lördag 2 augusti 2008

Hjälp i köket







Bilder: Mia

Ja, att jag gillar att baka har nog de flesta av er förstått för länge sen. Men det är stundtals slitsamt att vispa maräng, mixa och röra, knåda och klämma ihop. Så jag har sedan ett tag sparat till en viss sorts maskin som många flickor drömmer om. Den ultimata kökshjälpen och då pratar jag inte om mannen utan Kitchen Aid!

Tanken var att jag skulle försöka skramla ihop till en sådan och förhoppningsvis köpa en i höst. Men när Aftonbladet hörde av sig tyckte min söte make att det vore roligt om jag hade den redan då. Och det blev jag ju själaglad för som ni säkert förstår. Iväg till Bagaren och Kocken, den ljuvliga butiken, och hem med ett stort paket.

Maken påstod att jag både såg helsalig och ultranöjd ut när jag vispade grädde till jordgubbarna :-D (Den uppmärksamme noterar att maskinen inte är vit utan creme, samma som vågen och blendern.) Men, säger en del av er nu som läser min blogg noggrannt och har koll, föredrog inte du jordgubbarna med ovispad grädde? Jovisst gör jag det, men jag måste ju testa maskinen! ;-)

For translation, please choose flag in top of the right column.

55 kommentarer:

Leva som jag sa...

Du har fått min dröm och i creme inte vit Är så avis!!!
Kramar M

Anneli sa...

Vilken skönhet du har fått - den där pryder verkligen köksbänken fint och dessutom är den helt suverän till mycket mer än grädde;)

-Kul med reportage - du får hojta till sen, när den kommer ut...och du behöver nog inte vara nervös, sopa undan dammråttorna bara, sen ser det precis så fint ut som vi alla tycker;)!!!

Ha en skön helg, kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Avundsjuk! Jag vill också ha... :)
Får nog ta o lägga sparslantarna på en sån..

Ha det gott! Kram Marie
PS. Visst är det skönt med lite svalka nu?

Living by Milla sa...

Åhh, det måste vara en fröjd att ha en sån snygg kökshjälp, hihi. Den står högst upp på min önskelista men jag fyller inte jämt förrens nästa år.

Ha en trevlig helg!
kram Camilla

Fyra årstider sa...

Den maskinen är så snygg att man skulle kunna dö för...älskar också att baka♥, men för mig är den maskinen bara en dröm. Hur gör man för att övertala maken? Jag får snart ett nytt tvrum och en resa till Grekland, så man ska väl inte klaga...men lite avis är jag...

Du måste säga till när ditt repotage kommer i tidningen.
Kram lotta

Jellon sa...

Mmmmmmmmmm underbara cremevita kitchen aid!!!!!!!!!!! Vilken skönhet. Åh vad glad du ska vara :-) En sådan skulle jag gärna också ha på köksbänken. I den där kommer det göras mycket gott kan jag tänka mig, som vi besökare får se och läsa om i din fina blogg framöver. Det ser jag verkligen fram emot. Stor kram och grattis till snygga hemhjälpen. //Jellon

Vardagstugg sa...

Vad fin den var! Vad kul det ska bli och läsa repotaget!

Trevlig helg/Annelie

Min morfars hus sa...

Igjen nydelige bilder her hos deg.
Lykke til med den nye kjøkkenmaskinen og repotasjen.
Kanskje jeg skal vise disse bildene til min mannn og si at slike kaker blir det på han og om han ønsker å kjøpe en maskin til meg....:)
Ha en herlig lørdag.

Anonym sa...

Hej hej!
Hittade din mysiga blogg idag och såg att du hade två vita pumpflaskor på köksbänken. Exakt såna har jag letat efter, men inte hittat. Var har du köpt dina?

Angel.Pearls sa...

Hej Mia och tack! Gick idag till köttdisken i mataffären o hämtade mitt paket!! Tusen tack för vinsten - lägger in bilder på bloggen när jag får bilderna ur kameran.. Underbar hjälpreda du fått i köket!Bakelsena ser härliga ut. Jag längtar ockå efter att baka - det blir i höst... när jag återvänder till köket..Kramar // Eva

Lottaspace sa...

Jo, visst är den snygg.. och bra också säkert! Men jag skulle nog inte ha plats för en sån tyvärr..

Krm,Lotta

Karna sa...

Grattis, disse maskinene er jo bare så flotte å se på også...kommer nok til å bli fornøyd mannen din også, når du setter igang og baker....

Ha en trivelig lørdagskveld!

Inspiration i vitt sa...

Hej den där läckra maskinen var du verkligen värd,blir jämt liiiite avis bara.
Kram till dig/Ingela B.

Snusilus o Sannibus sa...

Perfekt ju att ha lite hjälp i köket, håller med om att det blir tungt i längden. Hehe ser fram emot att komma hem till svenska matbutiker och kunna laga (och baka) en massa god mat och kakor/bullar, mums! Lycka till med allt bakande och ha en fin helg! :)

Kram, Susanne

Karin sa...

Hej!
Visst är det roligt att få något man verkligen önskar sig. Jag hoppas du använder den mycket och att du blir nöjd med den.
Kul med reportaget. Säger som Anneli, hojta till när det kommer ut.
Ha en fortsatt skön helg!

Kramar
Karin

Stämningsfullt sa...

Åh jag kan förstå din lycka! Önskar att jag också blir ägare till en en dag.....
Kram!

Maria sa...

Välkommen in i tävlingen! =)

Marres Hörna sa...

Inte avis alls!!! ;-) Finfin är den!

Kram!

Hem och Lycka sa...

leva som jag - hoppas du också får din dröm en dag! kram!

anneli - tack! ja, den har gått varm här i slutet av veckan faktist när mamma o pappa var här. tack, ska absolut hojta till men nervosititen kommer att sitta högt i halsen ;-) trevlig helg, kram!

hem och harmoni - ja, jag rekommenderar verkligen den! ja, å, jag njuter nu när det är svalt och precis perfekt i temperaturen. även om regnet behövs så kunde det ju vara liiite sol emellanåt iofs. kram!

living by milla - ja, helt underbart faktiskt! hoppas du får en nästa år. tack detsamma, kram!

fyra årstider - börja spara och fresta din man med att det blir MYCKET bak och godsaker när du får en sådan ;-) så sponsrar han säkert ! jag ska säga till, kram!

jellon - ja, jag är jätteglad! tack söta, kram!

vardagstugg - tack tack! trevlig helg!

min morfars hus - tack snälla! ja, gör det så får du säkert en du också, förhoppningsvis!

anonym - tvål- och diskmedelsflaskorna är av märket Cult och finns att köpas i flertalet inredningsbutiker. kolla in www.cultdesign.se och leta upp din närmaste butik under återförsäljare.

angel pearls - det var så lite! tack tack! kram

lottaspace - den tar faktiskt mindre plats än vad man tror. vi bor i en liten trea på 72 kvadrat och har inte så stort kök.. kram!

karna - tackar! hihi, ja, jag bakade pollymuffins i torsdags och tur att han inte var hemma för när han kom hem dök han rakt ned i pollypåsen och åt upp de som var kvar :-D
inspiration i vitt - tack snälla! kram!

snusilus - tack och tack detsamma! kram!

karin - ja, absolut! jag är supernöjd och vet att den kommer gå flitigt här hemma. tack, jag ska hojta! fortsatt skön helg till dig också! kram

stämningsfullt - tack! kram!

maria - tack!

marres hörna - :-D tack! kram!

Living White sa...

Sukk mitt hjerte, en slik en hærlighet skulle jeg gjerne hatt. Får vel begynne spare jeg også, dem er jo så fine, å du hadde den perfekte fargen på din:)

Nå har jeg blitt bedre i ryggen, håper det går fremover og at det vonde ikke kommer tilbake mere.

Nå kan jeg kanskje ta meg tid til å tenke på huslige syssler, har masse som enda må ordnes. Flyttet jo inn her i April, men har enda ikke kommet 100% iorden, mangler litt her og der:)

Anonym sa...

Vilken snäll man du har. :-)
Du får rapportera sen efter första bulldegen också.
Bilder på kakor och bakverk är aldrig fel (sade gottegrisen)./Lilla eken

linnea-maria sa...

Vad härligt! Jag kommer nog inte att behöva en sådan sålänge vi har våran gamla från 50-talet, den gör allt från degar till korvstoppning och äppelmos, men din kitchen aid är så snygg! Vilken bra man du har ;) /linnea-maria

Maria / Frøken Fryd sa...

Uhhh, tillykke med køkkenmaskinen. Den ER en drøm, og man bare kan blive lykkelig af at stå og kigge på den.

Jeg har en i rød, og det er ok et af de kæreste ejer jeg har i hele huset.

Klem, og pisk i vej ;-)
Maria

Vit spets sa...

Vilken hjälpreda! skulle säkert vara bra till mycket men VAR skulle denna skönhet få plats hemma hos mig??? måste rensa lite mera ;-)
Kramis
//Siv

Hem och Lycka sa...

living white - ja, spara och köp en du också, bättre hjälp i köket kan man knappast få ;-) skönt att du är bättre i ryggen, hoppas att det stannar där och inte blir sämre igen.

lilla eken - ja, han har sina ljusa stunder ;-) en gottegris här också :-D

linnea-maria - låter som du redan har god hjälp i köket då, skönt! ja, min man är bra! ;-)

maria - tack! ja, visst är de fina! klem!

vit spets - den tar inte så jättestor plats som man tror, vi har bara en liten 3:a på 72 kvadrat så jag tror nog du får plats. kram!

Sea Angels sa...

Hi Mia WOW! your blog is really high tec now...and I love the translations, I can really enjoy your posts. Brilliant!!
Thanyou for the lovely comments on my madonna cushions, I feel really pleased and I shall experiment with some others, thankyou xx
Hugs Lynn xx

Ellas Inspiration sa...

Men vilken kökshjälp! Blir jätteavis...

Tack för "uppvaktningen" på min dag! Kom gärna och se hur jag spenderade den...

Kram Karin

Solange sa...

OH you lucky girl! The kitchen aid is very good I hear, so now you can bake delicious things easier.
I hope you enjoy your sunday and cakes,

bye, Solange

Guldkant På Livet sa...

"den uppmärksamme noterar.." främst att du tar skitsnygga foton! Grattis till dundermaskinen, mycket goda bakverk jag såg där: ) Mari.

Kärleken till Fransk inredning sa...

Vilken underbar sak att ha i köket och din blogg är superfin! Kram Susanne

Mys o Mirakel sa...

Lyckliga du, jag drömmer också om en sån! Du måste ha en otoligt gullig sambo som föreslog den! Kram Camilla :-)

Peony sa...

Så bra med lite snygg hjälp i köket!

Tror det blir svårt för aftonbladet att bräcka dina/era egna foton från ert hem som du visar i bloggen!

//Truffles

design i tid och rum sa...

hej! sååå glad är jag för din skull, jag önskar mig också en sådan.
Ser framemot reportagen.
kram kram

Himmelbit sa...

Lyckliga du!! Jag skulle mer än gärna äga en sån skönhet! Det är bara att börja spara.. ;-).

Ha det toppen!
Kram kram

fru Pink sa...

Gratulerer med dronningen av kjøkkenet!! Ønsker meg en jeg også!!!

Inspiration i vitt sa...

Hej igen du är så gullig och generös med dina rara ord.
Hos mig var det en frilands stylist och en fotograf som kom, de jobbar i Stockholm och säljer reportage till alla stora inredningstidningar i Sverige.

Jag köpte hem färska blommor av alla de slag pyntade med mycket färskt bröd och färska grönsaker och rotfrukter i köket.

De tar mycket bilder (många hundra) och ändrar det som inte ser bra ut.
Alla bilder kan de sedan göra om på datorn om man tex har något fult golv så kan de göra så att golvet ser vitmålat ut osv.
Hos mig höll de på i 7 timmar och då blev det ändå väldigt snoigt på slutet.
Jag fick sedan mycket av bilderna mailade till mig men får inte använda dom.
Min tvättstuga och alla detaljer där är sålt till Allt i Hemmet men jag vet inte när det publiceras.
De övriga bilderna ligger just nu hos tidningen Lantliv.
Ta det lungt bara och stressa inte ihjäl dig allt blir så bra.
Kram på dig/Ingela B.

Gunhild, NO sa...

Så fin blogg du har! Heldig som har fått den flotte kjøkkenmaskinen....

Designe sa...

Superfräsch maskin! Har sett den på flera bloggar. När kommer Aftonbladet hem till dig nu då?
Mitt reportage kommer nästa år nån gång...vet inte vilket nummer men det blir spännande! :)
Ha en bra vecka! Kram

Hem och Lycka sa...

sea angels - oh thanks! hugs

ellas - tack! ska kika in hos dig. kram

solange - thank, yes, i'm quite satisfied accually ;-)

guldkant - tack snälla!

kärleken - tack söta! kram

mys o mirakel - jo, han har sina ljusa stunder ;-) kram

peony - vad gullig du är, tack!

design - tack söta du, kram!

himmelbit - tack! kram

fru pink - tack, ja, den är definitivt värd ett köp! kram

inspiration - tack snälla för all info, tror inte aftonbladet gör så mycket dock efter vad jag hört hur de gjort hos andra. det är nog bara plåtande då. men skoj att höra hur det gick till! ser fram emot dina reportage, du kan väl hojta till när det är dags. hemskt kul att det blev flera tidningar dessutom! kram!

gunhild - tack!

designe - de kommer den 19:e aug så det är ju inte såå långt kvar *nervös* hojta när ditt reportage är på g! spännande.. kram!

En inredoholic sa...

Nej, har du oxå en!!! Alla verka ha en utom jag ;) Vill haaaa!! Den är superfin...

själv får jag nöja mig med mannen som bakmaskin :) hehehe..
Kram
Jannice

Camillas nya hem sa...

Tack för snälla ord i min blogg, sånt värmer!

Helt rätt att köpa den lite tidigare! Önskar verkligen jag var duktig på att baka så jag också fick köpa en. Eller blir man kanske automatiskt duktig på att baka med en sån? Man kan ju hoppas! ;)

Ser fram emot att se artikeln i AB!

Kram!

Graadskan sa...

Åh! Grattis till din nya hjälpreda!!
Jag har haft min (en röd) i snart fyra år och använder den jättemycket! Jag tyckte det var roligt att baka innan också, men nu skulle jag knappt göra annat om jag inte var tvungen...

Du måste hojta när reportaget finna att läsa! *nyfiken*

Kram Camilla

Lina sa...

Hej!
Oj, nu kan du blanda, baka och vispa som de riktiga proffsen!!!

Men gud va spännande med ett heminredningsrepotage! När kommer de att publiceras??? Detta får man ju inte missa för allt smör i Småland!

Kul att du gillade ALLA mina bilder i senaste inlägget ;- )

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Drömrum sa...

Det är klart att du ska en sån! :-) Den är jättefin!
Kram
Helen

Kerstin sa...

Mmmmums! De ser lika härliga ut båda två - din Kitchen Aid och de små bakverken. Lyckliga du! Denna underbara maskin står på min önskelista nästefter renovering...och den är ju snart klar..? =D

Kramar Kerstin

Hannas form sa...

HEJ Mia!

Å, tack för din gulliga hälsning...här har jag ju MASSOR av fint att titta på...ska ta mig en stund lite senare ikväll och bara titta och njuta av din fina blogg!

KRAM
Hanna

Villa Hemmet sa...

Världens bästa köp!

Hojta när det är dax för reportaget!

kram

LoveinH sa...

Hej hej!

Åh vad kul för dig. Jag vill också ha en... Vad roligt med ett reportage. Hojta till!

Ha det gott/Kram/Hanna

Anna sa...

Om jag var mer av en bakargumma suklle jag nog också vilja ha en sån där :)

Ja visst fick jag till en mysig blogghörna och vilken laptop + högtalarsystem jag fick med mig, såå himla nöjd...hihi!!

kram

majsan shabby chic sa...

Grattis till både kökhjälpen och att aftonbladet kommer till dig och ditt fina hem...Jättekul måste köpa den sen Ha det så bra Kram/Majsan

Jes/Vita villa vila sa...

Underbara bilder & vad härligt med en så superfin köksa :)

Kram/jes

Sandra sa...

Så snygg! Jag vill också ha! Kram

Hem och Lycka sa...

en inredoholic - hihi, mannen kanske också är duktig på att baka ;-) kram

camillas - tack själv! och jag tror absolut man blir duktigare på att baka med en ka ;-) kram

graadskan - skönt att du också har en. ja, jag skulle också vilja baka mer men det värsta är ju att man måste äta det också ;-) om du förstår vad jag menar :-D jag försöker ju gå ner i vikt och inte tvärtom.. ska hojta! kram

lina - tack! jag vet inte när det publiceras, någon gång i början av september är troligt. ha en skön vecka, kram

drömrum - tack! kram

kerstin - hoppas din renovering snart är klar så får du införskaffa en ka - det blir hemskt roligt att baka! kram

hannas form - tack söta! kram

villa hemmet - håller med! ska hojta när det är dags. kram

loveinh - tack! jepp, ska hojta ;-) kram

anna - förstår att du är nöjd, såg riktigt fin ut! kram

majsan - tack tack! kram

jes - tack snälla! kram

sandra - tack! kram

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag ÄLSKAR Kitchen Aids köksmaskin!
Har blitt lovad en av sambon, men det verkar dröja....hm...ska lägga in lite energi i det hela så kanske den står där innan jul:)

Vit eller creme vill jag också ha!

Susanne

Hem och Lycka sa...

brunkullan - tack, jag också! ;-) tycker du ska ta saken i egna händer och gå och köpa den. ge räkningen till sambon ;-)