onsdag 24 september 2008

Oskyldigt dömd





Bilder med tillstånd från TV4. Nedersta bilden - Foto: Bengt Wanselius/TV4.
Övriga bilder
- Foto: Pär Bäckstrand/TV4.

Ytterligare en svensk ny serie! Ikväll startar kriminaldramat Oskyldigt dömd där Mikael Persbrandt spelar straffrättsprofessor Markus Haglund. Han arbetar tillsammans med juridikstudenterna Fia (Sofia Ledarp) , Anna (Helena af Sandeberg), Belal (Fransisco Sobrado) och Roger (Leonard Terfeldt) för att lösa rättsfall där de misstänker att oskyldiga avtjänar andras brott.

Ikväll, kl. 21.00 i TV4.


Foto med tillstånd från SVT: Bo Håkansson/Bilduppdraget.

Dessutom - ett tips för er liksom jag gillar Leila - kolla på Carin 21.30 i SVT1 ikväll. Leila Lindholm och Amelia Adamo gästar Carin Hjulströms show för att diskutera dilemmat att unna oss nåt gott samtidigt som man vill hålla vikten.

Ladda dvd:n/videon för de går ju naturligtvis samtidigt! ;-)

Missa inte pågående tävling här.

Two tips for the swedish televiewers.

9 kommentarer:

Vårt lilla hem sa...

Såå bra att du tipsar om massa bra på tv!! Jag missar alltid allt bra och kommer på det först när alla andra pratar om det :)

Hmm, ikväll går ju programmen samtidigt, vilket ska man välja?!?
Det får nog ändå bli Oskyldigt dömd!

Jag såg ert fina hem i Aftonbladet igår, är några dagar efter :) Det var såå fint!

Kram, Jenny

Zizzi sa...

Ska försöka titta på Carin ikväll!
Min kökstimer är färgen benvit.
Kram cissi

Mamma Anka sa...

Tack för den fina kommentaren i min blogg.
Jag är på väg att gå ut i bilen om en stund... min sambo och mina barn 'tvingar' iväg mig.
*gulle dem*
Ångesten/panik/socialfobi har jag kämpat med nu i snart 13 år, men jag vet ju att det blir bättre...

*stor kram* till dig och önskningar om att du skall må bra resten av veckan (ialla fall) :)

Ljuva ro sa...

Det ska jag inte missa! Tack för tipsen!

Karin A sa...

Hej Mia! Tack för ytterligare ett trevligt tv-tips. Själv hinner jag inte med så mycket tv just nu men gillar svenska kriminalserier. Kul att tv4 har satsat på det den senaste tiden.

Ha en mysig tv-kväll! Kram Karin

Karin sa...

Hej!
Vågar knappt säga det här när du tipsar så om tv men jag har nog inte tittat på tv på flera år. Förutom bollibompa då med mina små!

Jag blev så glad över att se ditt fina reportage i aftonbladet. Jag läser ju dessvärre inte såna tidningar heller så det hade jag missat helt.Ni har det så fint, jag förstår att ni trivs!

Många kramar
Karin

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Mmm...och tokbra tycker jag att den var:)

Susanne

Angel.Pearls sa...

Hej Mia!
Jag har nog fått Persbrandt-feber: var på förhandsvisning av Maria Larssons Eviga Ögonblick i tisdags, och så drog Oskyldigt dömd igång samma vecka! Rekommenderar Jan Troells nya film! Trevlig helg // Pärlbloggaren Eva

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni!

karin - jag älskar att titta på tv men låter skönt att kunna låta bli! tack tack, kram!