tisdag 16 september 2008

Maria Wern - Främmande fågel




Foto med tillstånd från TV4. Övre bilden - foto: Jacob Felländer/TV4.
Mellersta och nedre bilden - foto: Foto: Joakim Strömholm/TV4.

Ikväll börjar en ny kriminaldrama i TV4, Maria Wern - Främmande fågel i fyra delar. Maria Wern som spelas av Eva Röse blixtinkallas till Gotland där ett mord har begåtts. Hon får ansvaret för mordutredningen på en okänd man och samtidigt som Visbys sjukhus in ett fall som liknar fågelinfluensa då en kvinna avlider med dessa symptom. Andra medverkande skådespelare är Fares Fares som Jonathan, Allan Svensson som Hartman och Peter Perski som Arvidsson.

Jag är en älskare av nordiska drama/kriminalserier så jag tänker bänka mig framför teven ikväll. Missa inte, ikväll (tisdag) kl. 21.00 i TV4!

Klicka HÄR för att komma till pågående tävling om Himla textil.

A tip for the swedish televiewers.

15 kommentarer:

rosenskära sa...

Hej Mia! Vilka vackra porträttbilder! Eva Röse är nästan FÖR vacker och Fares Fares är så MANLIG med sin stora näsa.

En liten fråga bara: när du visar bilder, som från TV4 nu, hur gör du då för att få tillstånd att visa bilderna? Jag är lite feg med sånt och vill inte trampa på upphovsrätten så det vore fint med ett tips från dig som är gammal i gamet!

/Lena

Stämningsfullt sa...

Hej1
Ja det måste man ju bara se!
Kram!

Stämningsfullt sa...

Hej igen!
Jag funderade också på samma sak som rosenskära frågade..... Mailar du och frågar dem eller hur gör du?

rosenskära sa...

Wow Mia, du är BIG i bloggvärlden. Inser just nu - missade jag söndagsbilagan i Aftonbladet?! HJÄLP!

Kommer ihåg att du fick en inbjudan till IKEAs förhandsvisning också. Du är en cool tjej!

Kramar Lena

Gårdsromantik sa...

Den där serien måste jag bara se!
Älskar svenska deckare.

Kram Maud

Lotta sa...

Hej tjejen!
Här har du en till som kommer att sitta bänkad. Älskar kriminalserier och deckare!

Ha det gott gumman!
Kram
Lotta

Wilda Stenlyckan sa...

Hejsan!

Tack för titten och kommentaren inne hos mig! :-) Då blir det att bänka sig framför tv:n klockan 21 med en bunke popcorn i knäet. Tycker också mycket om kriminalserier!

Kram

Villa Hemmet sa...

Låter spännande - det får man inte missa! Tack för tipset :D

kram

Lottaspace sa...

Skulle vara kul att se! Tar säkert 100 år innan den kommer till Finland.. om den någonsin gör det..

Kram,Lotta

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Mia!
Här är en till som ska bänka sig framför burken, jag gillar svenska serier samt engelska, danska & norska. Så jag hoppas att den här blir bra, något som jag vill följa.

Jag väntar på att Andra Avenyn ska börja igen, gillar den serien.

Ha de gott!
Kram B

lottens vita och gröna sa...

hallå där! klart jag ska se den, röse är ju den bästa och fares helt suverän! varmkram lotten
vaaaa har ditt hem varit i aftonbladet?

Hem och Lycka sa...

Tack tjejer!

rosenskära och stämningsfullt - har svarat i era bloggar.

rosenskära och lotten - nej, reportaget är i söndagens tidning! kram!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Oj vad bra den serien var! Längtar till nästa avsnitt:)

Susanne

Tezz sa...

Jag lyckades missa starten men hörde att den var bra, så den måste jag ju bara se nästa vecka. Är precis som du väldigt förtjust i sådana serier/filmer.

Hem och Lycka sa...

brunkullan och tezz - ja, den var verkligen kanonbra!