tisdag 26 augusti 2008

Rulle i korg



Bilder: Mia

Följ min blogg med bloggkoll

Nånstans i badrummet är ju bra att ha lite extra toarullar för oväntade situationer. Och jag fick denna trådkorg av min söta faster som snällt nog tänkte på mig, tusen tack! Visst passar den perfekt som toarulleförvaring?

Extra kul är att farfar och pappa använde den på sin fiskebåt för många år sen fast då till firrar naturligtvis. Men självklart är den nogrannt rengjord sen dess. Och naturligtvis förvaras inte toarullarna i vardagsrummet, det blir bara bättre ljus att fota här ;-)

Jag tvättade dessutom rent den ordentligt hos svärmor och svärfar när vi var blomvakter för ett litet tag sedan. En av deras kissar, Silketass följde mig i hasorna och barrikerade rabatterna när jag vattnade. Kelsjuk till tusen, runt benen på mig, la hon sig mellan mina ben medan jag skurade, nyfiken på vad jag gjorde. Och så när jag var klar så kröp hon in i korgen och la sig till rätta *fniss*
I såna tillfällen är det synd att man inte hade kamera..

Grattis Lyckofröken, du vann Lantliv! Hör av dig med namn och adressuppgifter så kommer den snart på posten för ljuvlig läsning!

Och missa inte pågående tävling!

For translation, please choose a flag in top of the blog.

38 kommentarer:

MY WHITE COTTAGE sa...

Åh, lyllos dig!!! Den är verkligen såååå fin! Är själv på jakt efter en liknande. Hittade två (gamla) i en butik förra veckan, men de kostade 250:- resp 270:- /styck så jag blev lite snål... Men jag vill verkligen också ha en!!! :)

Kramar Jenny

matilda sa...

vilken fin korg och den passar ju perfekt till toarullar och säkert till en hel del annat också!
så roligt också att veta vad den har blivit använd till förut, på så sätt får den ju en egen liten historia :)
kram!

Lilla huset på prärien sa...

Hmm... älskar sådan korgar men äger ingen själv tyvärr. Får ta och skriva upp den på min "vill ha"-lista. Den börjar bli väldigt lång nu...

Kram Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken fin korg!
Snyggt att lägga toarullarna i den.
Ha en bra dag.
kram!

Skatan sa...

Det blev en häftig inredningsdetalj till en toalett! MIn korg är dessvärre alltför medfaren och jag får försöka hitta ett annat användningsområde för den...

Önskar dig en skön dag!

Hemma hos Alva sa...

Korgen är verkligen superfin! Roligt att den även har lite historia. Ha en trevlig dag! Kram Maria

Snusilus o Sannibus sa...

Vilken söt liten korg! :) Passar perfekt till toarullarna ju! Jättefint! Jo jag letar vidare :) Ska besöka några interiörbutiker när jag kommer till Sverige och se om jag hittar ett där :)

Ha en fin onsdag!

Kram, Susanne

Vitbalansen - Helena sa...

Supersnyggt att ha toarullarna i den kanonfina korgen! Önskar så att jag hade någon form av golvyta i mitt badrum där jag kunde ställa tjusiga saker... Men men, i en tvåa på 51 kvadratmeter finns det inte plats för allt som man vill ha. Jag njuter av din fina korg här på bloggen i stället!

Kram från Helena

Designe sa...

Jättefin korg! Jag köpte en likande hos Lantlifsanette!..kul med en korg med historia! :) Kram

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tack snälla du :)
Korgen är verkligen fin...och kul att den har en historia också.

Ha en bra vecka
Kram / Therese

Lycklig fru sa...

Jättefin korg och det är extra kul med saker som har en historia bakom sig tycker jag.

Kram Sofia

♥ Fyra årstider sa...

Snygg korg må jag säga, du är påhittig du!
Kram Lotta

Stina sa...

De är så fina de korgarna, Silketass hälsar att han längtar efter dej!
Kram

Pia sa...

Vilken fin korg! Som du frågade om, så er Honning og Flora til salgs, fordi 2 af de 4 personer der ejer butikkenn slutter. Èn skal have mere fritid til børnene, mens den anden går på pensjon. Er man interesseret i at drive butikken videre, så står der et telefonnummer på deres hjemmeside.

Kram P

Guldkant På Livet sa...

Silketass ( vilket vackert namn) hade varit fint att se i den korgen... vilken snygg korg! Är ju helt rätt i tiden, jag trodde den var ny! Kul att den är gammal och varit fiskekorg förut, den passar ju toppen till dasspapper! Jamen dasspapper i vardagsrummet kunde kanske bli en ny konstnärlig trend: ) Mari.

Hemma på Landet sa...

Vackert!
Hoppas att du mår bra, du goa gumman min.
Stina:-)

Villa Hemmet sa...

Korgen är kanonfin, smart att förvara rullar i den :-D
Roligt med presenter som är så bra!

kram

Karin A sa...

Vilken snygg korg och härliga minnen! Tycker nästan den påminner lite om Korbo-korgen, som blev vald till årets trädgårdsprodukt. :) Jag ska kika in på Honnig och Floras hemsida...tack för tipset vännen! Ha en riktigt härlig tisdag! Kram Karin

Lotta sa...

Helt perfekt förvaring! Och vad roligt att den har varit använd till annat innan. Jag gillar saker med historia
Kram gumman!

Lotta

Tjohalia sa...

Vilken superfin korg!

Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

Kicki sa...

Hej Mia
här var det ny design på Bloggen ser jag. Jättesnyggt!
Kram från Kicki
på Thyrasgård

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken fin korg. Så underbar. får gärna flytta hem till mig på en gång.

Kram Ullis

Anna sa...

Hej!
Gillar verkligen den korgen! Vet du möjligtvis var man kan få tag på en sådan?

Tack för butikstipsen!

Kram

Maria / Frøken Fryd sa...

Hvor er den flot den kurv ! Og så har den endda en personlig historie bag. Hvor er du heldig :-)
Rigtig god ide i øvrigt at bruge den til opbevaring af toiletruller.

Klem Maria

beas barnslikheter sa...

Du har fått en utmärkelse i min blogg! ;-)

Leva som jag sa...

Superfin korg!!
kramar M

johanna sa...

Heej
Hoppas jag inte skrämmer iväg dig nu när du lyssnar=))
Blev kär i din korg...jättefin!!
Kraaaam
(Du tar helt underbara bilder)

Nygammalt sa...

Vilken perfekt korg till att förvara toalettrullar! Ursmart. Och jag hade aldrig gissat på att den var gammal, trodde det var en ny i gammal design. Åtevinning- me like! =)

Kram.

Vit stjärna sa...

Toppenfin toarulleförvaring! Tänk att vi inredningstokiga älskar de ting som man tidigare använde till vardags, snacka om vacker återvinning!
Kram Anna

Frida sa...

Vad fint det blev och vad fin din blogg är. Så ljus och fräsch med den headern.

Pethra på Design och Inredningsbloggen sa...

Tänk att det kan vara så snyggt med toarullar! Du har öga för det där! Kanonfint!

Karna sa...

Så tøft, og enda kjekkere når kurven har en historie. Passet iallefall kjempe godt til å oppevare toalettruller i!

rosenskära sa...

Du är ju bara bäst på att få till funktionella OCH vackra lösningar.

Själv har jag gömt mina i en stor korg från Granit och lagt mina Lantliv ovanpå. Det är en "sådär" lösning för barnen tycker det är bökigt att byta rulle när de måste öppna/ta ur/lägga på.

Extra roligt att korgen har en historia, även om den är långt från toapapper!

/Lena

Ljuvligt Hemma sa...

Underbar korg.!!! Kram kram.

Lena Kristina sa...

Hello!

Jag har faktiskt nästan en exakt likadan stålkorg till min atoarullar. Min är oxå gammal men ha till skillnad mot din ett trähandtag och inga rutor utan den är virad i ränder......

Såå kul att man verkligen kände igen sig när man såg din.

Jag får visa min på bloggen någon gång så får du se

Kramen Lena

Hem och Lycka sa...

Tack söta ni!

my white cottage - vet du, jag tror det är ett bra pris. har sett nya korgar som kostar A LOT! Upp till 1500 får man nog räkna med.. kram!

pia - ah, på så vis.. mja, det blir nog inte nåt köp för min del ;-) kram

anna - titta på http://myhomekalix.e-butik.se/ för liknande. annars om du vill ha den "äkta" varan kan du finna på http://www.bagarenochkocken.se/shop/?cat_id=40

bea - tack snälla söta!

lena kristina - ja, visa gärna din! kram

Bland kuddar o busiga barn sa...

Underbar trådkorg! Gillar sådana skarpt!

Kram!

Hem och Lycka sa...

bland kuddar och busiga barn - tack! kram