fredag 26 september 2008

Sommaren är utstädad






Bilder: Mia

Sommaren har passerat med råge och jag har plockat undan Greengateskålarna som dock kommer att plockas fram till jul igen. De passar ju faktiskt perfekt både till sommar och jul, inte sant? Men i väntan tills dess har jag valt att ta fram nåt annat lite mer neutralt nu under hösten. Inte så märkvärdigt kanske men vitt är ju i min smak som ni vet.

Grytunderlägget (bakom den blå burken som innehåller salt) är köpt på resan till Stavanger på Villa Rosa i Sandnes, jösses vilken ljuvlig butik! Den vita termosen köptes på Kremmerhuset i köpcentrat Kvadrat, också i Sandnes. Likaså denna en ljuvlig butik!

Mjölkkanna och sockerskål från Bruka samt den gamla - vad heter den? Jag vet ju vad den använts till men kan inte benämningen, kan ni hjälpa mig?


Jag har fått följande utmaning av Kristin och Nublu

5 saker i min frys

Grönsaksblandning
Frysta bär
Riven ost
Bröd
Köttfärs

5 saker i min garderob
Toppar
Tröjor
Underkläder
Byxor
Kjolar

5 saker i min väska
Mobil
Näsdukar
Plånbok
Cerat
Nycklar

5 saker i badrumskåpet
Parfym
Deo
Hårborste
Bodylotion
Tandborste

5 saker i min bil
GPS (när vi själva också är i bilen)
Anteckningsblock
Penna
Lite småmynt
Hushållspapper

Jag utmanar dessa 5:
Sand mellan tårna
Lottaspace
Timeless home
Lottens vita och gröna
Hem och harmoni


Tävla om en barntröja från Blingo HÄR.

For translation, please choose a flag in top of the blog.

41 kommentarer:

Annette sa...

Jag tror det heter brödnagg. Är inte helt säker. :-)

Ha en bra helg!

Kram Annette

Karin A sa...

Man får byta ut sakerna då och då. Jag har inte plats att ha framme allt samtidigt. :) Ljuvliga saker! Gillar speciellt de båda termosarna. Skulle gärna ha en sån fin jag med! Brödnagg, låter bra tycker jag med.

Trevlig helg! Kram Karin

Leva som jag sa...

Brödnagg!!! Fina saker du visar, som vanligt :-)
Ha en skön helg
kramar M

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så mycket fint du visar :) Kul att förändra lite också då och då!

Mmm håller helt med, Less is More har jag länge gillat. Gillar desto mindre kaos och oordning :P

Tack för komplimangen! Mmm jag gillar också dimma, blir magiskt, mystiskt och sagolikt :)

Kram o ha en fin helg!

johanna sa...

Hej...visst är det mysigt att göra höstfint!!Tack goa du för grattiset hos mig!
Måste säga att du tar fantastiska bilde , så fint! Tack för dina tv tips tycker det är jättemysigt.
Kraaaaam

Lilla huset på prärien sa...

Jamen här har du ändrat om lite på bloggen också (bilderna överst) - vad fint det blev! Och det blev jättefint där i din hylla också!

Vet inte vad "det där" är för någonting...

Ha en skön helg!

Kram Jenny

Pia sa...

Godt at få byttet lidt ud i sagerne både til høst og jul, så forandrer farverne og hjemmet sig lidt hver gang - og de røde greengate skåler du har, kommer absolut til at passe ret ind her til jul:-)

Kraam

Ellas Inspiration sa...

Så fint du har det!!

Jag vill också städa ut lite sommarfärger i köket men jag måste hitta nya gardiner att sätta upp först... Jag lever på dagens tur till stan att den ger utdelning...

Kram Karin

Sweet things in life sa...

Tänk vad lyxigt att kunna byta ut efter årstid och humör. Själv har jag långt ifrån vad jag behöver i köket men det kommer med tiden:)

Ps intressant brödnagg
Ha det bra!

♥ Fyra årstider sa...

Vilka vackra bilder du visar. Massor av inspiration.

Jag undrar hur du får 3 bilder på rad i din visningsbild högst upp på bloggen? Tycker det ser så fint ut.
Kram Lotta

Inspiration i vitt sa...

Ja visst är det kul att byta grejer i hyllorna då och då.Nu är det ju höst vilket man vill eller ej.
Finfina saker du alltid visar, visst är det en brödnagg, har ett par st jag med hihi.
Kram på dig/Ingela.

Willewira sa...

Så fint du gjort!!
Det är alltid lika roligt att byta ut i hyllorna. Blir lite som nytt allting då...

Skön helg!!
Kram Willewira

PS.Ja, det var skönt att det var spam, men ändå lite obehagligt. Och ett underligt sätt att spamma på, tycker jag. Lite desperat sätt att skaffa sig en partner på tycker jag...

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så mycket fina saker ni har på hyllan :)
Verkligen snygga bilder!
kram!

PiaMaria sa...

Brödnagg heter det. Traditionell luffarslöjd som sitt bästa!
Vilken fin utmaning du fick!

Kram Pia

beas barnslikheter sa...

Vad långt du kommit med piffet, jag har en hel del sommarsaker kvar faktiskt som jag håller på att plocka undan nu, undan för undan.

Jättefina saker!

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint du har det och reportaget i Aftonbladet var riktigt kul att läsa.
Nu vet jag hur du ser ut också! :)

Tack snälla för att du tänkte på mig i utmaningen, det behövde jag. Min blogginspiration är lika med noll just nu och detta får mig nog att komma igång igen...

Ha en fortsatt skön helg! Kram Marie

Gård och Hagar sa...

Lyckats lämna ett avtryck, så mkt fint hos dig men glömmer/hittar aldrig vart jag ska komentera. Men nu så skamen den som ger sig :)

Men vart har du tagit vägen, inte sett dig varten på FL eller i Vita Hem forumet :-(

Kram

Katarina

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!

Tack snälla för kommentaren i min blogg.

Så fint du har det! Visst är det kul att byta ut sakerna ibland.

Kram Lina

timelesshome annika sa...

Jag tog utmaningen och nu är du länkad i inlägget
Kram Annika

Vita ljuva tankar sa...

Det är nog en nagg du menar, som man pikar brdkakor med. Är 99,9% säker på det ;-)

Det är kul att ändra om lite saker varje årstid så att man får ett annat intryck.

Kram

Villa Hemmet sa...

Roligt att förändra lite då och då :D

Fortsatt trevlig helg!

kram

Sublim Design sa...

Ja, det där är en bröd nagg, har en själv, den är perfekt när man bakar te kakor.
Kul utmaning!
Trevlig helg
/S

Kannor och karaffer sa...

Oj vad du legat i...själv har jag varit och fyllt på med nya läckerheter.

Jag vet jag borde slänga något för varje ny sak jag köper och vilken dag som helst ska jag fortsätta med mitt rensande också!

Naggen va fin!

Ha det gott!
Ann

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Vad bra reportaget va!!! Jättefint, ni har det så himla fint hemma, urmysigt!

Ja det är nog så att man måste inse att sommaren är förbi *snyft*
men det finns ju nycket mysigt med hösten..inomhus..pysslande tex =)

Kraaam vännen!
Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Fint du gjort på hyllan. Kul att du la upp ert inlägg från Aftonbladet här. jag var ju en av de som missade tidningen.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Lotta sa...

God kväll gumman!

Alltid lika fint på din hylla, vare sig det är sommar eller höst!

Hoppas allt är bra med dig!
Kram
Lotta

Gårdsromantik sa...

Viken fin kvarn duhade där i hyllan!
Visst är det kul att styla om lite - brödnagg är det!

KramMaud

Lottaspace sa...

Så fint på hyllan! Här hänger sommaren segt kvar..

Tack för utmaningen! Men som du såg så var den gjord redan )fast i min version fattades badrumsskåpet, men jag har inget egentligen..)

Ha en skön söndag!

Kram,Lotta

Anki sa...

Underbart fina ljusa inspirerande bilder. BRA JOBBAT!!

Det Ljuva i livet sa...

Hej vännen! Det känns alltid så hemtrevligt att besöka din blogg!

Tack för erbjudandet om en ny Jisbjörn, det var gulligt av dig.

Kram Frida

Nublus blogg sa...

Åh, jag såg Aftonbladet igår, helt sjukt! :) Lika roligt som att se ert fina hem förra helgen i samma tidning!

*kram*

mariana sa...

vilka fina burkar. I LIKE!
tack för bra blog
ha de gott
marianaskeramik

Nygammalt sa...

Vackra saker....skönt att få städa ur sommaren. Men vart tog den vägen tro? Känns mest som en ändå lång väntan...

Kram.

Sofie sa...

Tack för dina komplimanger om mitt kök*värmer*
Härliga saker du har i dina hyllor, instämmer med övriga-brödnagg-heter den nog. (Även om ordet brödpick var det första jag kom att tänka på *fniss*)Termosen hade jag gärna sett i mitt kök :-)
Grattis till det superfina reportaget i A-bladet!
Kram Sofie

Tidsmästarinnan sa...

Din Lyckeby är ju bara för skön alltså!! Nu vill jag ju ha en i den storleken också... (har en 20-liters sen innan, och så 12-litern nu då :-)
Det kan bli ännu en sambo som undviker kommentarer misstänker jag, ha ha!
Stor kram du goaste Mia!
Susanne

Hvita sinnen sa...

Åh så fina bilderna blev i tidningen!Jättekul att se. Hoppas allt är bra med dig och du får en skön vecka! :-)Här har jag själv totalt tappat allt vad inredning heter, hoppas det kommer tillbaka snart...! :-)

Living by Milla sa...

Vad fint du hat gjort på kökshyllorna! Brödnaggen är så charmig.

kram!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Visst är det roligt att byta ut några detaljer! Så enkelt och det blir ett annat rum:)

Jättefina saker du shoppat också!
Susanne

Hem och Lycka sa...

Ah, brödnagg var det ja, tusen tack alla ni som bidrog med benämningen! tack för söta kommentarer!

fyra årstider - jag använder mig av ett bildredigeringsprogram för att göra bannern.. tack! kram!

gård och hagar - svarar hos dig.. kram

timeless - kul, tack! kram

♥ Fyra årstider sa...

Tack för dina gulliga kommentar hos mig. Jag börjar lära mig mer och mer med att göra bilderna fina. Tre på rad, tänkte jag lära mig nästa gång. Du är super duktig.

Såg även att du finns på style room, som jag. Tror som du att vi har lika stil, men sen tycker man alltid att andra har det finare...
Ha det så bra
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

fyra årstider - vad söt du är.. ja, man tycker ju alltid att gräset är grönare på andra sidan ;-) men kul att bli inspirerad av andra! kram