måndag 29 september 2008

Enamello






Bilder med tillstånd från Enamello.

Ska du renovera köket? Trött på det traditionella kaklet eller bara sugen på nåt annorlunda? Ni har säkert sett möjligheten tidigare, istället för kakel så kan man välja en glasskiva.

Enamello erbjuder sina kunder en s.k. Kitchen Front, dvs en skiva som dessutom är magnetisk. Du kan fästa flertalet av deras produkter direkt på skivan, såsom en magnetisk timer (samma som vi har), köksredskap och shoppinglista. Ytterligare ett plus är att du kan skriva på den med whiteboardpenna. Lätt att torka av och lätt att sätta upp.


I barnrummet finns en annan variant, Play Wall som är perfekt för barnen att skriva på, leka med saker som går att fästa på tavlan. Kanske rent utav utnyttja för att göra sin läxa?

Missa inte pågående tävling som du finner här.

For translation, please choose flag in top of the right column.

17 kommentarer:

Skatan sa...

God morgon!

Ja nog är man sugen på att göra om köket alltid...suck :)

Ha en fin dag,

A.

Lilla huset på prärien sa...

Det var verkligen snygga kök måste jag säga, gillade det första i lite svart-vitt. Drömmer ju om ett nytt kök så jag samlar på mig idéer!

Ha en skön vecka.

Kram Jenny

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Häftigt! Inte riktigt jag kanske men snyggt var det!

Kram o ha en fin start på veckan!

Susanne

Pia sa...

Øj, så smart - tak for inspirationen:-)

Kraam

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Hm..inte så dumt alls! Funderade på glas till köket först, men sen blev det mosaik. I stugan vill jag ha avlångt fasat kakel, men i barnrummet vore det nog inte alls dumt med en sån skiva!!

Susanne

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Ja, köket är näst eller näst-näst ;) på tur att renoveras...det här var ju himla smidigt med en sån skiva!

Kram vännen!
/Mia

Guldkant På Livet sa...

Hallå där, har inte så mycket tid för kommentarer sista tiden så jag hade även missat det härliga reportaget om ert vackra hem i AB men jag såg det här, så fint ni har det på landningabanan! Mycket stilfull lgh och jag förstår att många av bilderna var dina egna. Vacker vit klocka du har och fint me den där stolen på uteplatsen! Var det en film el serie med Lisa Nilsson med i rolerna? Hon gillar jag verkligen som sångerska men har aldrig sett henne spela teater. Soliga hösthälsn Mari.

Lotta sa...

Hej vännen!
Oh ja, jag skulle verkligen vilja göra om mitt kök, men det får nog vackert vänta några år det.

Det verkar riktigt smidigt med sån skiva, måste ju vara klart lättare att hålla i ordning.

Ha en riktigt underbar måndag!
Kram
Lotta

Iris sa...

Oj det var ju en riktigt smart idé! Det vill jag ha!

Gårdsromantik sa...

Det var ju en fin ochannorlunda idé!

Kram Maud

Stämningsfullt sa...

Hej!
det där är verkligen snyggt och måste vara väldigt praktiskt! Måste ju vara väldigt lätt att hålla rent tex...
Kram!

rosenskära sa...

Verkar superpraktiskt även om det känns lite för modernt för min smak!

Kram Lena

Bland kuddar o busiga barn sa...

Hej Gumman!
Har varit lite självupptagen sista tiden och inte orkat vara särskilt nätsocial. Har varit sjuk i sex veckor och det har inte blivit ett dugg bättre. Så idag gick jag till läkaren. Har tagit en väldans massa prover och hoppas ngt visar vad det är för fel.

Upptäckte att du avreggat dig både på FL och VITA HEM. Hoppas inte det är ngt som har hänt! vet att du pratade om att du skulle minska din forumtid, så det kanske bara är det. Saknar dig i alla fall!

Vad du är duktig på det här med att blogga! Man känner sig mäkta underlägsen, men jag har inte varken tid eller ork. Läser din blogg även fast jag är grymt dålig på att kommentera.
Läste Aftonbladet och tyckt eert reportage var jättefint! Förstår om du är nöjd! Måste kännas sååå kul!

KRAM!

charlotte sa...

Fiffigt med magneter! Det ger ju en till dimension!

Hem och Lycka sa...

Tack tjejer!

guldkant - tack! men bilderna är inte mina egna utan Mia, fotografen som följde med journalisten. det var en film med Lisa Nilsson, kanonbra!

bland kuddar - svarade hos dig.. kram!

krusiduller / johanna sa...

gillade verkligen timern!

Hem och Lycka sa...

johanna - precis den har jag fast i creme, rekommenderas starkt!