lördag 16 augusti 2008

Shopping och smultronställen, del 1


Bild: Mia

Förra helgen var jag och maken på semestertripp till Skåne och en sväng till Danmark. Som ni säkert anar så blev det lite shopping också. Eller tja, mer än lite måste jag säga men så hade jag lagt undan pengar också för just detta ändamål :-D

Faktum var att Charlotte Trend i Malmö hade betydligt lägre priser på Brukasortimentet än här hemma varvid jag passade på. Och Danmark, vad ska man säga.. Att danskarna är rejält duktiga på inredning vet vi väl redan. Greengate, House Doctor, Maileg, Walther og Co, Ib Laursen och Rice. Ja, listan kan göras ännu längre.

I Malmö kan jag tipsa om Charlotte Trend, Ilva, Fideli och Konungen och Homeville. Vill du dessutom handla tyg och textil måste du besöka Stoff och Stil. Tack söta Villa hemmet för shoppingtips! Nästa gång tipsar jag om smultronställen i Danmark!

Ah, ja visst ja, det var ju nära jag glömde att avslöja vem som vann muffinsformarna *skojar* Grattis Drömrum, du hade turen på din sida! Maila mig dina adressuppgifter så kan du snart baka söta kakor. Tusen tack till Helena som sponsrade vinsten!

Linda som efterlyste cupcakesrecept - jag återkommer till detta!

For translation, please choose flag in top of the right column.

33 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh har du köpt så där fina franska kaffe skålar!! Vad avis jag blir :)
KRAM!

Villa Hemmet sa...

Åååh, så mkt fint! Kul att du gillade tipsen :-D . Känner att jag själv måste på en runda snart. Skålarna är underbara.

kram på dig!

MY WHITE COTTAGE sa...

Så fina saker du shoppat! Blev också särskilt förtjust i skålarna - såååå fina!!!

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Jenny

Villa Hemmet sa...

Då gör så många fina inlägg, jag hinner inte med! Måste kolla oftare, gillade pastillbilderna och grattis till alla vinster :-D

rosenskära sa...

Vad mysigt, bara du och maken. Det behöver man ibland. Förra hösten var vi i Barcelona på tu man hand. i början av september. Det var SÅ välbehövligt efter den kassa sommaren.

Ville knappt åka hem fast jag längtade efter barnen. Vi bor nära Danmark, men det blir inte att vi åker så ofta ändå. Får bli bättre på det!

Vore lätt att sälja franska café au laitskålar om man hittade ett parti nånstans...

/Lena

Lilla huset på prärien sa...

Hej!

Vad mysigt ni har haft det. Jag bor ju nära, ändå blir det inte att jag åker över så ofta. Måste bara fråga - vart köpte du dina skålar? Jag antar att de är nya annars är sådana svåra att hitta så många på ett bräde? Jag antar att det var i Helsingör eller Köpenhamn eftersom ni var i Skåne?

Hör av dig! Jag vill jättegärna ha sådana skålar!

Kram Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker du köpt. Kul när man får göra en sådan runda och ha det skönt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Drömrum sa...

Ååååå! Vad glad jag blir!! Jag vinner aldrig någonting, men nu är det andra gången på kort tid! Det går i min väg... :-)
Tack så supermycket!!!!!
Jag mailar dig min adress!
Kramar
Helen

MiaMaria sa...

Hej!

Åh så mycket vackert du fick med dig hem.........

Och grattis till vinnaren!

HA´en bra lördagskväll!
MiaMaria

Brunkullan med Mosipperötter sa...

De vita skålarna är så fina! Var är de ifrån?

Grattis Drömmrum till vinsten:)

Susanne

Frida sa...

Hej!
Vilka fina skålar du fick med dig hem. Tack för tipsen om butiker i Malmö jag ska dit nästa vecka så det måste jag kolla upp.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

fru Pink sa...

Å, det hørtes deilig ut med ferietur. Jeg elsker Skåne, og har en liten skjønn favorittbutikk i Helsingborg faktisk:)
Så søte ting du har kjøpt deg også.
Vi har arrangert bloggetreff i Oslo i dag, kjempevelykka! Moro å treffe noen av de andre med samme interesse:)

Hem och Lycka sa...

tack söta ni!

lilla huset på prärien och brunkullan - skålarna kommer från Ilva!

fru pink - vad mysigt med bloggträff!

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mia!

Underbart vitt porslin..!

TACK för shoppingtipsen, skall lägga dem på minnet, det är så kul att känna till bra ställen när man kommer till en ny stad!

kraaaam
Mia

Tidsmästarinnan sa...

Jag tackar också så mycket för shoppingtipsen och gillar dina inköp!!

Grattis till vinnaren i tävlingen!

Kram kram
Susanne

lottens vita och gröna sa...

hallå där, så najsiga skaer du shoppat,mmmmm köpenhamn är min favvo-stad malmö däremot har jag ingen pejl på, bra tips! varmkram lotten

♥ Fyra årstider sa...

Vad du kan hitta många fina saker...härligt att få vara borta ett tag. Själv kom jag hem från Kreta igår och känner mig mycket mer utvilad.
Kram Lotta

Stina sa...

Så bra saker du shoppat, skålarna gillar jag verkligen!!
Kram

rosenskära sa...

Tack Mia,

har klickat hem 12 skålar, sex vita och sex ljusblå med vita prickar från ILVA.

Rart av dig att dela med dig!

Ha en skön söndag,

Lena

Min verden sa...

Takk for tips i Malmõ. Jeg var der i sommer, men jeg kommer helt sikkert tilbake, så da er det nytting. Vakre saker du fikk med deg. Hanne

Ellas Inspiration sa...

Vilka fina köp du har gjort! Älskar små skålar, kan man aldrig få för många av...

Svar: TACK SÅ JÄTTEMYCKET!! Va roligt att du gillade min dukning.

Kram Karin

Tjohalia sa...

Det lät som en underbar shoppingtripp! Kram Sandra

C´est la vie sa...

Gillar oxå de där skålarna... Himla fina.

Missa inte min undersökning på min blogg :)
Ha en skön söndag, trots regn, kanske? Här spöregnar det :(

Kram L

En Doft Av Lavendel sa...

Ååå så mycket fint du visar på din sida..ser en hel del som skulle passa bra här hemma också *fniss*

Vilka fina vita skålar, såna skulle jag inte tacka nej till =)

Ha de gott!
Kram Benita

Hannis sa...

Vad bra med shoppingtips från Danmark!Det ser jag fram emot.
Har jag tur så åker jag dit i höst=))

Vackert porslin!

Kram Hannis

Lottaspace sa...

OJ, de där underbara skålarna vill jag också ha!
Grattis till vinnaren också!

Kram,Lotta

Romantiska Hem sa...

Åh så mycket vackert du köpt! Och grattis till drömrum verkligen! ¨
Ha en fin söndag! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Nygammalt sa...

Det var ingen dålig tur du har gjort. Jättefina saker har du hittat.

Kram.

Vitt och blandat sa...

Å vilken härlig blogg å vilket underbart porslin =) Såg att du oxå hade Leksandsstolar, vad fint det var med fårskinnslurv! Fyndade mina stolar på blocket och dom som sålde hade inte en aning om vad dom skeppade i väg för ingenting, synd för dom och tur för mig! Ibland har man tur =) Önskar en go söndagkväll/Anneli

Lottaspace sa...

Hej!
Du har någonting hos mig att hämta!

Kram,Lotta

Marie sa...

Så mycket fint du har köpt, skålarna är underbara! Tack för butikstipsen!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Anonym sa...

Vilka fina prylar!kram anna.a/dromhem.blogg.se

Hem och Lycka sa...

Tack alla!

rosenskära - vad fint!

vitt och blandat - det var samma sak för mig, mannen kliade sig i huvet sa han när det ringde en massa kvinns som undrade om Leksandsstolarna :-D

lottaspace - tusen tack vännen!