torsdag 18 september 2008

Hell's kitchen



Bilder med tillstånd från TV3/Viasat Press. Credits: Granada Media.

Nu ikväll börjar säsong 4 av Hell's kitchen med stjärnkocken Gordon Ramsey. Jag har följt varenda säsong och är imponerad av Ramseys stora kunskap inom köket, kanske lite väl mycket svordomar som ni vet som följt serien men å andra sidan inger han respekt och i sin tur ger det resultat. Han samlar en grupp lärlingar som skickas ut en efter den andre när de inte klarar av hans tuffa ledarstil och inte mäter upp till hans hårda krav. Kvar blir de väl drillade som har chans att vinna en egen restaurang.

Tror jag och min mormor hade gillat att titta på den här serien tillsammans om hon hade levat idag, hon liksom jag gillade när det är lite fart i programmen. Minus svordomarna ska jag väl säga då. Hon satt gärna med morfar och tittade på ishockey samtidigt som hon virkade men det var inte förrän det blev slagsmål som hon satte sig upp och blev mer intresserad. *fniss* Min tuffa, sköna, mysiga mormor! ;-)

Missa inte starten av Hell's kitchen ikväll på TV3 kl. 22.00!


Klicka HÄR för att komma till pågående tävling om Himla textil.

A tip for the swedish televiewers.

8 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

åh det är mitt absoluta favoritprogram!! han är ju så grym gordon - en riktig idol!! och jag myser bara av alla svordomar... känns som en frisk fläkt i tv:n :)

ha en skön gordon-kväll då! :)

kram jenny

Skatan sa...

Hej! Jag gillar också det där programmet. Visst förstår man att de får ta i en del extra för att göra ett säljande program...men vad fasen, jag köper det : ) Jasså du har också lite aggressiva damer att brås på? Även min mormor piggnar till av lite ishockeybråk...

Sköt om dig.

kram,

Anna

MiaMaria sa...

Hej!

Detta program har jag också sett och det är himla bra och att det blir lite svärord spelar ingen roll...men bra är det.

Ha´det så gott!
MiaMaria

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ja det kommer vi nog också att titta på!
Han är så rolig! Värsta galningen i köket men verkar så ödmjuk privat :)
Kram!

Tidsmästarinnan sa...

ohh, jag tycker han är både läskig och härlig på samma gång!!
Skulle inte våga bjuda på något hemlagat till den mannen i alla fall :-D

Kram vännen!

Hem och Lycka sa...

skatan - hihi, ja, vi är lite riviga i min familj ;-) kram!

Hwita Villan sa...

Självklart missar vi inte den! Den är ju jättekul!

Kram M

Hem och Lycka sa...

hwita villan - ja, visst är den! kram