måndag 22 september 2008

Livet i Fagervik





Foton med tillstånd från SVT. Överst - Foto: Johan Paulin.
Övriga foton:
Foto: Mårten Levin.

Det är mycket nytt som börjar på TV nu. Allt nordiskt är bra tycker jag (oftast i alla fall) och ikväll börjar en ny svensk dramaserie i SVT, Livet i Fagervik. Regi av Harald Hamrell, Kjell Sundvall och Mikael Syrén vilket bådar gott.

Serien handlar om det lilla advokatkontoret på den lilla orten. Advokaten Johan spelas av Henrik Johansson och hans receptionist Annika av Maria Sid. Johan ville egentligen göra karriär i storstaden men hamnade på landet. Annika har velat göra nåt annat och får nu chansen att bli hans kollega. Självklart blir det kärlek dem emellan..


Andra skådespelare vi får möta är Leif Andrée, Ing-Marie Carlsson, Lars Lind och Nadine Kirschon. Missa alltså inte den nya serien som startar ikväll, kl. 20.00 i SVT kanal 1.


Ikväll avslutas tävlingen om en Himla kökshandduk, sponsrad av Likasom.com. Vem som vinner avslöjas i nästkommande inlägg.


A tip for the swedish televiewers.

16 kommentarer:

Wiveka sa...

Det är tur jag har dig som håller mig uppdaterad på TV utbudet. Varje gång jag läser din blogg får jag springa till boxen och knappa in någon ny serie. Jag verkar ju ha samma smak som du vad gäller tv.

Läste förresten artikeln i Aftonbladet i går och tycker det var ett bra reportage. Du var ju lite orolig för bilden i trädgården men jag tycker den blev fin.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Äsch då! Jag missade detta totalt...suck..!
Men det kanske blir repris:)

Susanne

Wilda Stenlyckan sa...

Hejsan!

Grattis till det fina reportaget i tidningen!! Roligt att se en bild på dig och din man också. :-)

Kram

C´est la vie sa...

Vad kul det måsta jag ju se. :)

Ang Aftonbladet: näe hon hette Frostberg Lowerty vår journalist. Men jag har precis talat med fotografen, som kommer ge oss alla foton. DET var snällt.
Hon heter Andrea Björsell och har fotat för stora magasin i bl a N.Y. Så himla duktig. så det blir kul att seom vi fått några fina bilder på oss. :)

Kram Lina

Annette sa...

Tack för tipset! Verkar kunna vara en intressant serie.

Jag läste om dig i tidningen igår. Väldigt vackert och hemtrevligt hem ni har. Kul att se bild på er också :-)

Ha det bra!

Kram Annette

rosenskära sa...

Hur känns det idag? Lugnet efter stormen? Tycker ni ska vara jättenöjda, du är så söt!

Idag har jag inga Mailegkaninger på min blogg, utan något annat som du kanske får brottas med någon gång i framtiden...

Kram Lena

Designe sa...

Tänk att jag funderade på tidningen söndag men tänkte att inredningsreportage brukar ju vara i Härligt hemma!..hoppas du visar på bloggen sen då! Ja, den där serien som börjar ikväll ska jag med se...gillar oxå den med Eva Röse som går på 4:an på tisdagar! :)

Skatan sa...

Kul! Det bådar gott med sådana resigörer och skådisar! Jag behöver någonting nytt att glutta på :)

Vi ses,

A.

Roslagsdrömmar sa...

Tack för tipset! Låter som en intressant serie : )

Ha en bra vecka!
Kram Maria

Hemma på Landet sa...

Du får komma hit till mig och vila, du gumman.:-)

Kannor och karaffer sa...

Åh tack för tipset - det hade jag ingen aning.... det måste jag kolla.

Första gången jag här på din blogg som är väldigt fin - ska titta runt lite mer och kommer gärna tillbaka!

Hälsn.
Ann

Guldkant På Livet sa...

Tack för tv-tips, såna serier gillar jag! Mari.

Villa Hemmet sa...

Ville har gjort av med vår fjärrkontroll till tv´n...... vi kan bara se kanal 9..... (nej, man kan inte ändra kanal utan...) *suck o stön*
Jag kikar in här och kollar vad ni andra njuter av...

kram

Hem och Lycka sa...

Tack tjejer!

Margareta sa...

Tänkte inte titta på denna nya serie,men gjorde det i alla fall. Stor risk att jag fortsätter.
Hälsningar Margareta

Hem och Lycka sa...

margareta - ja, jag tyckte den var bra.