torsdag 4 september 2008

Ta vagnen





Bilder: Mia

Eftersom vi bor i Göteborg så måste ju vår lilla bebis (nej, jag är inte gravid, tänker på kommande tider) ha en liten spårvagn (Kalikå)! Men jag lärde mig rätt snabbt efter några månader här i Götet att man säger inte att man ska ta spårvagnen - man tar vagnen! Och efter 9 år härnere så sitter det änna inpräntat! :-D

Men visst funkar ljusblått även för en liten tjej? Och den funkar ju perfekt som åkdon för kaninerna!





Så vill jag säga tack till Helena för ett fint inlägg om min blogg på den snygga och proffsigt skrivna Room and serve. Kika gärna på inlägget här.

Jag fortsätter att tjata - missa nu inte slutspurten av tävlingen! Inte många dagar kvar..

For translation - please choose flag in top of the blog.

45 kommentarer:

♥ HedvigochJag ♥ sa...

Den är superfin... Hedvig ska få en rosa sån när jag hittar på en. Det är superbra att ladda upp med barnsaker innan för det blir knapert i kassan vill jag lova

Hemma på Björnvägen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Skatan sa...

God förmiddag!

De där små raringarna gör att man associerar till karameller :) Gillar sådana förvaringsmöjilgheter!

Ha en fin dag.

Stämningsfullt sa...

Åh så söt! Självklart passar den lika fint till en flicka :)
Kram!

rosenfröjd sa...

den var supersöt! passar till tjej som kille. Absolut!
kram/
¨M¨

rosenskära sa...

Alltså Jenny - jag bara SUCKAR...
Dina bilder. Dina saker. Jag (vi) har bestämt att vi inte ska ha fler barn, bl a eftersom vi är så välsignade med två friska ljuvliga flickor. Men när jag ser allt fint du köper, så känner jag DIN längtan, och då blossar min också upp!

Vet du vad - idag har jag gjort mitt första inlägg! Det var svårt att få det snyggt, men nu är det gjort. Nu beundrar jag dig ännu mer för din fina blogg!

Kika gärna in på "Rosenskäras Diversehandel".

Kram/Lena

Tidsmästarinnan sa...

haha, en gång var det en göteborgare på tunnelbanan här i Stockholm som frågade om den här "vagnen" gick till Slussen... jag fattade ingenting, trodde han det skulle bli nån sorts omkoppling av vagnarna i tåget eller?? :-D

Din vagn var bland de sötaste jag sett!
Kram
S

Misen sa...

Åh, vad snygg - klart den passar till en tjej med! gillade huset också på deras hemsida. Hoppas du har en bra dag och det där med att prata och prata utan att vara färdigpratad stämmer ju så väl. Med vissa personer skulle man kunna prata hur länge som helst. :-)

matilda sa...

vilken söt liten vagn, passar ju perfekt som både förvaring och till transport av kaniner :)
kram!

Hemma på Landet sa...

Hej Mia söta!

Om du vill så får du hämta awarden som jag visade igår, som tack för den jag fick av dig.
Kram Gumman:-)

Livets njutning sa...

Åh, den är underbar. Blått passar absolut till en tjej. Vill också ha en spårvagn. ;)

Jag vet inte om du läste noga min inlägg. Jag tror att jag träffade Terese. Men jag kan inte prata med henne för jag är döv. Det blir bara stelt om man skriver lappar. Vill kunna prata så där spontant som många gör. :)

Kram

Villa Hemmet sa...

Superfina bilder!
Klart tjejer kan ha blått, mina killar har aaalla färger!

kram

syster doris sa...

Det är så fint med ljusblått, mina tjejer älskar ljusblått..eller alla pasteller...och att åka spårvagn! Var på Grönbergs interiör idag, jag antar att du också hänger där!? Blev helt virrig som vanligt, man vill ju ha allt...
Kram Tina

Designtjejen sa...

Gud så fin!

Charlotte sa...

Mina barn är för stora, men jag kanske kan få en själv... Så söt!

lottens vita och gröna sa...

ljuvligt söt och passageraren var än sötare! ha det gött! kramlilkram lotten

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!

Tack för dina rara ord inne på min blogg - jag blir verkligen jätteglad!

Visst är den söt - spårvagnen. Lilla A har en likadan. Och här i Norrköping har vi ju också spårvagnar så det passar ju bra :)

Din blogg är verkligen jättefin! Tack för alla härliga inlägg du bjuder på!

Kram Jes

Leva som jag sa...

Ja eller "tricken" som min man säger. Jag är skånska som bott här i Göteborg i 7 år, men Ta vagnen brukar jag nog säga nu. Ha det gott
kramkram Malin

Tjohalias blogg om inredning sa...

Åh vilken söt vagn! Den skulle jag också kunna tänka oss till våran bebis (hihi är inte heller gravid, däremot så älskar jag att planera).

Läste inlägget om dig hos Helena. Måste bara säga att era stolar är riktigt snygga!

Svar: Tack så mycket! Jag lovar att skriva ett inlägg när det är publicerat. Kram Sandra

hallakulle sa...

Jag bor i Stockholm och säger fel varje gång jag kommer till Göteborg. Jag försöker åka TUNNELbana ovanför jorden....
Till min tröst sa min göteborgskompis fel förra helgen när hon besökte mig i Stockholm =)
Trevlig fredag! Kram!

Ljuvligt Hemma sa...

Vilken underbart söt liten vagn :) Trevlig helg! Kram kram.

Fru Sirlig sa...

Vad gulligt med en liten spårvagnsväska. Har själv bunkrat upp med en del små saker till Majas rum. Hittade lite söta barngalgar, måttstock m plats för foto mm. Började måla lite olika dekor på sakerna. I helgen tänkte jag sätta igång och måla väggarna.
Har ett inlägg om en ny butik hos mig! In my carport. Nya butiken heter Biskopsgården.
Ha en fin helg kram

Fru Sirlig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Cissi sa...

Vilken super söt liten vagn!

Visst passar blått till en tjej!

Må gott och ha en trevlig helg!

//Cissi

Malin/Vita hjärtan sa...

Hej!
Å vilken gullig vagn =) den är ju söt även som dekoration.
Trevlig helg!
Kram Malin

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vilken söt vagn. Funkar lika bra till en tjej :)

ha en trevlig helg
Kram / Therese

mhow sa...

Letade efter en sådan till malte förut men fann ingen och fick köpa en buss istället :( självklart så dök det upp en spårvagn efter det..jaja så kan det va! Självklart kan tjejer ha ljusblått, jag har alltid älskat blått :) stor kram!

Lottaspace sa...

Vilken urgullig vagn! Maileg kaniner är någonting som funnits på min önskelista länge, men jag har inte ännu fått inskaffat någon.. men snart är det ju jul, och då blir det nog en kanin till lilla Max!

Kram,Lotta

Morse farm sa...

Hejsan!

Så himla söt vagn och söta kaniner.
Visst kan man ha blått till en tjej!
Ha det gott!
Kram Bodil.

MY WHITE COTTAGE sa...

Såååå underbart söt! Maileg gör verkligen fantastiskt fina saker!

Ha en skön helg!
Kramar Jenny

Flickan på landet sa...

Men åh va söt!

MiaMaria sa...

Hej!

Så klart tjejer också kan ha blått om så blir fallet.....
Vacker vagn!!!!!!

Må så gott denna helg!
MiaMaria

Charlotte sa...

Vagnen ja, det har min syster som flyttat till Gbg också lyckats lära mig.
Hjärtligt välkommen in hos mig på charlotte.nu och tävla om hjärtan. Trevlig helg!

mariana sa...

åååh gud vilken fin vagn!! tyvärr är mina barn för stora för en sån
men kanske mamma kan önska sig en sån själv...hihi
ha de gott
marianaskeramik

vintage & shabby chic vackra ting i vardagen sa...

Så söööt!
Trevlig helg!

helena/franska liljan sa...

Hej!
Så söööt! Den kan jag tänka mig i barnkammaren ( nä, jag är inte gravid, men har ett rum till våra två guddöttrar 3 och 5 år, som bor här ibland)

Det finns något åt dig på min blogg. Välkommen!

trevlig helg/Helena

tara sa...

heisann...
har en award til deg, jeg:)
ha en flott helg...
klem tara

ExPIAtriate wife sa...

Vilken underbar vagn, var finns den att kopa?? En perfekt present till min dotter, som just nu alskar att dra omkring pa allt som gar att dras omkring pa....

Halsningar
Pia

Gårdsromantik sa...

Åh vilken charmig vagn!

Kram Maud

Lottaspace sa...

Du har någonting att hämta hos mig!
Trevlig helg!
Kram,Lotta

Hwita Villan sa...

Helt underbart!

Kram M

Camillas nya hem sa...

Haha, klart man ska ha en spårvagn om man bor i Göteborg! Själv tycker jag att spårvagnarna är läskiga som bara dyker upp ÖVERALLT (tom på torg!) utan att varna! Maken som ä'r från göteborg skrattar bara åt mig... :)

Hem och Lycka sa...

Tack allihop för era kommentarer, alltid lika roligt att se om man fått några nya när man sätter sig vid datorn.

hedvigochjag - ja, precis, jag laddar för fullt ;-)

rosenskära - mia, men annars var det rätt ;-) grattis till din finfina blogg, välkommen till bloggvärlden! kram!

tidsmästarinnan - haha! kram!

hemma på landet - tack söta! kram!

livets njutning - aha, på så vis, förlåt, då läste jag fel. kram!

syster doris - en av mina favoritbutiker alla gånger! kram

hallakulle - hihi! kram!

franska liljan - tusen tack, kram!

tara - tack snälla du! kram!

expiatriate wife - www.systerlycklig.se och www.elsashem.se har den. ser att elsas hem inte har den för tillfället och syster lycklig bara i rött just nu.

lottaspace - tack snälla söta! kram

camillas nya hem - haha, och så får man det där plinget i örat när man står i vägen ;-)

Snusilus o Sannibus sa...

Vilken söt liten vagn :) Passar perfekt till kaninerna ju!

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Hem och Lycka sa...

snusilus - visst är den! tack detsamma, kram!