lördag 6 september 2008

Sommar byts mot höst





Bilder: Mia

Ja, sommaren har gått mot sitt slut även för detta år trots att vi ändå har det hyfsat varmt för tillfället. Högsommarblomstren har vissnat och byts nu ut mot senblommande fägring i rabatt. Jag plockar de allra sista smultronen och de plantor som spridit ut sig ska jag flytta till framsidan i en förhoppning om att få ännu mer bär nästa år. Dessutom blir det ju en fin marktäckare under vår avenbokhäck!

Milda makter vad det har trillat in utmärkelser och utmaningar på sista tiden. Jag blir jätteglad att ni tänker på mig!


Tusen tack lyckofröken Helena och Lottaspace för min utmärkelse/award I love your blog! Jag har fått denna förut så jag lämnar den inte vidare men bockar och bugar!



Tack också till Stina som gav mig ett tack för den award hon fick från mig!



Tack Karin för utmaningen;
Jag ska nämna 6 saker som gör mig glad just nu och jag säger;

1. Alla goda bloggvänner som ger mig söta kommentarer, tusen tack till er!
2. Att den mysiga årstiden infunnit sig.
Ser fram emot många filmkvällar med maken.
3.
De senaste shoppingfynden som jag är helnöjd med! Leksandsstolar, Danmarksshopping och lite annat som ni kommer få se så småningom.
4. Att Aftonbladet fann vårt hem passande för ett inredningsreportage och spänningen är stor inför publiceringen!
5.
Längtan efter julen och julshoppingen..
6.
Alla tävlingar jag lyckats vinna, har jag blivit en turgumma?

Jag lämnar den vidare till Lottaspace, Tidsmästarinnan, Anna Lisa's hjerte blogg, Beas barnslikheter och Brunkullan med mosipperötter



Så sist men inte minst har jag fått ytterligare en award från Tara.
The winner can put the logo on their blog. Link the person you received your award from. Nominate at least 5 other blogs. Before listing the nominees, give a brief reason why you choose them. Put links of those blog on yours. Leave a message on the blogs you have nominated
.

Jag väljer att lämna vidare awarden till;
Tillbaka till Happy in pink för alla dina proffsiga fotografier.
Franska Liljan för alla söta minicupcakes och smarriga bakverk.
Lyckofröken för mysiga utflykter i skogen och skattjakter.
Ute och Inne för den ena underbarare trädgårdsbilden efter den andra..
Rosenskäras diversehandel för en kanonfin debut i bloggvärlden, det bådar mycket gott!

Missa nu inte sista slutspurten i tävlingen om Hanna Säfströms fantastiskt fina textilier! Två personer vinner varsitt kuddfordral!

For translation, choose a flag in top of the blog.

25 kommentarer:

tara sa...

tusen takk, du...veldig koselig av deg:)
ha en flott helg
klem tara

My shabby chic house sa...

Härligt att se att det är fler som ska ha myslördag med Leila bak!

Måste testa pepparkaksmuffinsarna också!

ha en mysig helg!
Kram Mia

Saramedflera sa...

Hejsan
Vilken härlig blogg du har! Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Moderncountry sa...

Å så mye fint å lese, mye glede å ta inn og ikke minst vakre bilder. Jeg blir iallefall glad!!
Og grattis med Award, den fortjener du! Så herlig med Lørdag, en kveld med bare mums og nytelse.
Ha en skjønn kveld!

Aina

Anna Lisa sa...

hei!!
Tuuuusen takk for utfordringen:)
Har ikkje forstått det heil...men lurer litt på om eg skal kopiere bildet og ha den på siden min?... Kan du forklare meg litt...? Unskyld at eg maser slik...

Nydelige bilder du viser,...litt vemodigt at sommeren er over..sjølv om høsten kan av og tl være fin...sommeren er bare så kort...
Ha en fin helg vidare.
Klem

Vita ljuva tankar sa...

Härliga bilder! Grattis till alla fina awarder som trillar in, de är du väl värd.
Ja du är en riktig turgumma du, så mycket fint du har vunnit på sistone!

Kram

Hemma på Landet sa...

Du är gullig du Mia...så är det bara!
Puss och Kram

Malla sa...

Jaa, men Grandmas hade jag helt glömt. Hur jag nu kunde det med tanke på att jag springer in där minst en gång i veckan=)
Tack för tipset!

Skatan sa...

Hej igen! Ja, jag går omkring och fantiserar om hur fint det skall bli på fönsterbänken. Jag gör en ny med rundade hörn som är lite djupare än den gamla. Hoppas därmed rymma lite roligare saker...

Kram!

Södralycke sa...

Grattis till alla fina utmärkelser, de är du väl värd!

Hoppas du får en fortsatt bra helg!
Kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till alla dina utmärkelser! Klart att en tjej kan ha en ljusblå vagn. Så mycket fina färger det kan vara på hösten också.

Kram Ullis

rosenskära sa...

Tack fantastiska Jenny för att du skriver så om mig. Jag blir extra mallig när jag får en komplimang av dig, det vet du.

Tror du gillar vad jag hittade på loppis idag!

Lena

Lilla huset på prärien sa...

Hej Mia!

Du visar helt fantastiska bilder. Jag mår så himla bra av blommor nu. Måste visst ta mig en tur till plantskolan imorgon och insupa atmosfären. Vill också gärna köpa lite höstanemoner... de är så fina och jag har inga. Vi får se vad det blir. Ha en fortsatt mysig helg!

Kram Jenny

rosenskära sa...

Om man kan vara mera pinsam än vad jag är - den här perfekta bloggens ägare heter MIA och inte Jenny - så får man gärna höra av sig till mig och berätta om hur MERA pinsam man har varit...

*skamsen* Lena

Evelinas hus sa...

Hej,
Tack för tipset, riktigt smart.
Vilka vackra bilder, vad duktig du är på att fota.
Grattis till alla utmärkelser.
Kram Caroline

Inspiration i vitt sa...

Ååå vad jag ser fram emot reportaget det ska bli så kul att se och läsa.

grattis tusen gånger om för alla utmärkelser du får och många till kommer det att bli var så säker.
Kram på dig/Ingela

Karin sa...

Hej!
Grattis till alla dina awards, och ska kika in hos dom jag inte varit hos.
Härliga bilder, jag gillar den här årstiden. Hade tänkt mig lite pyssel i trädgårn idag, men här har regnet öst ner. Hoppas på lite bättre imorgon. Det var verkligen lustigt men äppelblommorna!

Ha en fortsatt skön helg,
Många kramar
Karin

White Season sa...

Så mycket utmärkelser grattis till dem! Här finns alltid så fint att kika på och massor inspiration som du sprider... Kram på dig och trevlig söndag! Malin

Karin A sa...

Hej hej! Vilka ljuvliga bilder du bjuder på och att få läsa om vad du gläds åt för tillfället. Härligt! Färgen på rudbeckian är så läcker och vilket fint stöd med sedum runt fötterna.

Tack för dina fina ord om min blogg och för den fina awarden! Ha det gott! Kram Karin

Hem och Lycka sa...

tack rara ni!

anna lisa - har svarat i din blogg.

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka härliga bilder!

Kram Jes

Tidsmästarinnan sa...

Vilken härlig utmaning, klart jag antar den!!

Kram till dig och grattis till dina fina utmärkelser!

Susanne

Designtjejen sa...

Vilka jätte fina bilder!
kram

Hem och Lycka sa...

tack snälla!

Anna-Carins hektiska liv sa...

så fina bilder....kul o kolla in här....vill du förresten delta i min tävling. Inredningssaker bla i pris...