tisdag 9 september 2008

For decoration use only




Bilder: Mia

Sånt här gillar jag. Gammalt och rufft, bara för dekoration numera även om den gjort nytta en gång i tiden. Ingrid på Atmosphere här i Göteborg har hur mycket fint som helst, livsfarlig butik att gå in i om man bara har tänkt att titta..

Har hängt den på hatthyllan i hallen där jag tycker den hänger perfekt.
Minner om hårt arbete, passform, tuffa tider och ett plus är att den är fin. Nycklarna är också gamla, hängde i huset dit vi flyttade när jag var tonåring men vi vet inte vart de har hört hemma.

Klicka HÄR för att komma till pågående tävling om Himla textil.

For translation, please choose flag in top of the blog.

36 kommentarer:

Lotta sa...

Håller helt med dig! Det är jättefint med saker bara precis för att de är vackra att se på. Jag får kommentarer av arbetskamrater som ruskar på huvudet och undrar "Vad ska du med det till" när jag berättar om något fint fynd. Blir lite arg faktiskt, för jag tycker väldigt mycket om att ha "tittegrant" som vi kallar det. Behöver inte tvunget vara någon nytta med det hela.

Kram på dig!
Lotta

Stämningsfullt sa...

Hej!
Jättefint! Kan tänkamig att man vill ha mycket därifrån :)
Kram!

Livet i Gläntan! sa...

Jättevackert! Härligt fynd! Jag har länkat till blogg från min sida, hoppas det är ok? Du får gärna länka till mig om du vill. Ha en jättebra kväll, kram Jessica

♥ Fyra årstider sa...

Fint mot den vita väggen.
Kram Lotta

rosenskära sa...

Atmosphere är ett måste för mig nästa gång jag råkar befinna mig i Göteborg. Känns nästan som att jag skulle kunna åka dit bara för att titta in där!

Ingrid visar ju också så många vackra bilder på sin blogg, där är jag inne och tittar ofta för inspiration.

Tack för dina söta ord hos mig!

/Lena

MiaMaria sa...

Hej!

Visst är det så härligt vackert med de gamla sakerna....

HA´det så gott!
MiaMaria

AnnaKarin sa...

Kan man få nog av små stilleben?! Funderar på vad de där "skoblocken" kallas för... Det blev alldeles tomt på loftet, nån som vet?!

majsan shabby chic sa...

Klart man ska ha fina saker bara att se på....Och du , boken är så fin att titta i.Du blir inte besviken....Kram på dig/Majsan

Saramedflera sa...

Åh så fint! Du har en så mysig blogg. Tävling hos mig!
Kram Sara

Karin sa...

Hej!
Ja, när(om)jag kommer till Göteborg måste jag gå till den butiken.
Dina bilder är lika fina som vanligt!

Kramar
Karin

Lina sa...

Hej!
Måste göra ett besök där, snarast. Hoppas kunna ta en heldag med min mamma på stan snart!

Kram, Lina

Amy sa...

Måste helt klart ta mig en titt där nästa gång jag har vägarna förbi Göteborg :)

En inredoholic sa...

Underbara bilder!! Nu ska jag ta och tävla tävla. Tvi tvi...

Kram på dig
Jannice

Skatan sa...

Ja det är vackra detaljer! SJälv är jag särskilt fäst vid gamla nycklar. Vet dock inte varför...annat än att de är vackra då förståss!

Kram och godnatt!

Hwita Villan sa...

Verkligen vackert! Och gamla nycklar bär en speciell känsla med sig tycker jag... det måste väl vara det att man vet att de hör hemma någonstans, det finns ju någonstans en dörr som de kan öpnna, men man vet ju inte vad som finns bakom... Jättefint helt enkelt!

Kram M

Dicksonska våningen sa...

Jättefint!
Såna saker får en att tänka på att det har funnits en helt annan tid, med helt andra sätt att arbeta på. Och att det sättet vi lever på idag skiljer sig enormt från 100 år sedan...
Kram Annika

Vitbalansen - Helena sa...

Helt enkelt jättesnyggt!

Kram från Helena

me and alice sa...

Håller med dig... Så snyggt med gamla bruksting. Jag har också några skoläster liggandes någonstans. Nu ska jag nog leta efter dom...
Lyckliga du som har så nära till Ingrids butik!!
kram Susanne

Lottaspace sa...

Härliga nycklar! Har också några gamla. Bl.a. nyckeln till förra ytterdörren.

Kram,Lotta

vintage & shabby chic vackra ting i vardagen sa...

Hej!Tack för din kommentar hos mig.
Man ska ha "ögongodis"det är ju det som kryddar vardagen!Fint och mysigt hemma skapar ju bara trivsel!Pyssla på bara!
Ha en bra dag!

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Ja jösses Ingrid går inte att "bara titta" hos..jag är alldeles frustrerad av att jag inte kan köpa allt :)

Din sko-form (heter säkert nåt annat) är jättefräck, gillar också när man ser tiden och riktigt känner arbetet kring den!

Kraaaam vännen, det skulle vara kul att springa in till Ingrid (eller kanske nån loppis) ihop nångång :)

Mia

marita blücher sa...

Nej fy så avundsjuk jag blir - ett sådant skoblock, eller två, har jag varit på jakt efter ett bra tag. Det blev ett väldigt enkelt och vackert stilleben tillsammans med de gamla nycklarna.
Ha det så gott.
Kramis/Marita

Karin A sa...

Så snyggt och lagom ruffigt! Själv är jag väldigt förtjust i dylika bruksföremål. :) Ja på Atmosphere finns hur mycket fint som helst. :) Ville köpa med mig allt och lite till när jag var där för första gången. Får nog bli ett återbesök tror jag!

Kram Karin

storeflittig sa...

Oi! For et kjempetips:) Jeg er gøteborgfan # 1. Og artig at du er strømstadjente - er jo i strømstad så utrolig ofte:):) En VAKKER plass!

Designtjejen sa...

Åhhh jag har aldrig varit där.. men som du skriver är det livsfarligt att gå dit så jag kanske ska hålla mig borta.. tihi. :-)
Kramis

Hannis sa...

Tack för kramen!
Skickar en stor tillbaka till dig!

Vacker dekoration!
Sånt förgyller=))

Kram Hannis

Nygammalt sa...

Sååå fint och jag håller med dig, Ingrid har mycket fint. Jobbigt att vara där ;)

Kram.

sofia sa...

Underbara! Så vackert så vackert!
KRAM på dig!

Villa Hemmet sa...

Stiligt. Jag tycker att det är ngt visst med gamla nycklar, lite hemligt sådär :-D

kram

Anneli sa...

Hej!
Gamla skoblock får även mig på fall...riktigt snyggt!!

Jag önskar verkligen att Atmosphere låg lite närmare...det måste absolut vara ett av de allra finaste butikerna i hela landet - helt i min smak!!

Ha det gott, kram

Granne med Selma sa...

Mmmm, man ska omge sig med saker som får en att må bra, som betyder något och som berör en. Inte saker som ska vara för att det ska vara... Så där gör jag också - har saker som inte är någotannat än härliga att titta på, känna på eller med vackra minnesspår i sig
:-)
Kram sussie

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vackert1 tänk vad fina sådan gamla skoinlägg är! det är annat än dagens holfotsinlägg, ha, ha! Nu vet jag vilken butik jag ska besöka nästa gång jag är i Göteborg! Gillar fin blogg! lägger till dig på Bloggkoll.

Kram

Inspiration i vitt sa...

Vilken härlig bild , så vacker i sin helhet.
Kram/Ingela.

Hem och Lycka sa...

Tusen tack för era söta kommentarer!

lotta - hihi, tittegrant var ett bra ord, det anammar jag! kram!

livet i gläntan - visst är det ok, bara roligt! jag har mina länkar på bloggkoll numera men lägger till dig där. kram!

lilla blanka - ja, det vore jätteskoj att shoppa ihop hos ingrid! kram!

marita blücher - fråga om inte ingrid kan skicka dig ett par! det gör hon säkert. kram!

storeflittig - skoj att du både gillar gbg och std, det gör ju jag också ;-)

lärarbostaden - tack, gör detsamma för dig! kram

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Ja så fint! Vi har massor av gamla nycklar. Funderar på att hälla ner allihop i en fin glasburk!

Så snygga stilleben du gör:)

Susanne

Hem och Lycka sa...

brunkullan - tack tack! låter som en god idé!