fredag 26 september 2008

Ett enklare liv





Bilder med tillstånd från SVT. Foto: Jonas Jörneberg

Nu är nog en del av er vansinnigt trötta på alla mina tv-tips men jag rår inte för att allt startar nästintill samtidigt ;-)

Nåväl, det senaste tipset i raden, är nåt ni inte får missa - en av Sveriges bästa sångerskor,
Lisa Nilsson spelar den ensamstående mamman Helena i långfilmen Ett enklare liv. Hon hyr ut ett torp till den tyske börsmäklaren Peter som spelas av Ulrich Noethen. Han har förlorat sin fru och när en av hans fonder kraschar tar han sig till Sverige med sina två tonårsbarn.

Ikväll, i SVT1 kl. 21.00.

Tävla om en barntröja från Blingo HÄR.

A tip for the swedish televiewers.

17 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Åå vad jag kan sakna svensk tv ibland. Tyvärr har inte vår digital-tv leverantör dessa kanaler.

Ha en bra helg!

Kram Lina

Titti underkalas-eken sa...

Jo jag förstår att många gillar dina Tvtips, själv vill jag ju helst läsa om inredning ;) Ha en skön helg! /Kram Titti

Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marie sa...

Hej! Vill börja med att tacka för en otroligt inspirerande blogg! Massa fina bilder som är en fröjd för ögat ;) Lika roligt varje gång att titta in till dig!
Fortsätt att lägga ut TVtips, jag bor i Norge och har därför dårlig koll på vad som komma skall på svensk television, ska absolut se filmen ikväll :)

Ha en fin helg

Marie

Villa Hemmet sa...

Tråkigt med oväntade utgifter: Kan "trösta" dig med att lampan inte fanns i Malmö heller....

Trevlig helg (o bröllopsdag..?) :-D

kram

Willewira sa...

Jag tackar och tar emot varenda tips!! Har svårt att hålla reda på dem själv så det är uppskattat med dina påminnelser.

Såg på oskyldigt dömd i onsdags och den var bra!

Önskar dig en skön helg!
Kram Willewira

Skatan sa...

Åh! Den vill ju jag se! Och vi som har ordnat barnvakt för att gå på bio...tänk vad fånig man är. Det är fredag och det "enda" jag ärligt längtar efter är att få mysa med lillan, sambon och vara hemma...

/Knäppo?

Hannis sa...

Nepp,jag lessnar aldrig på Tv-tips!
Tänker tillbringa halva helgen i tv soffan=))

En go helg önskar jag dig/Kram Hannis

Fröken Fräken sa...

Jag hade inte tänkt se denna film först, men nu när jag läste detta blev jag rätt sugen iaf!! Plötsligt kändes det som att det kanske kunde finnas lite fin inredning och då blev det ju intressant!! ROligt att du gillade mina pysslerier!

Stämningsfullt sa...

Tack för tipset! Ser att filmen börjar om 10 minuter så det är väl bara att bänka sig i soffan då, haha :)
Kram!

Living White sa...

Ja det er kjempe surt, men mulig det ordner seg, fikk sms fra dem og dem lovet ordne opp:) Så jeg velger å tro på at dem gjør det.

lottens vita och gröna sa...

hallå näää det misade jag...brukar kunna ladda ner, ska kolla! nu har jag luppat varenda bild från aftobladet på deras hemsida, sägen bara ohhhhh vad ni måste känna er nöjd med repotaget och ni har ett kanonhem, allt är underbart fint! varmkram lotten

Frida sa...

Attans den har jag missat. Det har blivit städning och bloggande i kväll i stället. Tack för tippset alltid trevligt med TV-tips.
Önskar en fortsatt trevlig helg!
Kram Frida

Hem och Lycka sa...

Tack för era kommentarer!

villa hemmet - kanske lika bra så slipper jag sörja.. tack detsamma! b-dagen är på tisdag! kram

lotten - tack snälla! kram!

Anonym sa...

Hihihi, tack vare dig så tittade jag faktiskt på serien Ett enklare liv, och vet du vad... jag var faktiskt med i den... jag o min väninna satt och stickade bakom kyldisken o tisslade o tasslade för vi var ju tvingade att vara tysta när de spelade in filmen i butiken. Kul, tack för tipset !
/Bonnmoran

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Men lägg av...Missade detta. Typiskt!

Susanne

Hem och Lycka sa...

bonnmoran - hihi, men vad skoj!

brunkullan - synd, den var kanonbra!