lördag 23 augusti 2008

Shopping och smultronställen, del 2








Bilder: Min käre make
med tillstånd från Honning og Flora att visas.

Följ min blogg med bloggkoll

Ja, så åkte vi ju till Danmark också på vår semestertripp. Förstås måste jag ju skriva eftersom danskarna är fenomenala på inredning som jag nämnde i del 1.

Vi besökte Kronen, Isabella Smith och så det bästa av de tre, Honning og Flora. Ett helt hus fullt av inredning! Hur kommer man någonsin därifrån? Ja, jag kunde ha stannat där i timmatal men så hade vi ju mer att se så vi fick bege oss därifrån.

Så mysigt - inredning till köket fann du i - köket. Inredning till badrummet fann du i - badrummet. Ja, svårare än så var det ju inte. Och var tror ni vi fann barnleksaker? Jo, i barnkammaren förstås.

Ska ni till Danmark/Själland så MÅSTE ni planera in ett besök hit! Jag hoppas på att besöka deras julmarknad den 23:e november och då även en sväng till Köpenhamn där jag faktiskt aldrig varit (bara influgen på en hotellvisning och så hem med flyg igen och det räknar jag faktiskt inte). Ska bli riktigt mysigt om det blir så!

Nu lovordar jag ju mest H o F här men ni måste självfallet även besöka de andra butikerna. Isabella Smith var också en butik jag kunde gått i timmatal och Kronen hade mycket fint.

Om jag köpte nåt i dessa butiker? Ja, vad tror ni..? ;-)

Missa inte tävlingen som avslutas söndag kväll och annonseras på tisdag vem som vunnit.

For translation, pick a flag in top of the right column.

41 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!
Jag förstår att det kommed en hel del saker från Danmark......

Vilka härliga ställen du tipsar om och en julmarknas skulle ju vara toppen att få gå på....

HA´en bra lördag!
MiaMaria

♥ HedvigochJag ♥ sa...

Åååå..och jag som bor så nära.. att jag inte vart där. Kanske kan bli nästa sommars semester?

Hwita Villan sa...

Vilka fantastiska bilder! Han är duktig han, din make :). Man blir så otroligt sugen på att åka dit... Så mycket man vill ha på bilderna!

Ha det bra Mia!

Kram M

Lottaspace sa...

Härliga butiker, härliga barnkläder och härliga vinster!

Underbart! Ha en underbar helg!

Kram,Lotta

Hwita Villan sa...

Glömde ju skriva om bloggkollsfunktionen.

Jo det kom upp på deras hemsida att man kunde göra et lite mer personligt - typ välja bild som skulle visas osv på bloggkoll, och då var man tvungen att klistra in den där koden i ett meddelande för att det skulle fungera. Men än så länge har det inte börjat fungera, så jag vet inte riktigt om det är bra, eller ngt jag vill ha ännu...

Det var förklaringen till mitt konstiga inlägg :).

Jennie sa...

Ser ut som en härlig affär, får försöka se om jag kan få med min make nästa sommar. Var ligger den tro ?

Ha en bra dag, Jennie

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

Åh vad mysigt, ser ut som mycket fin shopping:)
Kram Mia

marita blücher sa...

Ja det där var allt en butik som man skull vilja botanisera runt i - skulle förmodligen bli ett ganska dyrt besök...... Får se till att ta mig i kragen och göra en liten rundtur i Danmark under hösten och besöka alla mysiga butiker som finns "over there". Tack för din kommentar på min blogg och ha det så bra tills vi hörs igen.
Kram/Marita

organic-lizzi sa...

Takk for tipset!!Leeenge siden jeg var på de trakter.Har liksom fått nok av å kjøre bil etter all kjøring til Skåne og jobb..
Nydelige bilder(som om det var en bombe:-)
Herlig lørdag&Stooor klem fra Randi

Pia sa...

Vilke fine bilder:-D Du vet vel, at butikken Honning og Flora er til salg...?

Kram P

fia sa...

Kolla in läckert hus där jag ska göra fest för min pappa i kväll...

www.villaberglunda.se

Och solen är framme!!!!

Harmonica man! sa...

Att skapa och odla själv slår ju shopping med hästlängder!

Karin A sa...

Jag har varit många gånger i Köpenhamn men aldrig besökt Honning och Flora. Vill gärna dit snart! Ser otroligt härligt ut och kul med inredningen i varje rum. Ha en riktigt härlig helg! Kram Karin

Nilla sa...

Ååååå vill dit!!! Varför ska jag bo så förbaskat långt bort från allt? Tror jag ska kolla vad det kostar att flyga till Danmark *skratt*

Måste titta på bilderna igen en gång =)

Trevlig helg!

Kram Nilla

C´est la vie sa...

Åh jag har oxå skrivit om dem tidigare, och jag vill så gärna åka dit nångång. Vad kul att få se fotona!!

Din fina blogg har en utmärkelse att hämta hos mig!

Kram Lina
PS missa inte min undersökning som finns på min sida.

Lycklig fru sa...

Åh, åh, ååååhhh.... Vilken butik!!!
Jag förstår att du handlade en del :-)
Det där är en butik jag ska lägga på minnet tills nästa gång jag besöker Danmark.
Kram Sofia

Lotta sa...

Hej vännen!
Alltså vilken underbar butik! Och en annan som bor tvärs över sundet borde ju ha varit där någon gång, men det har jag inte. Men nu måste det ju bara bli en tur!
Ha en härlig kväll med maken!
Kram
Lotta

♥ Fyra årstider sa...

oj, oj, oj vilket ställe. Önskar bara att plånboken var ordentligt välfylld.
Kram Lotta

C´est la vie sa...

Hej igen, såg ditt inlägg hos mig om I. Smith. Hon är toppen!

Living by Milla sa...

Åhh, vilka inspirerande bilder, har lust att åka dit omedelbums!;)Det låter verkligen mysigt med julmarknaden. Ser fram emot att se dina shoppingfynd för jag antar att det blev några, hihi..

Vad gullig du är Mia... 1000 tack för din rara kommentar - blev sååå glad!

Ha en bra helg!
kram Camilla

timelesshome annika sa...

Hej vad kul nu har jag ytterligare en mysig sida att inspireras av.
Kram Annika

Vit spets sa...

Hjärtligt Tack för all inspiration & val av butik som levererade tyget... ljuvlig shoppingtur...
Kramis
//Siv

Lilla huset på prärien sa...

Det kunde jag ju tro när jag såg bilderna... så himla vackra! Jag förstorade varenda en och tittade riktigt noga. Har själv aldrig varit där men skulle VÄLDIGT gärna åka dit!

Kram Jenny

mariana sa...

oj vilka ställen där gäller nog bara "shop till you drop"
helt livsfarligt!
du frågade om jag var nöjd med min brödrost och visst är den skitfin men ska man var ärlig alldeles för dyr men eftersom jag ler när jag använder den så det är väl också mycket värt
ha de bra
mariana

Stämningsfullt sa...

Åh det ser underbart ut!
kram.

Marie sa...

Visst är Honning & Flora en helt fantastisk butik, längtar redan dit fastän det inte är så länge sen jag var där! Blir en tripp dit i december. Förra året var vi där just på julmarknaden men det var helt hysteriskt med folk, man fick gå i kö genom hela butiken. Så i år tänker vi åka en annan helg!

Ser fram emot att få se vad du köpte!

Kram Marie

PiaMaria sa...

oj vad jag skulle villa besöka ställena du tipsar om!! Ursnyggt!

Kram Pia

tess sa...

Hej så roligt att kika in till dig,vilket underbart reportage du bjuder på.Tyvärr bor jag i norr så det är inte så lätt för mig att åka över till danmark men man blir så sugen efter alla fina bilder.
Kika gärna in till mig på tildaochmamma.blogspot.com.
Ha en fortsatt mysig helg.
Kramis Tess

Anna Lisa sa...

Å, så masse fint man kan drømme om:)
God helg!!!
Klem

Guldkant På Livet sa...

Jamen snacka om smultronställe!!! Man får andnöd, jag förstår att det var din man som fick fota, här kan man verkligen inte göra två saker samtidigt, fast man är kvinna, vilket ställe!!!! Tack för att vi fick se! Mari.

stina sa...

Vilken dröm att få gå runt och titta (och handla)på alla fina saker!
Jag var också i Danmark i somras ...men bara en dag....på Legoland! Försökte att korta av besöket så att vi skulle kunna slinka in i lite affärer men se det gick inte ....
Kram Stina

Ellas Inspiration sa...

Vilken mysig butik!!

Förresten jag har hittat mitt skåp, nu är det bara målning som skall göras....

Kram Karin

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Åh vilka vackra bilder du bjuder på! Skulle bli hur köptokig som helst! jag tycker nte alls du är tokig som handlar massa bebisssaker...skulle gjort precis samma sak om jag voe i din sits!

Och stoort gattis till dina fina utmärkelser och vinster!

Kraam Linda

Snusilus o Sannibus sa...

Oj så mycket fint du visar!! Och så mysigt! Ja det måste ju definitivt besökas det håller jag med om.

Ha en fin söndag!

Kram Susanne

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig butik du varit i. Blir så sugen på allt. Så mycket fina saker. Kul idé det där med rummen.

Ha det bra!
Kram Ullis

Pethra på Design och Inredningsbloggen sa...

Det där ser bara underbart mysigt ut! Heja Danmark!

Hem och Lycka sa...

tack flickor för era söta kommentarer! maken tackar och bockar för beröm av sina bilder..

jennie - kika in på deras hemsida som du kommer till om du klickar på länken i mitt inlägg så ser du var de finns. den ligger på nordvästra själland.

pia - ja, *suck* vet att den ska säljas, hoppas att den som tar över vill fortsätta i samma anda.. kram!

karin a - den ligger inte i köpenhamn utan på nordvästra själland.. men hoppas du kommer dit nån gång! kram

c'est la vie - tusen tack för min utmärkelse! kram

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min, hvis du likte rosebildene kan du stemme på månedens bilde på http://norskeinteriorblogger.blogspot.com
Klem...Ellen

Södralycke sa...

Vilka härliga butiksbilder, en sån massa fina saker! Där skulle man kunna gå i evigheter.... :)

Hoppas du får en bra vecka! Kram Johanna

Fru Sirlig sa...

Åh vilka mysiga butiker du har besökt, älskar Danmark och deras ljuvliga butiker!!
Tack för hälsningarna hos mig
Kram Heléne

Hem och Lycka sa...

tack ellen, södralycke och fru sirlig! kram!