fredag 1 augusti 2008

Précieux souvenir pour l'âme fidèle





Bilder: Mia

Äntligen har min luktärt börjat blomma! Har plockat in ett par idag, dock inte på bild. Doften är ljuvlig så jag hoppas på många blommor. Ni vet väl att man ska plocka, plocka, plocka? Ju mer man plockar desto mer blommor blir det.

Jag lovade er att ni skulle få se vad som jag köpte till den nya hyllan för ett tag sedan. Något från House Doctor. Jag föll pladask för tavlan på Casa Linné här i Göteborg och stod ett tag och velade om jag skulle köpa den eller inte. Det blev ett köp och jag är nöjd! Hustomtenissan sitter och begrundar läget. Notera att boken matchar tavlan ;-) Klicka upp bilderna så ser ni motivet bättre.

Tack alla för söta ord angående inredningsreportaget! De kommer hit den 19e augusti för att plåta och det kommer att publiceras i helgbilagan som heter Söndag. Troligtvis blir det i början av september men det är ännu ej klart exakt när det blir. Självklart skriver jag när jag vet då det blir!

For translation, choose a flag in the top of the right column.

21 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Yes, först :)
Både hylla och tavla är jättefina!!!
Kul med reportaget också, då hinner du piffa och fixa innan :)

Japp, så fort jag vet när det är dags säger jag till..är gör-nervös nu bara haha

Kram
Mia

MiaMaria sa...

Hej!

Vacker tavla.....
Och det ska bli spännande att få se roportaget,,,

Må så gott!
MiaMaria

Helena på ROOM and SERVE sa...

Mums förstår att du föll för illustrationen. Vumrar för dessa detaljer :)

Drömrum sa...

Tavlan är kanonfin!
Vad spännande med reportaget! Bra att du håller oss uppdaterade så vi inte missar tidningen! :-)Trevlig helg!
Kram
Helen

Camillas nya hem sa...

Det låter som en bra blomma! Luktärt är jättefint!

Hoppas du får en trevlig helg...

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, jag vill verkligen grattulera dig till att de kommer och gör ett reportage ojoj vad roligt det är att se proffs jobba.
Ska bli så kul att se ditt vacra hem i tryck.
Ett inredningsteam har ganska nyss varit hos mig så jag vet hur det känns.
Kram på dig/Ingela B.

Tjohalia sa...

Vilka fina inköp du har gjort och vad roligt att höra om inredningsreportaget! Det ser jag fram emot. Kram Sandra

Fyra årstider sa...

Alltid kommer jag till din blogg med glädje och alltid möts jag av inspiration. Ska absolut läsa i tidningen om dig..

Ha en riktigt skön helg!
Kram Lotta

Lotta sa...

Så vackert tjejen! Du kan verkligen fixa till det.

Och stort grattis till inredningsreportaget. Det är du och ditt hem väldigt väl värda!

Varma kramar
Lotta

Nublus blogg sa...

Grattis till reportaget!

Skönt att höra att du gillar mina val till butiken, det är så lätt att tro att det bara är jag som gillar att blanda sådär vilt. :-D

*kram*

Smultronstället sa...

Tavlan var så fin! Luktärter doftar så gott så man nästan skulle vilja äta upp dem... Kul med reportaget!=)

Mysiga lantliga ting sa...

Så fina!!
Och grattis till hemma-hos-repotaget, så skoj!!!

Kram Johanna

lottens vita och gröna sa...

oh vad kul med hemma hos, den ska jag spana in! underbar hylla och tavlan mmmmmm den skulle jag med falla pladask för! varmkram lotten

Evelinas hus sa...

Tavlan är jättefin! Har suktat på en sån länge :)
Vad roligt med reportaget. Då får man hålla utkik.
Kram Caroline

Karin A sa...

Hej Mia! Åhh grattis till reportaget. Så himla kul! :) Din nya tavla är helt underbar. Ha en härlig start på augusti! Kram Karin

Hem och Lycka sa...

lilla blanka - tack tack! hihi, då är vi två ;-) kram!

miamaria - tack!

helena - ja, visst är de fina..

drömrum - tack! trevlig helg, kram!

camillas nya hem - tack detsamma!

inspiration - tusen tack för dina rara ord! å vad kul med ditt reportage, kan du inte berätta vilken tidning och när? hur gick det tyckte du? kram!

tjohalia - tack snälla!kram

fyra årstider - vad gullig du är.. tusen tack! trevlig helg, kram!

lotta - tack söta, kram!

nublu - tack! kram

smultronstället - tack tack!

mysiga lantliga ting - tack! kram

lottens - tackar! kram

evelinas - tack snälla! kram

karin a - tack söta! och tack detsamma, kram!

Maria sa...

Hej!
Så roligt med den där lilla fjärilen till höger och sidan som viks ner...hur sjutton gör du så att det blir så? det var roligt!

Hemma hos Klara... sa...

Grattis till inredningsreportaget! Ska bli spännande att få se det i tidningen :)

Ha en härlig helg!
Kram Helena

Hem och Lycka sa...

maria - tack! jag fick hjälp av söta Helene (Sirligt) men kika in här: http://www.donalyza.com/how-to-add-a-free-page-peel-corner-ad-script-in-wordpress-theme/

hemma hos klara - tack snälla! trevlig söndag, kram!

Kärleken till Fransk inredning sa...

Har också en sådan tavla..Har velat så luktärter så länge,men det har inte blivit av,en underbar blomma Kram Susanne

Hem och Lycka sa...

kärleken - ja, både tavla och luktärt är ljuvliga ;-) kram