Och när den är fylld av mumsig kakao kan det ju inte bli bättre!

Grattis till utmärkelsen, du är verkligen värd den!

Stor kram
Lotta

Wilda Stenlyckan sa...

Hejsan!

Vilka vackra bilder på din fina kakaoburk!
Grattis till den fina awarden :-)
Hoppas du får en fin vecka!

Kram Sara

Hem och Lycka sa...

Tack söta ni!

home sweet home - jo, de skrev mitt namn men tog inte med min bloggadress. kram!

bo - tack för köptipset!

ett hus i vitt - tack för tipset, tror det är Kalikå om jag inte är ute och cyklar.. kram!