torsdag 11 september 2008

Bokstäver som dekoration




Bilder: Mia

Hade nån sagt till mig för fem år sen att om några år har du bokstäver hemma som dekoration hade jag nog skrattat åt dem och ruskat på huvet. Men tiderna förändras och vi med dem. Nu skrattar jag inte. W:et som i vårt efternamn från Atmosphere gör sig fint ovanpå vårt vitrinskåp.




Bilder: Mia

Över våra bröllopskort har jag fått inspiration från Vitt och brett, såg hennes så kallade skrytvägg och kunde inte låta bli. Det blev en beställning från blacknwhite. Tanken är att fylla på våra kommande familjemedlemmar så småningom här. Färgen på Vi-bokstäverna går igen i flera detaljer i rummet såsom W:et förstås, gåsen på bokskåpet, persiennerna och segelbåten.
Egentligen skulle jag vilja byta ut silverramen mot en vit men vi får se..

Tillägg: JA, jag är fullt medveten om att det eg är ett M som jag vänt uppochned på men vad är det som säger att man inte kan vända på det och utnyttja det även som ett W (både vi och Ingrid på Atmosphere tyckte så)? Eftersom båda våra förnamn börjar på M och efternamnet på W så fungerar det ypperligt för oss.

Klicka HÄR för att komma till pågående tävling om Himla textil.

For translation, please choose a flag in top of the right column.

44 kommentarer:

♥ Hedvig och Jag ♥ sa...

jag vill också ha en rostig bokstav, men jag kan inte hitta på dem i verklig butik... snyft

mhow sa...

härligt med en skrytvägg, jättefint verkligen! kram madde

Smått och gott hos Lina sa...

Ja den idén med skrytvägg gillar jag också. Riktigt fint! Rostiga bokstäver är så tjusigt.

Kram Lina

Pia sa...

Har også anskaffet mig etbogstav til væggen fra Black n White - snygga:-)

Kram P

Lilla huset på prärien sa...

Men de är ju så vackra bokstäverna! Jag har ett Y för JennY ;)

Skulle gärna ha några fler faktiskt fast just nu vet jag inte vart jag ska sätta dem... Kanske när badrummet blir klart.

Kram Jenny

Lottaspace sa...

Älskar bokstäver! Och älskar idén om en skrytvägg! Tack för idén! I bokstavsväg har jag ännu bara ett M som i Max. Men några ord här och där hade inte varit fel..

Kan du annars berätta åt mig, hur jag sätter in bild på min vita gåva i www.flickr.com. Jag har försökt hitta inloggningsuppgifter, men av någon orsak, så hittar jag inte nu..

Ha en bra dag!

Kram,Lotta

T H E R R E fotoblogg sa...

Vet du om det finns någon svensk webshop som säljer rostiga bokstäver?

rosenskära sa...

Du har verkligen känsla för detaljer! Vilka vackra bröllopsbilder (var tvungen att klicka upp dem lite...).
Det ser så snyggt ut med den här flätade förvaringen du har vid sidan av fotona. Vad är det?

Angående bokstäverna så önskar jag att jag hade fler hela väggar där jag kunde sätta upp hyllor. Kanske blir i vårt nya sovrum så småningom. fast då kanske man redan har tröttnat på dem..

/Lena

Jennie sa...

Nån gång ska jag också få tummen ur och skaffa mig en bokstav, rostig eller ej! Det är verkligen kanonfint och skrytväggen är ingen dålig idé...hm..kanske också kommer härmas i framtiden!

Kram Jennie

Dessi sa...

så fint det blev! det är riktigt läckert att inreda med bokstäver, jag vill också! man har alldeles för många ideér i huvudet för att kunna förverkliga dom alla...

Emmas Vita Hus sa...

var hittar alla sina rostiga bokstäver? Söker med ljus och lykta men utan resultat. Några tips på var man kan hitta? Jättefin blogg föresten! Kram!

Zizzi sa...

Jättefint! Nu funderar JAG på att kopiera idén och ha en vägg för OSS. Ska fundera vidare och se vad jag kan hitta på...
KRam cissi

Karin sa...

Hej!
Åh, vilka fina bilder.
Tack för din kommentar hos mig! Jag försökte mig på att länka ett av min tidigare inlägg, men det fungerade tydligen bara hos mig när jag var uppkopplad. Jag är helt kass på alla såna här tekniska saker, kanske du kan hjälpa mig?
Har ändrat i inlägget så länge.
Kramar
Karin

Moderncountry sa...

I min venns øyne er rust bare skrot. Men også mange andre av mine funn. Kan ikke skjønne hvorfor allting skal være så perfekt og rent. Rot, "skrot" og patina er herlig! fniss :))

Og takk gode deg, du legger igjen alltid så hyggelige hilsner. Jeg smiler alltid av dem!

Klemmer
Aina

Elin sa...

Meen vad roligt att du gillar min idé med VI vid en "skrytvägg"! Din blev verkligen jättefin! Gillade W:et också, det var det riktigt fiiiin form på!

kram e

Roslagsdrömmar sa...

Ja visst är det vackert med bokstäver! Själv har jag 2 i trä från country by mail : ) Vilken rolig idè med en skrytvägg!

Kram Maria

marita blücher sa...

Håller med dig, rostiga bokstäver passar i de flesta sammanhang - vi har också ett VI på väggen. Tusen tack för ditt tips - skall kontakta Ingrid.
Ha det så gott.
Kram/Marita

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint!
En skrytvägg är en bra idé tycker jag :)

Karin sa...

Tusen tack för hjälpen, nu fungerar det alldeles utmärkt!

Många kramar
Karin

Millas hem sa...

Ja, rostiga bokstäver är så charmiga, gillar de vita skavda i trä också!
Vad fint du gjort med bilderna och bokstäverna!
Kram Camilla

Snäckornas sjö sa...

Rost och bokstäver = perfekt kombination!!

Har också lyckas tillskansa mig ett M och ett C, men har dock ej fått upp dem än. Man har så många idéer och tyvärr så lite tid :-(

Din skrytvägg var riktigt tjusig, blev lite sugen på en egen ;-)

Kram

Saramedflera sa...

Hejsan
Jag har också börjat gilla bokstäver och gärna rostiga. Jättefint!
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Så snygga bokstäver. Vill också ha några men hra inte hittat några än.

Kram Ullis

Marres Hörna sa...

Dom där rostiga bokstäverna är verkligen snygga! Måste ju ta mig till den där affären snart...

Kram

Chris sa...

Jättefint! O härlig blog! Läs inte vidare om du är känslig, kan inte hålla mun: Det är ett M o inte ett W du har. "Benen" är sneda på W, inte raka. Vänd får du se.
Kram, Chris

Lotta sa...

Hej vännen!
Det är så fint och enkelt med ordet VI. Tror bestämt att jag får ta och härmas lite.

Ha en underbar fredag! Och vila dig efter mötet gumman!

Massa kramar
Lotta

C´est la vie sa...

Jättesnyggt, och jag gillar vitlackade i emalj oxå... :) Flera på väg in i min butik. Till julen kommer några fina med... och så några i trä till badrummet....

Kika in snart, kram Lina

Villa Hemmet sa...

hejhej!

jag har också beställt bokstäver fr black., men det är ruggig lev.tid :-( . Jag ville också ha ett "V", det kanske är de som drar ut på tiden *poppis* :-D

Ser finfint ut!

Trevlig helg!

- Jenny

Wilda Stenlyckan sa...

ååå.. jag älskar luktärt! Tyvärr fick jag inte tag i nån i sommras.

Fina rostiga bokstäver! Du verkar ha det så fint!

Kram

Lina sa...

Hej!
UNDERBARA bokstäver! Vi inväntar våra bilder från fotografen, så de blir nog en "skytvägg" här hemma också! ;- )

Kika in, du har nåt att hämta hos mig! :- )

Kram & trevlig helg!
/Lina

Inspiration i vitt sa...

Dina bokstäver är ljuvliga och stora. Letar efter stora fast vita slitna men hittar inga någon stans.
Kram på dig/Ingela.

Hem och Lycka sa...

therre- du kan beställa från blacknwhite, den ligger i malmö!

rosenskära - tack, det är en lampa!

chris - jag är fullt medveten om att det är ett M egentligen men vem säger att man inte kan vända på det och utnyttja det som W?? våra förnamn börjar på M och efternamnet på W så för oss funkar det perfekt.

tack hjorthan!

lina - tusen tack!

Gårdsromantik sa...

Håller med - rostiga bokstäver är så läckra. Min favorit är & - men den tog slut direkt så jag fick ingen själv:-(

Kram Maud

Hemma hos Klara... sa...

Tänk vad snyggt rost kan vara! Vill också ha :)

Kram Helena

Vita ljuva tankar sa...

Aha en skrytvägg kanske man skulle ha :-) Fint med de rostiga bokstäverna. Särskilt "W" ;-)

Kram

PiaMaria sa...

Jag vill också ha en skrytvägg....vilket bra namn!

Petra sa...

Ja, visst är det vackert - men det är väl oftast så, att det är det där lilla extra som gör det! Älskar själv både rost och zink och har blandat friskt i trädgården.
Kramiz
Petra

ElinAlexi sa...

Jättefint med skrytväggen, mycket rolig idé !
Ha det fint!

Anna sa...

Gillar också bokstäver. Men visst är det väl ett upp- och nervänt M och inte ett "W"?

Hanna sa...

Hej!

Åh så vackra bokstäver i rostfärg! det gjorde pricken över i:et. Jag har inte hunnit beställa några bokstäver ännu, jag vet inte redigt vilken färg jag ska ha eller om jag ska ha i rosfritt..det låts att tänka på ett tag.

Ha en sköön vecka!
KRAM Hanna

Hem och Lycka sa...

tack sötnosar!

hedvigochjag - atmosphere har dem, här i göteborg men det är ju en bit från dig iofs..

elin - tack tack! kram!

anna - visst är det eg ett m men det står i inlägget!

TureluurBellemietje sa...

Hej, trevlig blogg som en fråga men kan jag också köpa rostiga bokstäver?

Ida Bäck sa...

Visst är det lustigt, helt plötsligt vill vi ha bokstäver och ord överallt! Jag har vårt efternamn med stora rostiga bokstäver vid entrén ;)
Härlig blogg du har!
//ida

Anonym sa...

Riktigt häftiga bokstavskuddar och träbokstäver i annorlunda och häftig form har jag sett på www.bokstavsboden.se
Har någon handlat där? Är det bra kvalitet?
Nissan