onsdag 3 september 2008

Tiden är ur led



Bilder: Mia

Nu har det väl ändå blivit lite fel. Uppmärksammade igår att äppelträdet blommar! Inte mer än med en kvist men ändå..

Och vad ser jag på morgonen bland jordgubbarna? En jordgubbsplanta blommar! Jag trodde först att en smultronplanta smygit sig in men efter att ha följt blomman ned till plantan såg jag att visst är det jordgubbar på gång! Att smultronen fortfarande kommer är en sak men jordgubbar, ja jösses - är tiden ur led?

Har precis fått besked om att reportaget i Aftonbladet är flyttat till den 21 september!

Missa inte tävlingen!

For translation, pick a flag in top of the column.

33 kommentarer:

a home far away sa...

Nämen vad säger du, blommar äppelträdet...ja det är märkligt men när vi flyttade till Singapore i december-06 då började syrenhäcken att blomma....i december!!

Ha en fin dag
Kram Gunilla i ett soligt Singapore

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

oj oj det händer saker..vad roligt ändå fast man längtar lite efter massor gula oranga och röda löv:)
Kram M

Stämningsfullt sa...

Haha vad skumt! Det är som med min mammas klint som blommar för fullt nu....
Kram!

Skatan sa...

Hur är det möjligt? Bakvänt värre...

Skall hålla koll på Aftonbladet - kul :)

Ha en fin dag.

Kram,

Anna

Designe sa...

Helt otroligt att det blommar nu...jag såg några rosor hos mig som blommade nu oxå och de brukar inte blomma nu..
Det är ju iofs trevligt med lite blommor! :) kram

Pia sa...

Hmmm - det lyder mærkeligt med nye blomster på høsten, hi hi:-D

Tidsmästarinnan sa...

*gör en mental notering: 21:e, 21:e...*

Ja då blir det väl äpplen till jul, eller? :-)

Kram!

Flower Power sa...

Takk for hyggelig hilsning hos meg!
epletred og jordbær i blomst, sier du????...hmmmm, hva skjer? Naturen kommer stadig med overraskninger.

Så fine hagebilder du viser:))

Ha en fin dag!

Misen sa...

Oj, ja - det är helt galet. Men fint!

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Hej vännen...joo, blev också förvånad häromdagen då jag såg att en ynka liten prästkrage blommat upp...de som blommat över för läänge sedan..kanske borde kolla mina jordgubbar också...?

Läkaren sa att BMI över 30 ska man ha om man ska kunna få den där medicinen utskriven..och jag har inte 30 i BMI..men detta gällde denna läkare..andra kanske säger olika, det kan jag inte svara på?

Fina bilder du visar!!

Kram Linda

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Just ja, bra att du sa till om aftonbladet...påminn gärna ngn dag innan..för det vill jag INTE missa!

Kram igen!

Tant brun sa...

Fina bilder!
Har oxå en sån USA pläd som du har på eran säng + två kuddar som e lika pläden!
Ha det bra /A

Vägen till Drömhuset sa...

hejhej! ja visst är det konstigt när det blommar mitt i hösten :) vet inte om det är kul eller sorgligt? visst är det svårt att höstpynta när det är så fint i din trädgård fortfarande? ja hade penseer i alla lådor innan som höll från april till augusti, så jag var tvungen att byta ut dem. men en pelargon blommar här ute med :)

ska hålla utkik den 21 då :) kram sara

Ann-Catrin / finthemma sa...

Ja du ibland blir det så där.. kontigt värre!!

Spännande med Aftonbladet..måste jag hålla koll!!
Superkul!

kram kram A-C

Guldkant På Livet sa...

Jamen så knäppt, känns inte bra, vilka knepiga årstider vi har men snygga foton var det! Så fin korgen blev i vitt!! Mari.

me and alice sa...

Hej!
Roligt med en jordgubbsplanta som blommar nu, våra blommar inte, för min kanin har nästan ätit upp alla...*fniss*
Ska också hålla koll på Aftonbladet...
Kraam ALice

Zizzi sa...

Jag har precis skördat våra plommon, våra äpplen är klara nu och våra VINTERpäron är klara.
Men det är lite konstigt att ett träd blommar nu?!?!
Kram cissi

Sand mellan tårna sa...

Hej...

Månadens blogg? var har du läst det? På internet eller i tidningen? jag blir sååå nyfiken?

Om du tänkte handla på webshoppen som jag tipsar om, maila mig först, jag får ge bort några rabattcheckar till utvalda personer. och då kan du var en av dem, för att du skrev i min kommentar idag!

sandmellantarna@home.se

Kram L

www.missfixtrix.com sa...

Superfin blogg... Har själv tävling just nu och ska nog se om jag inte ska delta i din också.

Karin A sa...

Hej Mia! Jag kan nog gissa vad du glädjs åt just nu (21 sept - ska lägga det på minnet)! Ja men visst är tiden ur led, fast någon gång skördade vi jordgubbar i slutet av oktober...inte dumt alls.

Ha det gott! Kram Karin

Emma sa...

Ja visst är det en märklig värld vi lever i, det snöar på sommaren och blommar på hösten, vad näst??
Kram Emma

Ett hus i vitt sa...

Oj vad konstigt! Jag ska skriva upp datumet för tidningen så jag kan köpa den då :-). Kram, Anette

beas barnslikheter sa...

Tack för att du delar med dig av tipset! Jag ska prova att mixtra lite så får vi se hur det blir.

Som det är idag så ser det som "tomt" ut på vänstersidan. Det känns definitivt som om det fattas något, när jag stiger in på din sida så känns den mer "ombonad".

Hoppas att jag också kan få en liknande känsla på min blogg. :-)

Dicksonska våningen sa...

Så roligt att det blommar igen!
Och det gör inget att reportaget är framflyttat. Då kan jag samla lite ränta istället på pengarna jag ska använda för att köpa tidningen :)
Jag var just hos Gammalt o Nytt och hon diskuterade hur ekomiskt det är med Shabby Chic :)
Kramar Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Man kan aldrig veta med saker och ting. Lite spännande att det händer saker så där. Visst är det kul med alla fina saker som man får. Kul idé.

Kram Ullis

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Heej!

Vad kul att du hittade till mig...
Visst har naturen blivit lite knasig...men det är väl samtidigt lite roligt med överraskningar ibland...
Grattis till reportaget i aftonbladet, den måste jag köpa.
Ha det gott/ Kram Malin

Carol sa...

Jaa du, jag har också hittat tecken på att tiden är ur led, konstigt!
Ska bli kul med reportaget!!

Karna sa...

He, he....kanskje du kan plukke epler og jordbær i Desember? Hadde ikke vært så dumt det!

Rebecka sa...

Oj vad konstigt =)Fina bilder!Har just hittat din blogg och den är ju jätte fin och mysig!
Kram Rebecka

Hem och Lycka sa...

Tack flickor!

tack linda - värt att kolla upp för min del. kram

sand mellan tårna - svarade dig i din blogg. kram

bea - lycka till!

♥ Fyra årstider sa...

Men vad häftigt, men äpplen blir nog svårt att få.
Kram Lotta

beas barnslikheter sa...

Men...det blev ju inte alls bra. :-(

Jag kan inte ändra titelbilden...hur katten fick du till det? Maken och jag har till och med gått in och fipplat med html-koden, men icke sa nicke. :-(

Hem och Lycka sa...

fyra årstider - nej, nåt äpple blir det nog inte nu. kram!

bea - har svarat hos dig.