måndag 8 september 2008

Vilka vann




Bilder: Mia

Jag plockar och plockar och plockar luktärt, för ni vet väl att ju mer man plockar desto mer blommar den? Ändå har inte vår luktärt blommat så mycket som jag hade hoppats på. Kanske den står för soligt och varmt? Ska testa ett annat läge nästa sommar. Jösses vad de doftar ljuvligt, även inomhus! Kommer sakna den doften när de slutat blomma - får längta efter julens hyacinter istället.

Grattis Annette (Stenström) och Lotta, ni har vunnit varsitt kuddfodral i tävlingen sponsrad av Hanna Säfström. Maila mig era adresser så kommer era valda fodral per post.

Tusen tack till
Hanna för att ha skänkt två fodral och för att ha valt just min blogg för tävlingen. Tack också till alla som deltagit - bättre lycka nästa gång (kanske redan senare idag..?).

For translation, please choose a flag in top of the blog.

12 kommentarer:

MiaMaria sa...

Grattis till Anette och Lotta!

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Lilla huset på prärien sa...

Attans också... tur i kärlek har jag i alla fall. Stort grattis till er vinnare som haft sådan tur - njut av era fina kuddfodral. Och till Hanna vill jag hälsa att jag tycker att du gör väldigt fina saker! Alla kuddfodralen var faktiskt väldigt fina tyckte jag.

Och till Mia - så vackra bilder du visar jämt! Man blir så glad såhär på morgonkvisten :)

Kram Jenny

Sextiotalsvillan sa...

Vilka härliga bilder! Och vackert motiv!! Tusan att man missade tävlingen... ;)

Maria

Karna sa...

Nydelige erteblomster, finnes ikke noen bedre enn lukten av disse...og ekstra koselig at de blomstrer lenge utover høsten, når de andre sommerblomstene har takket for seg...

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Luktärtor är så vackra...förutom att de doftar helt fantastiskt gott :)
ha en bra start på veckan :)
Kram

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Grattis!
Lyckostar som får så fina vinster:)
Hälsa Hanna att hon gör jättefina kuddar och tyger:)

Susanne

Lottaspace sa...

Grattis till vinnarna!

Kram,Lotta

C´est la vie sa...

Oj vad glad jag blev av att se min lilla logga till butiken hos dig! Jättegulligt, kram kram kram!
Lina - en av dina flitigaste läsare!

♥ Fyra årstider sa...

Underbara bilder, hur kan du få dem så ljusa/vita??

Ser att du finns med tailsweep, är du nöjd med det? Funderar att gå med, men för min del handlar det inte om att tjäna pengar för jag har inte lika många besökare som dig...ännu;-)tycker mycket om din blogg.
Kram Lotta

Maria / Frøken Fryd sa...

Smukke ærteblomster. Det ser i øvrigt rigtig flot ud, at du har sat de skrøbeligt udseende blomster, i den mere robiske "bastante", men samtidig utrolig feminine vase :-)
Jeg kan næææsten dufte blomsterne her til, hi hi.

Klem Maria

charlotte sa...

Vilken söt vas till dina luktärtor.

Hem och Lycka sa...

Tack för era kommentarer, de uppskattas!

fyra årstider - tack! mja, vet inte riktigt, jag knäpper i en ljus hörna och så bättrar jag på dem lite grann sedan i ett bildhanteringsprogram. tack söta du för gulliga ord. jo, jag är med i tailsweep och är helnöjd med att det plingar till i kassan ibland! rekommenderas! kram!