lördag 20 september 2008

Lyckan blomstrar






Bilder: Mia

Fy vad trist det är att vara sjuk. Har varit hos min bror i Stavanger några dagar och under hela vistelsen har jag haft feber och en grymt jobbig förkylning som aldrig vill släppa. Äntligen feberfri men fortfarande lite krasslig, måtte den nån gång gå till ända.

Har inte visat er våra två blompinnar från Ylva Skarp. Den sitter båda två i blommor i vardagsrummet och förgyller tillvaron med sina vackra ord. Den ena säger Lycka och det säger sig nog rätt naturligt om ni tänker på mitt bloggnamn som ni kanske vet betyder Hem och Täppa, inte lycka som i lyckorus. Det andra ordet är Blomstra vilket jag kom på när vi fick den fina vita Blåöga (heter den så trots att den är vit?) av min mans morbror och giftasmoster när de besökte oss för ett tag sedan. Bad därför Ylva göra en av pinnarna med just detta ord. För visst är även blomstra ett vackert ord? Vi behöver både lycka och blomster i våra liv tycker jag!

Imorgon är det dags att köpa Aftonbladet med vårt hem i, jättepirrigt!

Klicka HÄR för att komma till pågående tävling om Himla textil.

For translation, please choose a flag in top of the blog.

19 kommentarer:

rosenskära sa...

Tänk att kunna texta som Ylva! Och jag håller med dig - somliga ord är vackrare än andra. Håller just på att jobba med en grej som jag ska ha till jul med vackra ord.

Krya på dig goa vännen! Imorgon ska jag läsa Aftonbladet. Sen kommer du att bli kommentarbombad!

Kram Lena

Lilla huset på prärien sa...

Håller med Rosenskära - ska definitivt stå givakt och hämta Aftonbladet imorgon! Så himla spännande.

Älskar hennes vackra alster, Ylva Skarp. Tänk att få äga en stor vacker tavla från henne en dag... suck.

Ska nog köpa hem en sådan där blomsterpinne i väntan på det... vad får man betala för en?

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Du Mia... den där tävlingen om Goodiebag på din högra sida - stämmer den verkligen? Det står att den slutar 25/11... 2007?

Kram Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej!
Nämen vad trist att du skulle vara sjuk där.... Kommer ihåg en gång när vi var på klassresa. Jag blev kanondålig och kunde inte vara med på någonting. Sen när vi kom hem så var jag frisk igen...Så typiskt :)

De där små skyltarna är sååå fina! Jag skulle vilja ha flera olika saker från Ylva Skarp !

Ha en bra dag och krya på dig!
Kram!

Gårdsromantik sa...

Förstår att det är pirrigt - så modigt av dig - men du har ju ett så vackert hem!

Kram Maud

Amy sa...

Å så söta blompinnar. Krya på dig *kram*

Pia sa...

Ylva Skarp har virkelig fina saker!

Kram Pia

Kristin sa...

Hej, du får en utmaning av mig! :)
http://hemmahoskristin.blogspot.com/2008/09/utmaning.html
Kram Kristin

Julia sa...

Hej på dig :)

Jag bläddrade i Aftonbladet idag...måtte jag hinna komma iväg en sväng imorgon då.

De små blomsterponnarna är underbara, jag har en som det står Elle på :)

Sådana små budskap gör hemmet sp trevligt tycker jag. Vackra bilder!

Kram på dig!

(PS, Jag har sålt mina allra första vimplar, och det känns såå roligt :) )

Julia sa...

Glömde ju bort det viktigaste, krya på dig!

Jag tror att jag håller mig borta från ganska månag eländiga förkylningar pga av mitt tycke för vitlök, vet inte om omgivningen är lika glad dock :D

Karin A sa...

Vilken härlig blomsterlycka! Ylva Skarps saker är så otroligt fina. Jag är mer än nöjd med min Carpe Diem-skylt.

Förstår att du är pirrig inför imorgon. Ska bli jättekul att läsa reportaget!

Ha en skön lördag och krya på dig! Kram Karin

Skatan sa...

Hej!

Så trist att läsa att du har varit, och fortfarande är sjuk! HOppas verkligen eländet släpper sitt grepp snart. Ja du, de där vackra blompinnarna skulle jag gärna äga...

Här är en till som lär köpa aftonbladet i morgon! Du borde få provision ;-)

Kram,

A

lottens vita och gröna sa...

oh så vackra blompinnar, vilken sirlig textning! mmmm var det i morrn, jag som köpte idag, jaha..då har dom en bilaga i morrn me då, ska komma ihåg det, guuuu så kul! ha det bäst, varmkram lotten

Malla sa...

Ja om man var hälften så duktig som Ylva Skarp, det hade vart nåt det!!=)
Ursöta blompinnar, fina presenter att ge bort till nån man tycker om, det ska jag absolut införskaffa bums!!! Kanske nån till mig själv ock så..hihi!

Aftonbladet måste införskaffas i morgon det hör ju jag, tror minsann att du varit med i nån annan tidning också va?
För länge sen, stämmer inte det?
Typ Allt i Hemmet kanske?
Vill minnas att det var fantastiskt fina bilder så det kan vi väl förvänta oss denna gång också då kanske??=)

Villa Hemmet sa...

Tjenatjena!

Oj, vilken tur att du påminde om Aftonbladet!! Ska bli såå spännande. *fniss*

kram

Ljuva ro sa...

Vilka snygga blompinnar! Hoppas du snart blir piggare!

Zizzi sa...

Jag ska också springa iväg och köpa Aftonbladet idag! Ni har så fint hemma så jag hittar nog jättemycket inspiration!
KRam cissi

Leva som jag sa...

SÖndag morgon, bloggar lite före jobbet, hoppas aftonbladet kommit ut så att jag kan hämta tidningen innan jag börjar. Sen bombar vi dig med kommentarer :-)

Hem och Lycka sa...

Tack söta ni!

lilla huset på prärien - Ylva tar 70 kr per styck för pinnarna och så tillkommer postförskottsavgift på det. du har rätt angående tävlingen, tack för att du noterade det! har tagit bort länken. kram!

kristin - tack för utmaningen! kram!

malla - du har så rätt, bra minne du har! vårt sovrum var med i allt i hemmet för ett tag sedan. tack snälla!