måndag 1 september 2008

Vit förvaring





Bilder: Mia

När vi var hos mamma och pappa sist så såg jag denna korg i deras garage. Och eftersom jag blivit inspirerad bland annat av Julia så såg jag genast vad jag kunde göra. Nappade åt mig den illa kvickt efter att ha frågat om lov naturligtvis. ;-)

Någon liten hade varit flitig med en rödpenna så det tog några lager med sprayfärgen innan jag fick den att täcka. Har inte riktigt fått klurat ut exakt vad den ska innehålla men tills vidare ligger det en extrafilt i och står vid mitt sängbord..
Skulle ju också funka som förvaring till mina inredningstidningar..



Bild och logo med tillstånd från Homepoint.

Så blev jag jätteglad när det trillade in ett mail från Homepoint som frågade om de fick intervjua lilla mej! Ni kan läsa intervjun i sin helhet på Homepoint.se

Apropå intervjuer så är det många av er som undrar när vårt hem kommer med i Aftonbladet. Nu har jag fått klartecken samt godkänt texten. OBS OBS - flyttat från den 14:e till den 21:a september!

GLÖM INTE ATT TÄVLA!

For translation, pick a flag in top of the right column.

50 kommentarer:

Kraxpelax sa...

Ursäkta, jag har visst kommit fel.

storeflittig sa...

kult! håper intevjuet går strålende:)

kurven ble kjempe kjempefin!

Lilla huset på prärien sa...

Jättefin korg. Jag har faktiskt letat efter någonting sådant på loppis men inte hittat någon ännu. Det kommer nog så småningom. I helgen fick jag hem ett gnistskydd från auktion. Har verkligen försökt "möblera" in den men hittar inte någonstans det fungerar direkt... :( svår nöt att knäcka.

Men den söta lilla korgen är nog inte problem skulle jag tro!

Kram Jenny

Smått och gott hos Lina sa...

Så fint med korgen! Den kan man använda till mycket. Bra fynd :-)

Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fin den blev! Jag har en kista i samma material som väntar på att bli vit!
Kul att få ett datum på artikeln! Spännande!
Ha en bra dag.
Kram!

Ljuvligt Hemma sa...

Vad fin korgen blev i vitt & jag ser verkligen fram emot reportaget i aftonbladet :) Kram kram.

Skatan sa...

God morgon! Lite sent sagt kanske, men det känns väl tidigt att börja snacka om lunch...

Gillar din korg. Har en del stående nere i förrådet. Kanske är det dags för en förvandling även av dem!

Ha en fin dag.

Kram,

Anna

Karin A sa...

Hej Mia! Jag fyndade en likadan korg i början av sommaren på loppis. Min blev också vit (men jag inser nu att jag borde målat med sprayfärg). Den bor i badrummet och är fylld med handdukar, fina tvålar och liknande. Men du har ju redan en fin korg på ditt badrum! Kul att läsa intervjun med dig och det ska bli jätteroligt att kika på reportaget i aftonbladet. :) Ha en fin vecka!

Kram Karin

Vitbalansen - Helena sa...

Vad fin korgen blev! Jättekul att läsa intervjun med dig på Homepoint, och det ska bli så spännande att se reportaget i Aftonbladet.

Ha en fin måndag i solskenet!

Kram från Helena

Malin/Vita hjärtan sa...

Hej!
Ja vit färg kan göra stor förändring! Och förvaringssaker som din korg kan man aldrig få för mycket av heller =)
Kram Malin

Living by Milla sa...

Det är så fint med spånkorgar..särskilt vita.;)

kram Camilla

rosenskära sa...

Vet du - jag älskar dina färger i bilderna längst upp, kallas det "bannern"? Beige och grått i olika toner, det är så fint. Jag vet inte varför det tilltalar mig så mycket. Tror kanske det är det där med sten, metall, jord, sand. Naturens egen palett.

Det var så roligt att läsa intervjun med dig. Jag började läsa bloggar i maj i år och är som uppslukad sedan dess. En helt ny värld, en gemenskap över nätet. Uppmuntran, vänliga ord, vackra bilder, tankar om stort och smått...

Har glömt skriva det - när lillflickan fyllde sju blev det två Mailegkaniner, en storasyster och en bäbis. Det är faktiskt främst du och dina underbara bilder som är orsaken till Mailegsmittan!

Kram/Lena

Charlotte sa...

Fin korg! Jag tror att filt och inredningstidningar blir en bra mix, bredvid favoritsoffan/fåtöljen.

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin korgen blev. Jäätekul att du blr så uppmärksammad. Ska bli kul att läsa sedan.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Inspiration i vitt sa...

Ja vita korgar kan man inte få för många utav.
Vad kul att få vara med i Aftonbladet ser fram emot att få titta på ert fina hem.
Kram/Ingela.

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Åhh vad spännande...14 sep, det ska jag definitivt komma ihåg! Korgen blev verkligen fin, ska nog gå över min med!

Nu ska jag läsa intervjun....

Kram Linda

C´est la vie sa...

Snygg korg :)
Och superkul med Aftonbladet och Homepoint. Ska genast in o läsa.Och tusen tack för lyckönskningen för min nya butik.
Det är så pirrigt och konstigt att starta detta. Puh.
Men jättespännande. *ler*

Ha en skön måndagkväll, kram kram.

Flickan på landet sa...

Vilken söt korg!Blir jättefin som förvaring :-)

My Home is Where My Heart is sa...

Åh vad fin korgen blev!

Visst kan du få receptet... jag tror jag lägger ut det på bloggen. Har själv hittat receptet på en blogg för ett tag sedan.. väl värt att testa!

Kram k.

Inredningsgalen sa...

Som du säger, tänk vad lite vit färg kan göra under!
Visst var mattan snygg (tänker då på den ifrån Åhlens) Måtten kommer jag inte ihåg och är för kvällstrött för att mäta den (läs lat) men den kostade 299.- och det var den värd. Helt perfekt, både avtorkningsbar och vändbar!
Sov gott!

Himmelbit sa...

Vilken tur du hade som hittade korgen hos dina föräldrar! Den blev ju jättefin. Ja, den är ju perfekt både till pläd eller tidningar - en allt-i-allo-korg helt enkelt.. ;-) :-D.

Ha en toppenkväll!
Kram

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Så roligt att läsa intervjun med dig på Homepoint. Njutningsfulla bilder. Ditt hem är otroligt vackert. En visuell karamell!

spånkorgen blev otroligt fin!
Jag målade om vår fula vedkorg i flätad rotting här för ett tag sedan. Vilket lyft vit färg gör med trista saker! Nu är den ett riktigt blickfång med björkved i.

Ser fram emot när du dyker upp i aftonbladet!

Kram L

Villa Hemmet sa...

Vitt är underbart. Det blev kanonfint, passar bra att lägga filten i :-D

kram

Lotta sa...

Hej vännen!
Korgen är jättefin! ÄLskar gamla korgar.

Och jag är så glad för din skull med de olika reportagen! Du är inspirerande tjejen!

Stor kram
Lotta

Titti underkalas-eken sa...

Hej Tack för din gulliga kommentar! Vad fin korgen blev, tänk vad färg kan höja ett föremål! :) Spännande med reportagen! Ha det gott! /Kram Titti

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Kjempeflott kurv... hm, tror jammen jeg har en slikk ja - men den er malt rosa, må nok på leting i loft og kjller i dag...

Ha en koselig dag og uke...

Dicksonska våningen sa...

Så fint det blev med en vit korg. Jag har två såna korgar som står i kö för målning... Mycket som står i kö just nu...
Ska försöka hitta den tidningen den 14:e sep och läsa mer om dig!
Kram Annika

Himmelbit sa...

Du verkar vara inne i ett riktigt "vinnarstim"! :-D. Du är en av vinnarna i min blogg!

Ha en toppendag!
Kram

Designe sa...

Så fin korgen blev! Måste kolla in Aftonbladet 14 sept, skoj! :)

Hanna sa...

Jättefin korg! en sån skulle jag oxå vilja ha, dom är jättesvåra att få tag i, vilken TUR att dina föräldrar hade en sån! Jättefin i vitt! Jag skulle nog ha mina inredningstidingar i den, vid sängen eller ha den vid soffan ;).

Vad kul att dom ville intervjua dig! viken lycka! :)

Ha det så bra!

KRAM Hanna

In my house sa...

Tänk vad lite färg kan göra dunder stor skillnad!!!! tänk om inte färg fanns =(

Kul att du ska vara med i reportage,,, då får ja hålla gluggarna öppna och spana... Kramar josse

beas barnslikheter sa...

Superfint! Just den korgtypen tycker jag inte det är så lätt att få tag på, oftast är de ovala, pilflätade eller lite mindre i storleken.

fru Pink sa...

Så moro - skal si du er vinden om dagen med intervjuer både her og der! Så kjempegøy for deg:) Bloggen din er SÅ bra!!
Klem

Ellas Inspiration sa...

Men så kul! Då får jag hålla utkik!!

Svar: Tack!!! Ja visst är det tokigt! ;0)

Kram Karin

Under en vind sa...

Vilken fin korg!!!

Vad kul med Aftonbladet och intervjun! Grattis!

Ha det gott, kram!

Nr. 5 sa...

Heisann
Knallstilig blogg du har, likt godt "headingen" :) Og masse masse bilder til inspirasjon. Her kommer jeg definitivt tilbake

Klem fra nr. 5

lottens vita och gröna sa...

vad kul med intervju, ska komma ihåg den 14.e, sååååå spännande, pirrigt?
underbar korg, bra till mycket!
varmkram lotten

kattis sa...

Så snyggt det blev! :) Blir sugen på att göra något liknande...!!

Sandra sa...

tack för din medverkan och lycka till!

Petra sa...

Korgar kan man aldrig få nog av! Så fint det blir med en liten skvätt färg dessutom...
Kramiz
Petra

Villa Humlebo sa...

Jösses! Det märks att det var ett litet tag sen jag var inne på din blogg... det har ju hänt massor!! ;o)
Må så gott!

Kram Mia

PiaMaria sa...

Oj vad roligt med aftonbladet artikeln!! Grattis!

Kram Pia

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så fin korgen blev, så sobert vacker liksom :) Perfekt ju!

Jo vi är i Sverige ett tag för jag ska gå en tolkkurs :) Ska bli spännande!

Ha en skön onsdag!

Kram Susanne

beas barnslikheter sa...

Kom på att jag skulle fråga dig om hur du gjort för att få sidelement på båda sidor om texten. Har du knackat kod själv, eller hur har du gjort?

Vägen till Drömhuset sa...

hejhej! vad kul att ni ska vara med i aftonbladet :) ser fram emot att se repotaget :)

vad fin bloggen är förresten, med fliken i hörnet! ska kika in i butiken nu :)

stor kram sara

Ankan sa...

Korgen blev ju som ny! En bra idé tycker jag, och korgar är så användbara. Vad kul att läsa reportaget! Ser att det kommer reportage i aftonbladet också. Ska hålla utkik :)

johanna sa...

Hej
åå vad roligt!!! Då ska jag hålla utkik efter aftonbladet då... Jag läste intervjun o blev så glad att du nämnde mig! Tack goa du...
kraaam

♥ HedvigochJag ♥ sa...

Hej!

Hoppas att allt är bra med dig! Här är det toppen, Hedvig är mer med nu, lite roligare och så sover hon bättre *peppar, peppar*

anu sa...

You have so great pictures and all so beautiful things in your blog!!!
I have something for you on my blog!

Hem och Lycka sa...

Tusen tack söta ni för rara komplimanger!

Vårt reportage i Aftonbladet är framflyttat till den 21a september.

rosenskära - precis, banner! tusen tack, vad gullig du är! och vad roligt att du också funnit maileg - de har ju SÅ mycket fint och så mycket sött! kram

my home is where.. - tack för receptet! kram

inredningsgalen - tack för upplysningen ang mattan!

bruno och mig - vad söt du är - TACK! kram

himmelbit - men oj vad skoj, TACK! kram

fru pink - vad snällt, tusen tack! kram!

nr5 - vad roligt att du gillar min blogg, tack! du är varmt välkommen, kram!

lottens - ja, mest pirrigt med bilden på oss själva i trädgårdslandet.. ;-) kram!

bea - det finns färdiga mallar för tre element på http://www.blogcrowds.com/

anu - oh, thanks a lot - for kind words and the award!