torsdag 18 september 2008

Detalj för ögat





Bilder: Mia

Vissa detaljer är ju inte kanske nödvändiga i hemmet, till nån större användning menar jag. Men visst blir de vackra i sammanhanget ändå? Den gamla foot powderburken och bokstaven B som i badrum kommer från Ingrids Atmosphere. Jag gillar att rosten går igen både i burken och i bokstaven. En detalj för ögat helt enkelt..

På söndag är mitt hem med i Aftonbladets bilaga! Spännande värre, mest nervös för hur bilden på mig och maken i trädgården blev..

Klicka HÄR för att komma till pågående tävling om Himla textil.



For translation, please choose flag in top of the right column.

38 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Verkligen fina detaljer! Tänk så mycket onödigt fint man har :)
Spännnde på söndag!! Ska bli så kul att få se :)
Kram!

rosenskära sa...

Åh Mia, jag bara ÄLSKAR dina foton! Jag vill vara en pytteliten manick som sitter högst upp på din hjässa och ser hur du FÅR TILL DET!

Kan man söka tjänst som din stylingassistent? Har du hjälpt till med ljuset på footpowder-bilden, det är så mjukt och fint? Jag fotar med en vanlig Canon Ixus 60, så det kanske inte finns en möjlighet för mig att få såna bilder...?

Här hemma har vi bestämt oss för att åka till Göteborg och gå på Liseberg i december, uppleva julen där i stället för i Köpenhamn. Men jag har inte talat om för maken att jag egentligen vill åka dit för att hälsa på hos Ingrid...

Lena

Pia sa...

Superfine detaljer og flotte fotos! Elsker også gammalt og rostigt blandet med nya ting:-)

Kram Pia

Lilla huset på prärien sa...

Hej Mia! Du visar tjusiga foton som vanligt. Den där Ingrid har hemskt fina saker tycker jag... vilken favorit butik i Sverige! I världen?!

Kram Jenny

lyckostunder sa...

Härliga bilder igen!
Visst är detaljerna sååå viktiga även om inte direkt nödvändiga.
Kram!

Lottaspace sa...

Visst är det de små detaljerna som gör det! Och du har så mycket såna och tar så fina bilder på dom!

Jag undrar om man får tag på aftonbladet i Finland..

Kram,Lotta

Lotta sa...

Hej vännen!
Jättefina bilder! Och jag är precis som du, har grejer som kanske egentligen inte behövs men som gör hemmet till just den härliga fridfulla vrån vi behöver. Tack för inspirationen!

kram
Lotta

Cingla sa...

Vilken ögonfröjd!! Vad duktig du är på att se detaljer!/Cingla

hemtrevnad marie sa...

Så kul med bilagan på söndag...köper den alltid!!
Fina bilder ...gillade den rostiga burken jättemycket!!
kram

Zassi sa...

Oj så spännande! Då ska jag inte missa söndagens bilaga.
Glöm inte att kika i Drömhem och Trädgård (tror inte tidningen är ute i butik ännu). Där finns http://jennyshemochharmoni.blogg.se
Kramiz

Leva som jag sa...

Då blir det till att köpa aftonbladet på söndag då !!!
kramkram M

timelesshome annika sa...

Hej jag är precis som dig detaljer är aldrig onödiga speciellt om de är fina som dina.
Kram Annika .

Wilda Stenlyckan sa...

Hejsan!

Tack för dina goa ord inne hos mig! :-) Lyktan har jag köpt på Boom i Umeå, den kostade endast 25 kr så jag köpte förstås två! :-) Men den finns här också har jag sett http://www.parcourrier.se/website1/1.0.1.0/23/1/?group=prod_prod_grp-s1/45 .

Vilka fina saker du visar! :-) Ska bli så spännande att se ditt hem!
Men hur ska jag komma ihåg att köpa söndagsbilagan på söndag? Påminner du oss?

Kram

Gårdsromantik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Ja herrejestanes vad det finns mycket fluff i cyberrymden.

Jag bara måste ha det där parfymerade svarta toapappret...för att retas med maken.

Kram Maud

Designe sa...

Åh, vilka fina grejor och bilder! Så läckert med rosten! Just ja, får inte glömma att köpa aftonbladet på söndag då! Kram :)

Marie sa...

Vilka vackra bilder och detaljer. Nu längtar jag efter att åka till Atmosphere, var alldeles för länge sedan jag var där!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Ps. Vad kul med Afonbladet, ska köpa den på söndag!

hallakulle sa...

Du har så snyggt piff i hemmet! Gillade bokstaven jättemycket!
Jag ser fram emot söndagen :)

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fint du köpt. Gillar den lilla tvättbrädan så mycket. Den var så söt.

Kram Ullis

Emmas Vita Hus sa...

Stämningsfulla bilder, vilka foton du tar! Tyckte om B.et på badkaret är det i emalj eller trä? Tack också för de fina kommentarerna om mitt badrum, i dag visar jag köksglimtar i stället...

Kram!

Anonym sa...

Hej!
Såg att Du undrat vad Lycka Forms filtar kostade. De kostar 3250 kr styck. Se hemsida för övrig info.

Hälsningar från Karin som beundrar Dina foton. Jättefina! :)

Sussi sa...

Det är detaljerna som gör DET!

Zizzi sa...

Det är ju detaljerna som gör "mysfaktorn" tycker jag!
Kram cissi

Anneli sa...

Hej!
Det är detaljerna som gör helheten...och som väcker nyfikenheten åtminstone hos mig!! Din lilla rostiga puderförpackning är så underbart charmig! Och du är verkligen duktig på att få till det i dina foton...

Ha det gott i helgen, kram

Mari sa...

Jag hamnar oxå i tidningen...men det är för att dom skjuter ner varandra på min gata...*creepy*

Mari sa...

Och när jag nu tänker efter så lät mitt föregående inlägg som bittert - det e jag INTE! Jag e jätteglad för din o din makes skull - jag ska köpa tidningen! Jag bara tyckte det var ironiskt med skillnaden! ;)

Kramis!

Charlotte sa...

Väldigt snyggt!
Fredag=tävlingstajm på charlotte.nu! Välj färg - vill du vinna det blå eller gröna paketet? Trevlig helg!

Himmelbit sa...

Åhhh vad spännande!! Jag måste komma ihåg att köpa tidningen på söndag då! Ser fram emot reportaget.

Ha en toppenhelg!
Kramar

Ps. Jättefina detaljer - som hamnade lite "vid sidan av" att du nu hade datum på reportaget.. ;-) :-D Ds.

Ljuvligt Hemma sa...

Blir till att köpa aftonbladet på söndag... ska bli riktigt kul att se reportaget :) Trevlig helg! Kram kram.

Moderncountry sa...

Ja det var virkelig vakre detaljer!! Åå altså, for en fin bokstav og burk! Må bare få kommet meg til Ingrid snart, alle har snart noe vakker fra hun, utenom meg :)
Igjen supre bilder, de blir bare bedre og bedre!

Ha en riktig fin helg vennen og takk for alltid rara kommentarer!
Klem

Ellas Inspiration sa...

Härliga bilder!!

Vilken vacker bokstav! Ja, visst är det härligt med en sådan enkel sak. Älskar verkligen mitt "home"...

Ha en riktigt skön helg!

Kram Karin

Lisas inredningsblogg sa...

Fint! Detaljer är viktigt!

Granne med Selma sa...

Aaaaaaah! Va kul!!
Nu blir vi "bundisar" :-) Gissa vem som ska köpa Aftonbladet två helger i rad! Förr köpte man inredningstidningar för att få inspiration. Nu köper jag för att jag vill läsa om alla favoritbloggare *kul*
Ha en nervös lördag innan reportaget kommer! Nej då... bara skoja!
Kram Sussie

Dicksonska våningen sa...

Jag ska försöka komma ihåg på söndag att köpa Aftonbladet. Ska bli spännande att få se! Och läsa! Jag förstår att det känns pirrigt!
Tack för att du delade med dig av dina inredningsstilstankar, det var himla roligt att läsa. Tänk så annorlunda alla tänker fast ändå samma på något sätt... *flummigt*
Ha en trevlig helg!
Kram på dig!

Gnistrande snö sa...

Vackra detaljbilder. Måste ju köpa tidningen på söndag.

Kram

Karin A sa...

Hej Mia! Det finns mycket ögongodis hos Atmosphere. Fina saker och vackert fotat! Ska bli jättekul att läsa reportaget. :) Trevlig helg! Kram Karin

Solange sa...

Nice details, the B and the foot powder jar look so vintage and charming. Sometimes details can bring a really nice atmosphere.

I hope you have a good weekend!

Solange

Hem och Lycka sa...

Tack tack allihopa!

rosenskära - gud vad gullig du är ;-) jag fotar helst i vårt vardagsrum med söderläge när solen är framme men just den bilden med footpowder har jag varit tvungen att använda blixt och sedan justerat i Photoshop Elements. låter härligt med liseberg, missar aldrig julen där, rekommenderas! och såklart att du ska in till ingrid ;-)

lottaspace - jag kan hjälpa dig med reportaget annars om du inte får tag i aftonbladet.. kram!

zassi - ja, jag såg jennys reportage, jättefint! kram!

wilda stenlyckan - tack för tipset! ja, jag ska påminna er ;-) kram!

emmas vita hus - b-bokstaven är i emalj men står inte på badkaret utan på toppen av vårt badrumsskåp. kram!

karin - tack! och tack för tipset!

mari - ja, jag såg det, otäckt! brr.. kram!

granne med selma - ja, riktigt skoj! hihi, tro mig, det är lite jobbigt idag ;-) kram!