måndag 18 augusti 2008

Ska vi leka?






Bilder: Mia

*durumdurumdurumdurum*

Vad sjutton, tänker ni säkert nu, vad är det där för inledning på ett nytt inlägg?? Och vad menar hon??

Jo, det är bara jag som sitter och drummar med fingrarna mot bordet, i väntan på att få de där bilderna från maken från et deeejlig Danmark.. Men i väntan på dessa - sorry - ni får vänta på shoppingtipsen i Danmark lite till men bjuder er på lite grann från en av mina stora favoritbutiker över sundet.. Vilken får ni veta nästa gång (hoppas jag och HINTAR till min käre make).


Jepp, tills dess får ni stå ut med mina kort återigen. En superfin vimpel att hänga i barnkammaren och galgar till dessa. Kulramen föll jag pladask för. Jag förmodar att några av er tycker jag är fånig som köper bebissaker innan vi blir med barn. Men jag kan inte låta bli! Bebislängtan är stor och det är så mysigt att shoppa liiite grann till en liten en..

Håll tummarna för oss imorgon är ni snälla, då fotas vi och vårt hem för Aftonbladets söndagsbilaga!

For translation, choose a flag in top of the blog.


43 kommentarer:

fru Pink sa...

Å, så spennende med avisfotografering!! Skal krysse fingrene:-)
Herlig kuleramme, skikkelig nostalgi!

Pia sa...

Så fin flagvimpel fra Maileg - har også sporet den ind, hi hi;-) Skal absolut krydse fingrene for avisfotograferingen - håper du viser lidt billeder fra avisseansen på din blog (for alle os, som ikke får Aftonbladet):-D

Kram P

rosenskära sa...

Vad spännande! Är det första gången? Jag skulle få städpanik, blompanik, garderobspanik, bakningspanik!
Stackars fotografen de har med sig, bilderna kan ju inte bli finare än dina egna...

JAG har full förståelse för att du köper leksaker/barngrejer innan det är på gång. Det finns ju så ljuvliga saker. Mina flickor är sex och nio år och jag överväger att köpa Mailegs grejer till den lilla till den stundande födelsedagen - trots att lådorna under sängen är fulla av vidriga Barbie o Bratz...).

Vet du när reportaget kommer i tidningen?

/Lena

Graadskan sa...

Väntar med spänning på Danmarkstips och bilder!

Jag köpte också gulliga bebissaker innan vi var gravida - det är helt OK! Hur skulle man kunna låta bli?!? :)
Flagvimpeln har jag varit nära att köpa flera gånger, men jag tänker alltid att jag kan nog sy en själv... Men det gör jag aldrig. Nästa gång jag ser en får jag nog slå till!
Kram Camilla

C´est la vie sa...

Väntar oxå med spänning på Danmarkstipsen. Jag ÄLSKAR Danmark! :)

Är det sant att Aftonlbadet kommer? Vad skoj. De var här i veckan och fotade o intervjuade. Måste vi ju kika in varandras sedan! Vad ska ert handla om? Jag har ju homestylingbyrå - så det var egentligen det den handlar om artikeln, men - de ville göra hemma hos reportage av det hela. Lite tråkigt abra när de fick för sig att sabba min vanliga stil och inrending hemma i v-rummet och ta en sk före-bild. Skrattar... det var itne lätt för dem att riva bort allt i form av kuddar o annat - och sedan skulle de fina-bilden... de borde kanske tagit fina bilden INNAN de "sabbade"... hihi.
Jag vi får se hur det blev i print -kanske är jag tyst o inget säger om att vi är med i bladet. :)

Lycka till så hörs vi, kram Lina :)

Living by Milla sa...

Åhh, så spännande med Aftonbladet, själklart håller jag tummarna!

Jag förstår att du inte kan låta bli Maileg vackra saker, de är ljuvliga! Hoppas storken kommer på besök snart.;)

kram Camilla

Södralycke sa...

Vilka fina barnsaker :) Låter spännande med fotografering!
Hoppas helgen varit bra! Kram Johanna

Vitt och blandat sa...

Jag håller med Rosenskära - skulle få städningspanik å panik av alla paniker som finns!!! Önskar er all lycka med det - åååå vad kul det ska bli att köpa söndagsbilagan!! Kommer den ut nu på söndag? Kramar från mig/Anneli

♥ Milda Maränger ♥ sa...

Hej gumman!!! Jag är ledsen för att jag inte har svarat på allt du skrivit till mig. men du ska veta att jag läser allt och är så glad för att du läser på min sida och bryr dig om hur vi mår, jag och Hedvig. Ser att du har en massa nya inlägg som jag missat. Ska läsa så fort jag får dit. nu ska jag försöka fixa lite mat medan Hedvig sover. En stor värmande kram till dig underbara Mia!

Lena Kristina sa...

Vilka ljuvliga barnsaker du visar, man blir ju alldeles sjuk.....:D

//Lena

Caroline sa...

rfina saker!!! Och det är inte det minsta dumt att köpa saker i förtid. Så gjorde jag, och när min första dotter äntligen kom efter tre och ett halvt års kämpande så var det jättehärligt att använda alla små bodysar och diverse bebissaker från london, prag, köpenhamn ,NY osv....! Köp på du!

Önskar dig lycka till med din längtan och såklart för fotograferingen!

Kram Caroline

Ljuvligt Hemma sa...

Jisses vilka underbara bilder du visar idag!!! Kram kram.

mariana sa...

lycka till imorgon!! vad spännande jag skulle nog städa och pynta ihjäl mig
ha de gott

Designe sa...

Vilka superfina leksaker! Ibland vill jag gärna köpa leksaker oxå..även om vi inte har barn..men vissa saker kan man inte låta bli att köpa! Köpte en underbar tovad väska till en liten tjej som snart fyller år men jag skulle vilja ha den själv :) Lycka till imorrn! Kram

Tidsmästarinnan sa...

åh vad kul, jag håller tummarna inför imorgon (fast jag tror inte det behövs, så fint som ni har det!!) Spännande!

Om cupcakesformarna: nää, man går in på McDonalds, lägger huvudet på sned och frågar snällt om man får ta några extra... :-)

Kraaam!
Susanne

Camillas nya hem sa...

Åh vad spännande!

Och ok, vi "står ut" med dina skitsnygga foton då... :)

Ellas Inspiration sa...

Vilken härlig vimpel!

Kul med fotografering. Verkar lovande med tanke på bilderna hos Pethra...

Förresten, ditt vitrinskåp är det ett fynd du har målat eller är det nytt? Letar med ljus och lykta efter ett sådant.

Kram Karin

helena/franska liljan sa...

Hej Mia, grattis igen till vinsten på min blogg!

Och STORT TACK för bröllopshälsningen på Vita Gåvor! Min make blev alldeles rörd!!!

Hoppas din vinst hinner fram till imorogon!

Kram Helena/Franska Liljan

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga saker. Så spännande att de kommer och fotar hos er. Ska bli kul att läsa om när det kommer sedan.

Kramar Ullis

Lottaspace sa...

Så fina saker! Visst får man köpa grejer till kommande barn tycker jag. Själv köpte jag vagn (begagnad visserligen, kunde inte motstå då den var så billig) till Max tre år innan han föddes..

Håller tummarna för reportaget!

Kram,Lotta

CherryMary sa...

Hej, vackra saker! Skönt att höra att man inte är galen utan att det är fler som tänker och gör samma saker. Det är ju så kul att drömma och längta :)

/Marie

Ellas Inspiration sa...

Jag har en liten sak hos mig till dig... ;0)

Kram Karin

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Vad gulligt allt ser ut..!

Åh är det dags nu..fotografering..Lycka till vännen, dert kommer bli såå bra!!! Säg till sen hur det gick :) Jag var rätt nervös, men hoppas det blidde bra ändå.

Mia, jag har inte glömt din award, den snygga konstverksliknande..jag vill ge den vidare till några så jagtar upp det i nästa inlägg:)

Kram din goa bloggvän!!!
Mia

Titti underkalas-eken sa...

Vad spännande med Aftonbladet!! Du måste berätta hur det är med ett tidningsteam hemma hos sej! :D
Barnsakerna var ljuvliga! Klart du ska köpa baby/barn-saker! Jag vet inte hur jag hade klarat mig alla åren innan barnen behagade dyka upp om jag inte fått komma hem med söta saker ibland! :D /Kram Titti

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fina saker! det är klart att det inte är löjligt :)
Lycka till imorgon! Ska bli så kul att få se resultatet sen!
Kram.

Zizzi sa...

Vilka härliga saker! Jag letar också efter lite speciella barn-saker. För inom nån vecka kommer vår 7 månaders bebis, Jack att få eget rum. Och jag vill att det ska vara så fint, så fint.
Kram cissi

Hemma hos Alva sa...

Du tar så fina bilder! Och jag älskar verkligen kulramen och vimplarna och galgarna :D Lycka till idag! Kram

Pernilla/ Ockra villan sa...

Hejsan Mia.

Tack för de snälla orden i min blogg.. Och jag tycker inte alss det är konstigt att man köper ljuvliga barn prylar fast man inte har nån bebis.. Maileg prylar är lika mycket inredning som leksaker så det så. Så shoppa på du.. :-)

Lycka till med fotograferingen, det kommer bli såå bra..

Kramen

Anna Lisa sa...

Heisann!!!
Takk for hilsen i min blogg :)
Eg liker fargane du viser i dette innlegget. Veldig fine bilder.
Ha en god dag!!
klem

Snusilus o Sannibus sa...

Visst har de söta små saker :) Mysigt att handla lite ju :) Lycka till med fotograferingen!

Kram, o ha en fin tisdag!

Susanne

Sofia sa...

Sååå fina saker. Jag förstår att man vill handla sånt trots att man inte har barn att handla till...än.
Jag och min man hade också en stor längtan efter barn länge, men efter över tre års försök så kom vårat charmtroll :-)
Lycka till med fotograferingen.
Kram "Lycklig fru"

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Koselige vimpler og kuleramme, virkelig noe å ønske seg til barna.Turen til Danmark høres fin ut, jeg skulle gjerne hatt shopping tipsene dine før jeg drar til København neste gang.
Fin blogg du har, nå har jeg også våget meg ut i bloggverden og du må gjerne besøke meg på http://charmerendegjenbruk.blogspot.com/
Klem...Ellen

Min verden sa...

Oj - gratulerer med Aftonbladet. Sååå morsomt. Lykke til med bilder fra maken også og tusen takk for hyggelig kommentar. Kanskje jeg greier å få tak i det søndagsbilaget? Skal sjekke opp. Det hadde vært morsomt. Hanne

Ankan sa...

Det är klart man måste få köpa lite barnsaker för kommande tider..
Det verkar vara fina rejäla kvalitetssaker du hittat!
Ha en trevlig vecka..!

Vita ljuva tankar sa...

Ja jag ska väl försöka att stå ut med dina snygga kort dårå ;-)En sådan vimpel skulle inte vara helt fel...

Jag köpte och smusslade undan en hel del innan vi fick sonen...det är ju så kul och det finns så söta saker att köpa ;-)

Kram

fia sa...

Det ska bli kul att titta i tidningen sen. Äh...det är inte så konstigt att man blir sugen på att köpa lite bebisgrejer. Jag gjorde också det. Men nu är det tre barn här så nu köper jag bara det nödvändigaste... (fast det skulle inte maken hålla med om)

Frida sa...

Underbara bilder. Vad duktig du är på att fota!

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Åh vilka fina bilder du visar! Gud så spännande att de ska göra ett reportage hemma hos er..stort grattis...skulle som rosenskära skriver dock bara få panik över allt...städning, plock...skulle nästan kunna måla om ngt rum för en sån saks skull! Nu ska jag definitvt köpa bilagan varje sön i fortättningen!

Stort lycka till, och tack för alla fina kommentarer hos mig (som jag varit dålig på att svara på)!

Kram Linda

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni!

rosenskära - ja, det är första gången men det gick bra, maken var mer nervös än mig ;-) vad söt du är med komplimanger.. nej, inget datum ännu utan det återkommer jag om, får reda på det längre fram.

c'est la vie - det är inredningsreportage, de fotade i alla rum utom badrummet, faktiskt även uteplatsen så det ska bli spännande att se vinklingen sen. spännande med ditt reportage, synd bara att de rev så där ;-) du måste absolut säga till när ditt reportage kommer! kram!

vitt och blandat - nej, inte nu utan i början av sept troligtvis men jag säger till! kram!

milda maränger - vad gullig du är.. förstår att du har fullt upp nu. hon är SÅ söt! kram!

tidsmästarinnan - ah, på så vis, tack!

ellas - vilket vitrinskåp tänker du på? det i badrummet eller i v-rummet? badrummets är fyndat på 2:a handssortering medan v-rummets kommer från Möbelgrossen. tusen tack för awarden! kram!

helena - stort TACK! kram

Malin/Vita hjärtan sa...

Hej!
Jättesöta saker! =) Hoppas du får din önskan uppfylld!
Kramar Malin

Hem och Lycka sa...

malin - tack!

Jessica sa...

Hej!

Jag känner igen mig i dig. Jag har också svårt att låta bli att handla fina barnsaker. Jag är inte heller gravid men alltid när man ser något fint så får det följa med hem. Haha... För det finns ju så mycket fint.
/ Jessica

p.s. ser fram emot söndagsbilagan

Hem och Lycka sa...

tack jessica, ja, det är svårt att låta bli..