onsdag 13 augusti 2008

Ikeanyheter







Bilder med tillstånd från Ikea.

Till min stora förvåning och glädje har jag fått en pressinbjudan till Ikeas presentation av den nya katalogen. Men då den befinner sig i Stockholm och redan på torsdag så kan jag inte delta tyvärr *snyft*. Hoppas på nästa gång istället.

I stället vill jag visa en del av Ikeas nyheter inför hösten. De nya kopparna till höstfikat passar ju finfint. Ställ dem på de snygga bordsunderläggen och glasunderläggen som passar perfekt till höstens färger. Kaffekoppen är nog min favorit, rätt färg ;-) och enkel i sin design.

Så har ju redan höstrusket börjat och vad passar väl då bättre än att shoppa några nya ljuskällor? Det har kommit in flertalet nya fina ljuslyktor och ljusstakarna på bild överst är nog min favorit.

Vi väntar ivrigt på Ikeakatalogen!

Missa inte slutspurten av tävlingen!

For translation, please choose a flag in top of the right column.

35 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Väntar också på katalogen. Har suttit och tittat lite i den här på nätet. http://ikeaus.ecweb.is/09/mus/
Blir sugen på en hel del.

Kram Ullis

Hvit Stil sa...

Tusen takk for bursdagshilsen. Jeg ble kjempeglad! Ikea er konge. Masse fint i den nye katalogen!!!!

Klem Christine

T H E R R E fotoblogg sa...

Blev lite besviken igår faktiskt på IKEAS nyheter. Ok, man shoppade ju för fyrsiffrigt, men inte bland nyheterna! ;)

Jessica sa...

Här är nya länken:
http://vagavinn.blogg.se/2008/august/paminnelse-vinn-bakformar.html#comment

och den första:
http://vagavinn.blogg.se/2008/august/vinn-bakformar-fran-den-fina-natbutiken-klara.html#comment

Smått och gott hos Lina sa...

Så roligt att du fått inbjudan! Här i Finland har vi redan fått katalogen. Märkligt, man tycker det borde vara före i Ikeas hemland. Men jag är ju glad för det :-D

Kram

Karna sa...

Mye fint i årets katalog, flere trekk til møbler og noen godbiter til nyheter. Var en tur innom varehuset i helgen, og masse av det nye er kommet inn også!

gled deg!

Södralycke sa...

Här väntas det också otåligt på Ikea-katalogen! Har inte tjuvkikat på nätet utan väntar på att papperssupplagan ska dimpa ner i brevlådan :) Snart, snart!!

Fina smakprov du bjuder på!

Ha en skön dag! Kram Johanna

Romantiska Hem sa...

Åh så tråkigt att du missar det. Väntar också på att få se den nya katalogen. Trots att jag inte är något jätte faan av dem, men det brukar allt finnas en heldel smått och gott för mig med. Ha en super go dag! Kram Petra E
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Pia sa...

Hmmm - vet inte om IKEA har klaret at fornye sig så meget i 2009 (synes vel egentlig det var lidt for meget 1970 præg, og alt for lidt romantisk stil, he he;-))
Men har du set den nye katalogen på www.greengate.dk ? Hvad synes du om tingene fra Greengate her til vinteren? Har spottet ind den blå theburken, he he:-))

Kram P

Ljuvligt Hemma sa...

Jag fick också en inbjudan... ibland är det trist att inte bo i stockholm. Har inte kollat in höstnyheterna än, så ska ta & göra det med detsamma :) Kram kram.

Hemma hos Alva sa...

Vad roligt att du fick en inbjudan! Roligt att se lite nyheter också. Längtar som många andra efter katalogen. Ha en bra dag! Kram Maria

Pethra sa...

Jag hade också gärna varit på Centralen till "släppet", men, men... Jag väntar tålmodigt på att få se den i brevlådan. Jag gillar de vita ljusstakarna överst, kanonfina!

Anonym sa...

Gud va kul! Grattis! Trist att du inte kan vara med. Var hade du köpt pastillerna föresten? Vi älskar också gamla förpackningar!
Kram kusin Anna

rosenskära sa...

Det är väl dags att inse att du är en av "de utvalda"...!

Vägrar att fuska så jag väntar snällt på katalogen, tycker faktiskt att bläddrandet är "the real thing". Vore roligt att någon gång kolla hur många prylar man har i sitt hem med IKEA-ursprung. Här hos oss är det ganska många.

Tycker kopparna är jättesnygga, fast de påminner ganska mycket om mina från Granit.

Kram/ Lena

PiaMaria sa...

Här i Finland får vi vänta lite till på katalogen...vi ligger oftast ca tre veckor efter.

Åh PASTILLERNA!!! Vi reser ofta till Italien...ja ofta och ofta...ca tre gånger i året blir det...och domdär pastillerna,(men i ljusblå förpackning) är ett MÅSTE till alla vänner! Jag har ett flera år gammalt paket soms står framme på min kökshylla...oöppnat...och bara är snyggt!!

Charmigare pastillpaket har jag aldrig sett!

Kram Pia

StrandviksVillan sa...

Så kul för dig att få en sån inbjudan, måste kännas hedrande!
Där var allt en hel del man kunde tänka sig att skaffa...
Jag har inte kollat katalogen på nätet, väntar hellre tills den dimper ner i postlådan ;)

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Ja jag längtar! Kikade lite på hemsidan idag, och det finns mycket nytt och spännande:)

Extra kul, då vi ska göra om i Jontes rum i vinter.
Susanne

Vit spets sa...

Hallå där! jag kikar in hos dig & skriker KOLLA åt min man som målar så flitigt på slagbordet :) har pratat om att sätta grått "ulligt" tyg på stolarna & va hittar jag här hos dig - hur fint som helst! jag tror nog inte jag behöver fundera vidare :)
Vackra nostalgiska tablettaskar med dess innehåll!
Kramis
//Siv

Leva som jag sa...

VÄntar med spänning!!! Kul med pressinbjudan
kramar M

Living by Milla sa...

Vad kul med inbjudan men trist att det var så kort varsel.

Underbara pastiller i snygg förpackning. Är de från Bagaren & kocken?

kram Camilla

Vit spets sa...

Har du något tips om var jag kan införskaffa grått "lurvtyg"...
//Siv

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh just det nu är det ju dax för den ju, det är nåt speciellt med ikea, finns alltid nåt ju!ha det såååå gott! varmkram lotten

Ellas Inspiration sa...

Vilka fina saker du har hittat! Ja, idag blir det en IKEA-tur, får se vad som åker med hem!!

Ha en bra dag!

Kram Karin

Guldkant På Livet sa...

Ja IKEA har verkligen sina guldkorn! Visst är det kul att få pressinbjudningar: ) fast till Ikea har jag dock inte fått det men dock till andra företag.. Mari.

Ann-Catrin / finthemma sa...

Oh är det dags för katalogen.. vad roligt.. tycker att Ikea bara blir bättre och bättre.. snyggt till humant pris!!
Stor kram A-C

Lottaspace sa...

Katalogen har anlänt! Ska ta och titta på den ordentligt snart! Och en tur till Ikea lär det också bli!

Kram,Lotta

Jenny Penny sa...

Dom är ju kanon dom och jag tycker inte att de nya morgon gänget håller mottet.
Ja man får kolla på tv så länge dom kommer ju att vara på kanal lokal från och med måndag.. och hoppas att dom säger något om det då..

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Her er katalogen lest fra perm til perm - å i dag, blir det tur tl IKEA...jippi...

Ha en koselig dag og uke...

Lina sa...

Hej!
Ja, vem väntar inte på IKEA katalogen? Den är ju en höjdpunt varje år! Jag och en av mina bästa kompisar brukade förr, innan barn och familj träffas och gå igenom katalogen, sida för sida. Sen bar de av till IKEA och då handlades de! Ja, de var tider de!

jag var ju på IKEA i veckan med Lilla E, de blev inte så mycket shopping när hon är med, men vi fick träffa Ingvar Kamprad som var på besök i Kållered varuhuset!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Graadskan sa...

Ser också fram emot Ikeakatalogen!! Ska bli mysigt att krypa upp i fåtöljen och bläddra...

Kram!

Karin A sa...

Hej Mia! Kul med inbjudan. :) Så vacker din spegel är. *Vill ha*! Och läckra bilder på pastillerna. Ser riktigt läskande ut. Ha det gott! Kram Karin

Lilla Blanka sa...

Ja.. åh, fick ett mail om att katalogen kommer på tisdag..! KUL!

Alltid lika kul att gräva ner sig med en splitter ny IKEA katalog och LUS-läsa :)

Kraaaam
Mia

Tjohalia sa...

Åhh, jag vill till Ikea! Kram Sandra

Karin sa...

Hej!
Såg i en annan blogg att den var på väg. Det är ju alltid lika roligt när den "dimper" ner. Fina bilder du visar!
Kram
Karin

Hem och Lycka sa...

Tack söta ni!

pia - ja, gillar också Greengates nya kollektion, särskilt den caffe-latte-färgade! burken var ju jättesöt!

kusin anna - tack! pastillerna finns på Bagaren och Kocken www.bagarenochkocken.se men jag köpte våra på Blommor och blad www.blommorochblad.com Är ni och köper pastiller här nere nån gång så maila mig så får ni en fika! kram

living by milla - se ovan

vit spets - såg du hade fått hjälp..