tisdag 23 september 2008

Tick tack tick tack





Bilder: Mia

Har haft en väckarklocka som iofs är snygg, jag har ju valt den själv ;-) men problemet med den är rätt irriterande. Klockan är gjord i USA och därmed inte med 24 timmar utan är klockan 19.30 så säger min fåniga klocka 7.30 och så framför ett pyttelitet PM som knappt går att urskönja utan brillorna på. Nattetid är ju AM som ni säkert vet. Och är man riktigt trött och grumsen när man ska ställa klockan är det mycket lätt gjort, tyvärr, att ställa klockan på 7.00 PM istället för 7.00. Och är jag ännu tröttare än så kan jag börja fundera på i halvvaket tillstånd om det ska vara ett PM eller icke ett PM före siffran. Hänger ni med? Behöver jag förklara mer? Nä, tänkte väl det. Kontentan blir att man fortsätter sova när skrället inte ringer, särskilt om maken redan försvunnit till jobbet.


Whatever, fann en jättefin klocka av samma märke som vår köksvåg och timer, Dulton. Bra pris också! Snabb leverans och god service från blacknwhite - rekommenderas! Trodde inte signalen var så farligt hög förrän första morgonen med den i funktion då maken flög upp i sittande ställning i sängen när den ringde. Det var sting i ringandet kan jag säga. Men bättre att vakna ordentligt tycker jag faktiskt än som med makens klocka att han somnar om och därför ställer den på att ringa i två omgångar med mobiltelefonen som en extra backup. Jag blir faktiskt piggare tro det eller ej! Kan dock inte låta bli att fnissa åt maken varje morgon som ännu inte vant sig vid ljudet. Smidig att ställa in, tickar inte för högt utan bara mysigt (också en viktig grej) samt är snygg. Ett bra val alltså!

Förresten - blev något förnärmad när jag och maken pratade sovrum, sömn och väckarklockor. Snarkningar kom på tal och att jag ibland får sätta en vass armbåge i sidan för att han ska vända på sig och tystna. I bästa fall funkar det, i värsta fall vänder han på sig mot mitt håll och väsnas ännu högre. Vad tror ni min man säger då? Han påstod att jag också minsann snarkar ibland. *fnys* Blir faktiskt lite stött. Har ni hört nåt så dumt?
Tjejer snarkar ju inte!

Tävla om en tröja från Blingo här!

For translation, please choose language in top of the blog.

33 kommentarer:

Snusilus o Sannibus sa...

Haha :) Tack för ett gott skratt! Det lät ju lite roligt men hu, snacka om rough awakening!

Snusilus o Sannibus sa...

...och där gick den iväg lite för fort. Ville bara säga att det var en fin klocka och den väcker er nog i tid!

Ha en fin dag!

Kram Susanne

rosenskära sa...

Naturligtvis har du helt rätt Mia; vi snarkar inte , vi SNUSAR, möjligtvis. Och våra små pruttar, om de någonsin kommer, doftar viol. SÅ DET SÅ!!!

Superfin klocka, by the way.

Nu pausar jag några dagar, ska packa väskan nu, var bara tvungen att kolla lite först...

Kram Lena

Zizzi sa...

Jättefin klocka! Själv har jag ju precis köpt kökstimern av samma märke! Jättefin!
Kram cissi

Mamma Anka sa...

Tack för tipset om klockan - det blir en sådan till mig också.

Skrattade gott när jag läste om maken :) alltid lika kul när de vaknar på det viset, man får en bra start på dagen då. :)

Hanna sa...

Haha...ja vem har inte någon man som snarkar. Kul att få skratta till ditt inlägg, men det lät väldigt roligt ;). Fin klocka ialf :).Ha det gott!
Kram Hanna

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Söt klocka!Själv är jag hyperkänslig för ovänliga ringsignaler på väckarklockan..har en som försynt väcker mig ur sömnen..har otroligt lätt för att vakna. Makens däremot vrålar ju ut en siren varje morgon och orskakar närapå hjärtflimmer på mig...huvaligen :o

Men Mia, var ditt hem med i bilagan i söndags..?? Jag köpte den men såg inte..måste genast lusläsa den igen!

Mina reportage verkar dröja..har mailat dem och frågat vad som "hänt": Eller ja, växthusreportaget skall ju inte komma förrän i februari det vet jag ju, men det andra...

Kram vännen ha det så bra i höstsolen! Underbart häri västsverige idag =)

Mia

Anonym sa...

My husband says I have a very soft, feminine purr. He is a very smart man! We have two pugs who sleep in our bedroom and my daughter says my bedroom sounds like a truck stop parking lot. She must be confused. Have a wonderful week!! Renie in Tijeras, NM USA

Designe sa...

Oj, det där lät ju jobbigt!:)...men den var snygg, klockan! NU, har jag sett ditt reportage i alla fall! Så fint och härlig uteplats! Kram :)

Tidsmästarinnan sa...

haha, vad bra att du kan fnissa lite när maken studsar upp och klockan river av sin drill på morgonen, där får han för att han snarkar :-)
Ä, jag bara larvar mig. F'låt!

Sitter här med ett stort smajl över ditt härliga inlägg och snygga klocka.
Kan man spana in ert hem på aftonbladet.se nu eller? Tror du inte jag missade att köpa tidningen ändå!!!
Stor kram!
Susanne

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

*ler* rolig syn med någon som sätter sig käpprätt pling... hi hi.. Den e jättefin, snygg som bara den..
kram Linda

Tidsmästarinnan sa...

Halloj igen du bästa Mia!
vad fiiiint ni har, jag tror jag smäller av!!
Nu måste jag kika in på aftonbladet igen!!

Kram!

Ljuva ro sa...

Supersnygg klocka! ha oxå en från USA, Pottery Barn...

Villa Hemmet sa...

Vilken fin klocka. Jag måste vakna till radio, får hjärtklappning av ett ilsket piiiip :-D

kram

Sublim Design sa...

Fin klocka, och kul läsning:)
själv har jag 3 olika klockor för att vakna varje morgon:)
Må så gott
/S

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Förstår precis irritationen med klockan, men fin var den för det!!

Kan du inte påminna mig, snälla då det är dags för reportaget i tidningen? Är lite glömsk, sådär...

Kram Linda

Inspiration i vitt sa...

Å vad roligt det var att läsa om er i reportaget, det var så fint och ni bor så vackert.
Att dela rum med en snarkare är inte alltid lika roligt, jag brukar köra in öronpropparna så långt in att jag inte får ut dom annat än med en pincett hihihi.
Kram/Ingela.

Karin sa...

Hej Mia!

Vilken snygging, skulle verkligen behöva en klocka. Kan inte förstå att jag är så trött!

Så fina bilder du visar!

Kramar
Karin

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Typiskt mig att missa, men vad bra att det fanns med på nätet, så nu har jag läst och tittat...guud vad fint ni har...jättefint reportage! Kul!

Kram Linda

timelesshome annika sa...

Roligt med olika innlägg klocka värkar bra Snygg också.
kram Annika

Sweet things in life sa...

Å så söt klocka. Angående snarkningarna förstår jag precis vad du menar. Själv sov jag med öronproppar i ett halvår. Tillslut får man skavsår och då frågar man sig vad som är värst :D

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Hej hej! Nu var det länge sedan jag kikade in hos dig. Hoppas allt är bra.
Det där med snarkningarna har jag också råkat ut för, både att maken gör det OCH påstår att jag gör det! Jag snarkar inte, kommer inte på fråga. Kanske är jag lite torr i halsen ibland så det låter en smula högre när jag andas. Men det är en marginell skillnad, ej möjlig att uppfatta för det manliga örat!
Kram

Lotta sa...

God morgon vännen!
Vilken söt liten klocka! Jag måste också komma iväg och få handlat en ny till mig, jag har en sån där ful gammal klockradio.

Och tack så hjärtans mycket för snälla ord om min toalett, jag är så nöjd och glad!

Ha en riktigt härlig dag!
Kram
Lotta

Karna sa...

Jeg kan ikke ha en vekkerklokke som tikker, da ......

Gjelder å finne den rette, og nå står det en enkel klokke fra Ikea på mitt nattbord...

Lottaspace sa...

Vilken fin klocka! Och tack för de söta kommentarerna hos mig! Blir ju så glad ju!

Aftonbladetreportaget var ju jättefint! Fast personligen så tycker jag att du nog tar bättre bilder!

Min man snarkar inte - han gnisslar..

Ha en bra dag!

Kram,Lotta

Hem och Lycka sa...

Tack för era rara kommentarer!

rosenskära - så sant som det är sagt (eller rättare sagt skrivet)! ;-) ha en trevlig resa! kram!

lilla blanka - reportaget var i söndagsbilagan men nu kan du se det på nätet också! märkligt med ditt reportage, hoppas att det löser sig. kram!

Renie - that's a very clever man you've got ;-) that's absolutely correct, it's just the way it is :-D

tidsmästarinnan - jepp, nu finns det på nätet! kram

linda - redan publicerat, se länken i vänsterkanten! kram

Something White sa...

Very nice your tick-tack! Even if our house is quite in a white country-style, I do like modern design very much. Thank you very much, Mia, for your sweet comments and your loyal visits every time!! Sunny greetings (yes, today there´s a little bit of sunshine again here),
Marjolijn

Vita ljuva tankar sa...

Hihihi...stackars mannen att vakna så. Det låter som en växkarklocka för mig som inte vaknar fast min piper. Jag har öronen fulla med öronproppar då maken snarkar så f******t ;-) Klockan var väldigt snygg också!

Kram Linda

Vitbalansen - Helena sa...

Superfin klocka!

Kram från Helena

Ellas Inspiration sa...

Vilka underbara bilder!!

Vad har du för kamera, tror jag kan ha frågat förut men jag har glömt bort det!! Gör du något med bilderna för de är alltid på "klara" och "lite ljusare"? Supersnyggt!

Kram Karin

Hem och Lycka sa...

tack söta ni!

ellas - jag fotar oftast med nikon d40 men har även en konica minolta dimage. ja, jag redigerar mina bilder i photoshop och fotar helst i rummet med söderläge!

Hwita Villan sa...

Haha, nä det var det dummatse jag hört! Klart vi inte snarkar! ;)

Kram M

Hem och Lycka sa...

hwita villan - nä, precis! :-D kram