måndag 6 oktober 2008

Design: Simon och Tomas




Bilder med tillstånd från TV3. Foto: Ulf Berglund/TV3.

Nu börjar en ny tevevecka med tre nya tips från mig - först ut är en ny säsong av Design: Simon och Tomas. Simon (som kommer från Storbritannien, vilket betyder att han stolt väljer att prata engelska istället för svenska) och hans kollega Tomas tycker vi svenskar är för fega i färgvalet vilket ni säkert redan känner till om ni följt serien. Jag älskar deras gnabb sinsemellan innan de kommer överens om vad rummet tar för form och jag gillar dem trots att jag inte delar deras inredningssmak och stil, de är verkligen helsköna! Jag skulle aldrig våga släppa in dem i mitt eget hem, då får de hellre anse mitt hem som trist men erkänner att resultatet många gånger blir mycket bra - för dem som vågar att satsa på färg!

Ikväll, TV3 kl. 20.00.

Och idag fram tills kl. 21 är sista chansen att tävla om en barntröja - tävla HÄR.Tävlingsresultatet offentliggörs imorgon, tisdag.

For translation, please choose flag in top of the blog.

31 kommentarer:

Villa Hemmet sa...

Jag gillar också S&T, lite roliga lösningar :D

Trevlig vecka på dig!

kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ja jag gillar också dem :)
Hoppas du får en bra dag!
Kram!

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Mmm jag tycker mycket om Simon men jag säger som du, aldrig att jag skulle låta dem sätta fingrarna i mitt hem!

Ha en fin star på veckan!

Kram Susanne

Hannis sa...

Ett måste att kolla på dom faktiskt.
Om inte annat för alla skratt dom bjuder på=))

Men håller med dig,skulle inte tordas låta dom komma på besök hos mig=))

Kram Hannis

rosenskära sa...

De är roliga med sitt ständiga gnabb! De är lite som damerna i Helt hysteriskt.

Deras inredningsidéer är däremot INTE i samklang med mina, men det är ju roligt att se deras dramatiska färger och teatraliska fjädrar, guldspeglar mm...

Lena

Titti underkalas-eken sa...

Tack för tipset! Jag gillar också att se på deras gnabb! Oftast blir det himla bra i slutänden, men precis som du skulle jag aldrig släppa dem över tröskeln!! Ha en fin vecka! /Kram Titti

Pia sa...

Ser spændende ud, men tror desværre ikke jeg får set programmet i Danmark - tyvärr:-)

Kraam

Eddan sa...

Kul att de är tillbaka. Gillar deras diskussioner om "lull-lull" etc men de skulle aldrig få fixa hemma hos mig :-). Har en släkting som bor i Täby (tror jag) och de var och gjorde hennes kök. Vad jag har hört blev det inte som hon hade tänkt sig. Tror det programmet kommer i TV 27/10 så det ska jag INTE missa.
Kram från Anette

Designe sa...

Haha...jag skulle heller aldrig släppa in dom hos mig :)..men ser gärna deras inredningsprogram för de är ju så underhållande! Gillade dock det lilla röda huset i skärgårn som de gjorde iordning i ljus stil, det var jättefint!
Ha en fin vecka! Kram :)

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Ska givetvis kika! Gillar dem mycket, trots galna resultat..hihi:)

Susanne

Lallis - liv och leverne sa...

Ja,jag tycker om dem. Mcyket.Men frågan är..om man skulle .. våga?
*ler*
Ha en fin dag. Kram Lallis

Tidsmästarinnan sa...

Jag tycker också de är så sköna! Och har många kloka tips om belysning oftast.
Men jag skulle nog hellre ta hem Ernst! :-D
Eller kanske Lulu Carter!

Kram min vän!

Smått och gott hos Lina sa...

Jag ser ju inte de svenska kanalerna, såå synd.

Ha det bra
Kram

Gårdsromantik sa...

Visst är det roligt att se hur de förvandlar hem - men jag stylar nog helst själv hemma hos mig!

Kram Maud

fyra vindar sa...

du undra va la petite perle låg...den ligger ute på landet 2,5 mil utanför ljungby i småland! min söta barndomsby =)
hej /miss sophie

Hwita Villan sa...

Vad roligt att de är igång igen! Favvon är förstås Simon. Ja jag tycker också att det blir väldigt bra/kul oftast, men skulle själv aldrig vilja ha så (läs våga).

Kram M

Villa Humlebo sa...

Jag snubblade över din blogg via en annan.. :o)
Jag älskar Simon & Thomas och ikväll ska jag bänka mig framför tvn kl.20.00! Tack för att du påminde mig!!

Kram Mia

Ljuvligt Hemma sa...

Tack för tipset... hade nog glömt att titta på programmet annars :) Kram kram.

Lily of the valley sa...

Tack för att du påminde mig! I love Simon! Tycker han är underbar, härlig humor och har för det mesta, god smak! Härligt att höra dem två "munhuggas"!
Kram Lily

Frida sa...

Ja det har jag sett, när jag hade tillgång till TV 3. Tyvärr har inte mina föräldrar den kanalen. Så jag får hålla till godo med Ernst i stället.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Frida

Karin A sa...

Jag ska nog kika (zappa och se lite på ett, två, tre på fyra) men jag har nog nästan aldrig sett de göra något som jag tycker bli snygg! :D

Ha en skön kväll! Kram Karin

♥ Fyra årstider sa...

Tack för dina rara ord hos mig. Jag blir alltid så glad när jag ser att du varit på besök. Kanske för vi har lite samma stil New England, eller... också för att du verkar vara så rar som person.
Ha en riktigt bra vecka, min är lite stressig, men i helgen ska jag ut och roa mig.
Kram Lotta

Vita ljuva tankar sa...

Ja just det! De är ju på TV just nu!
Måste kila...;-)

P.s tack för cupcake-recept...

Kram Linda

Sjöboden sa...

Hm.. de har jag visst missat. Tack för tipset.

Jag har öppnat en liten, liten bloggbutik, kika gärna in :-)

kram Caroline

Inspiration i vitt sa...

Jag gillar oxå Simon och Thomas gillar deras jargong men skulle inte heller vilja att de skulle göra om mitt hem huuu.
Tack för tipset om cup cakes frostingen .
Kram på dig/Ingela.

liljorochtulpaner sa...

Simon och Tomas är ett färgstarkt par som jag gillar(men inte ibörjan!).De säger sin mening och är skönt ironiska. Hälsningar Tulipa

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Jag har precis avnjutit det programmet...jag är löjligt förtjust i Simon och sitter och fnissar mest hela programmet :P
Jag håller med...kul att titta på men aldrig i livet att jag skulle släppa loss dem hemma hos mig :D

Kram

AnnaKarin sa...

Tack för tipset! Hade alldeles glömt bort att de börjar köra igen. Och jag håller med dig, deras smågnabbande är såå underhållande!

Petra sa...

De är rätt festliga, de där två =)

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni!

eddan - vad kul, ska def också kika på det! kram

gårdsromantik - håller med, samma här! kram

Hem och Lycka sa...

fyra vindar - vad söööt du är, tack detsamma! kram