fredag 17 oktober 2008

Choklad









Bilder: Mia

För några inlägg sedan så gav jag en award/utmärkelse till Timeless som svarade med att skicka mig en bok! Håll med om att det är mer än gulligt!? Dessutom ett av de mest vackraste paket jag någonsin sett, värt att förevigas på foto.. Tusen tack Annika, den är kanon och jag som är en chocoholic kunde inte bli gladare ;-)

Boken Choklad är gjord av Annikas syster Elisabeth Johansson och är definitivt värd ett köp! Chokladbrownies, chokladmaränger, chokladdoppad lakritskola, arraksbollar, lakrits- och chokladtryffel.. Ja, helt sanslös när det gäller att få inspiration till en gottegris som jag!

Och självklart kunde jag inte låta bli att skicka ett litet tack-för-boken-paket till Annika.. ;-)



Så har jag fått en utmärkelse av söta Organic-Lizzi, tack snälla! Jag skickar den vidare till;
Min trygga vrå, C'est la vie, Fint hemma, Granne med Selma, Hannis hem och Karin Lindström.

Tävla om bakprylar i tävlingen sponsrad av Bagaren och Kocken HÄR!

For translation, please choose flag in top of the column.

40 kommentarer:

Lotta sa...

God morgon vännen!
Vilken härlig gåva du fått! Den boken ser verkligen underbar ut!

Stort grattis till utmärkelsen, och jag tackar allra varmast för att du ger den till mig!
Stor varm fredagskram med önskan om en riktigt härlig helg!

Kram
Lotta

Skatan sa...

Godmorgon!

Härligt med alla choklad :)

Någonting att njuta av i kväll...

/Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken fiin bok. Och så fin present:)
KRam Lallis

Karin A sa...

Hej Mia! Det finns så många härliga människor i bloggvärlden. Trevlig och "god" bok du har fått...

Ha en fin helg! Kram Karin

Pia sa...

Hvilken fin bog du har fået, og stor grattis med udmærkelserne - du fortjener dem, med dine fine blog du har:-)

Kraaam

lyckostunder sa...

Vilket härlig gåva du fått, verkligen gulligt gjort!
Du förtjänar den du, det är alltid lika roligt att kika in här och njuta av dina bilder!

Ha en skön fredag, här hemma skall det städas!!
Kram!

Ljuvligt Hemma sa...

Såg ut att vara en riktigt härlig bok... ska läggas på minnet & klickas hem nån gång i framtiden :) Trevlig helg! Kram kram.

Ingela la la sa...

Grattis till utmärkelsen! Vilket fint paket. Nästan synd att öppna! Kul med en chokladbok, jag har en jag med men öppnar den sällan då jag blir alldeles för sugen hihi

Kram Ingela

Fröken Fräken sa...

Oj, det här var nog inte rätt inlägg att läsa när man som jag sitter här och är otroligt fika- och chokladsugen, men utan minsta sötsak i närheten.. nu blev jag ju än mer sugen!!

Veronica sa...

Oj, vilken härlig blogg!
Här stannar jag och myser!
=)

Snusilus o Sannibus sa...

Åh mums!

Ser ut att finnas mycket gott i den!!

Kram o ha en fin helg!

Susanne

MY WHITE COTTAGE sa...

Vilken fin present och så gulligt gjort! Förstår att du blev glad!

Grattis också till din nya utmärkelse!

Önskar dig en fin helg!
Kramar Jenny

♥ Fyra årstider sa...

Vilken bok, det börjar visst rinna ur mina mungipr.
Kram Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh vad mumsigt... jag som också är chokladoholic. Idag hade jag inget bättre hemma än Ballerina men annars föredrar jag den lite mörkare varianten av choklad. Det finns inget bättre!

Vilka vackra bilder du tar! Är det mannen som coachar månne? :)

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Och - GRATTIS till dina utmärkelser!! Dem är du så väl värd! /Kram igen

Nettan sa...

Gratiis till utmärkelsen! Och boken är ju ett perfekt julklappstips till alla chokladtokiga vänninor!!
Ha en trevlig helg!
Kram Nettan!!

En inredoholic sa...

Ja det har du så rätt i så... Lagom. Har en fransk väninna och hon bara skrattar åt det ordet :) En liten fråga, vad använder du för mall?? Och hur får du bilden ute i kanterna (ditt blogghuvud alltså). Jag har testat och donat. Fungerar inte :( Vore jättetacksam för svar. Kram Jannice

C´est la vie sa...

Åh vilken udnebrar bok! Och grattis till dig som fått både den och en utmärkelse. Och grattis till mig som fick den av dig! :o)

TACK! Så himla gulligt. Å en sån rolig dessutom, haha va skön hon ser ut då!

Kram Lina
nätbutiken C´est le vie Home

Anonym sa...

http://sabinadurebrandt.blogg.se/2008/october/80-tal-sa-ser-jag-ut.html#comment

ahhaaha

Vitbalansen - Helena sa...

Vad roligt att få en sådan kalasbok neddimpande i brevlådan! Kan tänka mig att det kommer att bakas och pralinas en del hemma hos dig nu :-).

Ha en fin helg!

Kram från Helena

Tina på Peppar och Vanilj sa...

Tack för att du ville tävla hos mig på Peppar och Vanilj! Tyvärr vann du ju inte denna gång, men jag önskar dig större lycka nästa gång! Håll ögonen på min blogg, snart blir det en ny tävling!

Trevlig helg!
Kram Tina

ps. grattis till din fina utmärkelse :D

charlotte sa...

Grattis till bok i väldig vacker förpackning! Läs, ät och njut!

Ann-Catrin sa...

Vet du...jag har den biken.. man kan inte annat än bli sugen när man tittar i den.. mums!!

Tack sälla du för utmärkelsen... ohh jag blir så himla glad!!!

Kramar
Ann-Catrin

Annalunda sa...

Vilken läcker blogg du har Mia - precis som en chokladbit! :) Kul att du vill vara med i min utlottning - tack för att du länkat!

Kram Annie

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Men oj så snällt:)
Choklad som är så gott! Ser jättefin ut!

Och grattis till awarden!
Susanne

liljorochtulpaner sa...

Tack för din hälsning! Det värmer alltid. Men vilket fint inslaget paket du fått och bildsmaskigt innehåll! Det är en sådan där vattnas i munnen bok!
Kramar Tulipa

marita blücher sa...

Vilken fin present och så vackert inslagen ! Den där boken hade varit livsfarlig för mig som inte har någon som helst självdisciplin när det gäller choklad. Tusen tack för din rara kommentar på min blogg - ja de där zinkhusen kan man inte få för många av - om leveransen går iväg som utlovat så har jag dem i lite olika storlekar i butiken inom en månads tid.
Ha det så gott.
Kram/Marita

Fyra årstider sa...

Hej vännen
Mina stjärnor kostade 60 kronor + frakt.

Ska titta igenom din blogg lite mer detaljerat, du ger så mycket inspiration...ler när jag läser. Tailsweep är fixat nu framöver, nu ska jag tjäna stålar...hi, hi.
Behöver snart 3 spalter, vet du hur man gör det?

Ha en riktigt skön blogg helg. Vi ses
Kram Lotta

En Doft Av Lavendel sa...

Vilket fin paket, så ljuvligt!
Å dess innehåll var ju läckert till tusen, snålvattnet rinner när man ser bilderna i den där boken..mummms va mycke gott :P

Trevlig Helg!

Kram Benita

♥ Fyra årstider sa...

Tack igen för hjälpen, shit att det var på engelska, jag är urkass på engelska. Får övertala min man att hjälpa mig.
Kram Lotta

Wilda Stenlyckan sa...

Ja du vet karlar ;-)

Vilken underbar present du fått! Fint inslagen och med ett underbart innehåll!

Grattis till awarden! Den är du mer än värd!!

Hoppas ni får en mysig helg!

Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Den skulle jag vilja ha som älskar choklad.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Sofie sa...

Vilken fin och härlig present! Lät som något för en stor chokladälskare som jag! Trevlig helg! Kram, Sofie

Inspiration i vitt sa...

Men så snällt utav henne att skicka dig den goa boken.
Och inslagningen var ju i en klass för sig, så vackert.
Älskar ju cholad jag med och i dag har jag bjutit några vänner på bla choladpanacotta med äppel och nöt täcke toppat med en klick grädde, härligt.
Grattis till din utmärkelse oxå.
Kram/Ingela.

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni! kram!

en inredoholic och fyra årstider - svarade hos er. kram!

Granne med Selma sa...

Tack söta du! Det är alltid kul att bli uppmärksammad och att man har en positiv bloggandra känns underbart:-)

Kram Sussie

Hem och Lycka sa...

granne med selma - ingen orsak! kram

Karin sa...

Hej!

Jag är så glad att Annika fått en utmärkelse av dig, och så roligt att hon skickade boken. Så kommer jag hit och får se att jag fått en från dig!!! Tack snälla du, jag blir jätteglad.

Många kramar
Karin

Karin sa...

Ps visst gör hon underbara paket!!!
Kram

Hem och Lycka sa...

karin - tack! och väl bekomme ;-) ja, verkligen underbara paket! kram