söndag 24 augusti 2008

Hanna Säfström Design - tävling






Bilder med tillstånd från Hanna Säfström Design

Dags för en ny tävling och denna gång har Hanna Säfström Design sponsrat med två kuddfordral, 50 x 50. Du får själv välja mönster och två personer vinner varsitt fordral. Hanna Säfström är aktuell på Formex, monter C 18:72.


Hanna Säfström är utbildad inom dekorationsmåleri och färgsättning och startade sitt företag Hanna Säfström Design 1999. Sedan dess har hon bland annat målat handgjorda 1700-talstapeter till Carl von Linnés hem i Uppsala och har anlitats exempelvis av Sandbergs Tyg och Tapet, Skansen och Liljevalchs konsthall. Nu har hon startat sin egen textilkollektion, handtecknade mönster som är namngivna efter sina familjemedlemmar. Tygerna som är i 100 % bomull tillverkas och produceras i Sverige.

För att tävla gör du enligt följande;

Titta in på Hanna Säfströms
webbshop och välj ut ditt favoritmönster bland kuddfordralen. Skriv i kommentarer vilket du valt och varför. Har du blogg tipsar du om tävlingen på din sida och länkar till tävlingsinlägget samt till Hanna Säfström Design. Låna gärna tävlingsbilden. Länkar du på din blogg får du två röster i tävlingen. Glöm inte att nämna i kommentarer om du har länkat. Har du inte blogg får du självklart också delta men glöm inte att ange din e-mailadress så jag kan nå dig efter tävlingens slut om du vinner!

Tävlingen avslutas den 7 september kl. 20.00. Lycka till!


Obs - Emma finns endast som metervara och inte kuddfordral.

Tävlingen om tidningen Lantliv offentliggörs på tisdag.

For translation, please choose flag in top of the right column.

76 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Min verden sa...

Takk for kommentar hos meg. Nå har jeg lagt inn link og vært og sett på sidene. Jeg likte "Emma" veldig godt - men jeg greier ikke å si hvorfor. Det er ikke alltid jeg vet hvorfor :) Hanne

Hemma hos Klara... sa...

Kuddfodral vill jag gärna vinna för att min soffa är helt utan kuddar just nu så det skulle passa bra med lite nya. Favoriten är "Clara, beige/brun/turkos". Har länkat i min blogg http://www.klarafardiga.blogspot.com

Ha en härlig vecka!
Kram Helena

Skatan sa...

Underbara och rena tyger! De gillar jag :)

Godkväll!

Annette sa...

Min favorit är "Bengt" i svartvitt. Jag är inne i en svart/vit period och gillar mönstret.

Jag länkar från min blogg.

Kram Annette

Charlotte Tollstén sa...

Jag gillar Clara i Blå/svart/orange bäst.
Detta för att mönstret har en höstig och japansk känsla. Och jag gillar hösten och jag gillar mycket saker från Japan.

Jag länkar i min blogg

organic-lizzi sa...

Herlige puter,men gikk inn nå i full fart etter maaange timer i bil og samtaler&healing på 8!!dyr for å si at jeg stooorkoser meg i Strømstad.Det var bare at jeg syntes det var så vakkert i Fjállbacka..(og ikke så mange nordmenn"fnis"..)
Superdeilig uke&Stooor klem fra Randi

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad fana kuddfodral - det är jag gärna med o tävlar om. Om jag vinner önskar jag ett par Nils i svart och vitt i så fall :)

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Glömde säga att jag har länkat på min sida också :) 2 chanser... *ler*

MiaMaria sa...

Tävling är ju alltid lika roligt...ska nog kika in där...

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

Angel.Pearls sa...

Hem o Lyckas Mia: underbar tävling -igen! Jag vill gärna vara med: skulle önska mej kudde i textil: BENGT Svart/Vit. Jag såg att det fanns snygga brickor till- skulle passa perfekt i köket: kudden i kökssoffan o brickan till- vilken lyxig helgfrukost det skulle bli att njuta av!!
Lånar bilder o länkar - i högermarginalen i min Pärlblog
Kram // Eva

Lotta sa...

Jag skulle vilja vinna Clara, beige/brun/turkos då mitt sovrum är ganska trist och livlöst just nu, utan några som helst kontraser och ett nytt häftigt kuddfodral á la Hanna Säfström Design skulle definitivt skapa en helt annan sorts känsla i rummet.

Länkar i min blogg.

Anne Backman sa...

Jag skulle vilja vinna Bengt turkos/brun. Tycker om färgkombinationen och mönstret.

Julia sa...

Hej du :)
Hur mår du, allt ok?

Tack för hallkomplimangen :) Pysslar på för fullt nu och försöker få ordning, så sakteliga blir det rent och fint efter bygget.
Skohyllan är från Åhlens, och dessvärre var det ett par år sedan den inhandlades. Mios har jag sett men den var nog dubbelt så dyr och inte riktigt lika fin :(

Kram

Anonym sa...

Hej! Kul att det är så mycket tävlingar på gång här! :) Dom turkosa Clara vore ju helt underbara att ha hemma hos oss. Tänka att få mysa ner i soffan med den kudden efter en lång dag på jobbet och sen skulle den ju inte passa helt fel i sängen heller! ;) Jag håller dubbla tummar för min tur! :)

Kram, Daniela
nelamaria86@hotmail.com

Designe sa...

HÄrligt med tävling! Gillar inspirationsbilderna från Honning och flora!...såå härliga bilder! När kommer reportaget i Aftonbladet då?? Kram :)

Smått och gott hos Lina sa...

Jag kan ju inte låta bil hihi Håll nu tummarna för mig.

Kram Lina

Annas tävlingsblogg sa...

Bengt beige/grön kuddfodral vill jag vinna. Det skulle passa så fint till min sons rum när det blir renoverat i höst.

Har länkat
http://molnboanna.blogg.se/2008/august/vinn-kuddfodral.html

mail: info@annakarlsson.se

Lottaspace sa...

Klart att man vill vara med! Om ja vinner vill jag ha en kudde med tyget Emma, för att jag tycker att den skulle passa bäst i vårt hem för tillfället.

Jag har också länkat hos mig!

Kram,Lotta

Ljuvligt Hemma sa...

Jisses vilka underbara mönster... måste kollas in på Formex :) Tack för tipset!

Lina sa...

Hej!
Ja, nu är vi tillbaka i verkligheten igen! Kikar in senare i veckan och kollar de inlägg som jag missat. Tack för utmärkelsen!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Lilla huset på prärien sa...

Oj, motivation då... jag önskar mig ett Nils därför jag gillar den vackra svarta ränderna mot det ljusa vita tyget. Blir liksom rått och vänt på en gång :)

storeflittig sa...

hei hei! herlig design på dette, jeg kjente ikke til safstrom, veldig inspirerende!

Anna Lisa sa...

Å så fine bilder du viser.

Islandske pannekaker lager man med egg, mel,sukker, smelta margarin og melk slik vanlige pannekaker... Men det er vikitg å lage dei tynnest mulig. Så enten serverer man dei med å strå sukker på de og rulle dem til pølse slik eg gjorde, eller å ha litt syltetøy og piska krem og brette dei til en trekant ( Håper du forstår ka eg meina nå)Islandske pannekaker spiser man som kaffimat og ikkje som middag som i Norge....
Skal sikkert legge oppsrift inn på matbloggen min etterkvart :)
Ha en fin kveld!!
Klem

Brita sa...

Gärna med i tävlingen. Gillar Elsa i blått och beige. Har även länkat till din tävling.
Kram
Brita

Lena Kristina sa...

Hejsan!

Jag gillar din mysiga blogg. Därför har du en grej att hämta hos mig

Kram Lena

Anonym sa...

Jeg kan bedst lide Bengt, vistnok den blålige udgave. Hvorfor..? Det ved jeg faktisk ikke helt, sådan noget er jo ikke nemt at vide. :-)Men jeg kan i hvert fald lide designet og farven.

Jette/Thyborøn uden aktiv blog

erika sa...

Nils, svart/vit vill jag vinna. det skulle passa perfekt i min nya lägenhet.
(länkar dej oxå)

idas sa...

Klart jag vill vara nmed och tävla på din fina blogg. Jag gillar Bengt med turkos botten bäst, troligen för att turkos är en av mina absoluta favoritfärger... Tyvärr tycker inte sambon likadant men om det är en vinst kan han ju inte gärna tycka nå´t eller hur!? Kanske blir det till och med så att kudden måste kompletteras med något mer turkost... är det det som kallas kvinnlig list eller... ;)

idas@spray.se

Inredningsgalen sa...

En tävling till, den får man inte missa!!!

rino sa...

jag gillar Bengts gröna, mild och ljus, passar till det mörkt röda hemma hos mig:-)

Smått och gott hos Lina sa...

Hej igen! Tack Mia för att du påminde mig om att jag skulle välja vilket tyg också. Det hade jag ju helt glömt bort :-)

Om jag skulle vinna vill jag ha Clara med röda bär/blommor. Tycker det skulle passa så fint nu på hösten. Gillar inte hösten annars men tycker det är fint med naturens färger. Denna fick mig att tänka på rönnbär (veeet att det inte är rönnbär, men lite ditåt iaf :-D)

Jo jag har ju länkat till dig också, inte med bild men i mitt senaste inlägg iaf :-)

KRAM

Hemma hos Klara... sa...

Ja, motivera varför måste jag ju också göra. *vimsig* Vill vinna "Clara, beige/brun/turkos" det är färger som skulle passa bäst hemma hos mig... så heter de ju Clara också *fniss* som min blogg :)

Kram Helena

MissStorm sa...

Vilka fina pris! Klart jag vill vara med och tävla! Jag skulle hemskt gärna vilja vinna "Clara, beige/brun/turkos".

Kram
MissStorm

MissStorm sa...

Visst ja! Glömde ju berätta varför jag skulle vilja ha "Clara, beige/brun/turkos"... Vi rustar vårt hus och det enda rum vi kommit så långt med att färgerna är valda är vardagsrummet. Det går i turkost och alltså skulle kudden passa perfekt där! Tycker också att tyget är tidlöst och jag skulle älska kudden länge.

Kram
MissStorm igen...

Vita ljuva tankar sa...

Det var inte svårt att välja ett favorit-tyg då jag redan har varit inne och dregglat över Hannas UNDERBARA tyger. Jag önskar mig BENGT i turkos/brunt så de skulle passa superbt i min villavagn där färgen turkost går igen i mycket. Dessutom matchar det vitt så snyggt.
Självklart har jag också länkat:-)

Kram

Jenny sa...

tycker att Nils var väldigt fin :) såå snyggt med svartvitt.
har länkat: http://zipzo.blogg.se/2008/august/entry-16453091.html#comment

Susanne sa...

Hejsan!
Jag gillar "Elsa" mönstret bäst.
Har alltid gillat blått, så det fastna jag för direkt!
Hoppas på tur!
gotland@speedmail.se

dahlarna sa...

Vilken kul tävling! Hanna Säfström Design har verkligen superfina tyger! Vad kul att få uppräcka en ny (för mig) designer & webshop!

Min favorit är Nils svart/vit. Har precis gjort om ett rum i svart & vitt & behöver nu kuddar till soffan. Då skulle Nils passa utmärkt! :-)

Hoppas att du får en mysig helg!

Lycklig fru sa...

Underbara tyger. Självklart vill jag vara med och tävla.
Jag gillar tyget Elsa i beige och blått. Det skulle passa jättefint i den fotölj som jag vill köpa till vardagsrummet.
Har självklart länkat på min blogg.

Nallebr.. sa...

KLART JAG VILL VARA MED OCH TÄVLA!
jag gillar alla tygerna men får jag välja ett väljer jag Bengt!!!
tack för tipset Hanna Säfström gillar verkligen hennes tyger!!!
ska länka till tävlingen och din sida NU!!!

Nallebr.. sa...

oj allt som jag skrev kom visst inte med... bengt i turkost!!! och nu har jag länkat!!

Ullis/Leva på landet sa...

Jag gillar Elsa röd/vit. Älskar kuddar men just nu är det lite färglöst mycket svart och vit så det dkulle var asnyggt med något som bröt av det. Länkar också.

Kram Ullis

Fröken S. sa...

Om jag skulle vinna vill jag ha "Nils, svartvit". Svart och vitt är lätt att inreda med och passar bra till alla färger. Dessutom fyller jag snart år, då vore det ju extra kul med en bonuspresent :)

Jag har länkat i min blogg!

Anonym sa...

Hej, vilka härliga mönster och färger. Jag fastnade direkt för Elsa med de blå blommorna jag blev helt enkelt glad av mönstret. Min mailadress hans.stenstrom@telia.com
Hälsningar Annette

Camilla S sa...

Mycket snygga mönster allihop men Bengt i beige/svart toppar listan hos mig. Det är ett mönster som passar till så mycket annat utan att det blir för mycket!
Min mailadress är camilla_700@hotmail.com

MiaMaria sa...

Hej!

JAg tror jag väljer en Emma!!!!! Om jag skulle vinna......

HA´det så gott!
MiaMaria

MiaMaria sa...

Hej Igen!

Som sagt så väljer jag en Emma...det får mig att tänka på sommaren......Och jag vill gärna förlänga den.....

Länkar också till tävlingen med din bild...

MiaMaria

Hemma hos Razzel sa...

Det är svårt att välja en favorit bland så många vackra tyger, men Bengt ligger mig nära om hjärtat - med den ljusa bakgrunden.
Jag har lagt in en bild och en länk på min blogg. Välkommen!

MiaMaria sa...

Hej igen!

Ett nytt försök....

JAg väljer en Bengt beige botten svarta löv. Den skulle passa ypperligt hos min svärmor som bara älskar denna design.....

MiaMaria

Livet i träsket sa...

Jag vill gärna ha ett par i Bengt med gröna löv, matchar soffan och piggar upp med grönt! Jag länkar på min blogg!

Min verden sa...

Clara ja, vakkert i beige, brun, sort. Siden Emma bare var i metervare :) Hanne

Dessi sa...

jag gillar verkligen den svartvita bengt! den skulle jag vilja ha ;)

Ann-Louise sa...

Hej! Jag skulle vilja vinna Clara-mönstret med turkosa inslag. Det turkosa känns fräscht, den vita bakgrunden stilren, och löven får mig att tänka på den analkande hösten med den friska luften. En kombination som sitter som ett smäck i den vita vardagsrumssoffan!

Jag har länkat till din tävling i min blogg också! :

http://livetarharligt.blogg.se/2008/september/tavling-pagar.html

Min e-mail: annbo176@student.liu.se

Petra C sa...

Så vackra tyger! Jag vill vara med i utlottningen!
Får jag välja tar jag "Clara" i varianten beige/brun/turkos. Det var så vackert och fick mig på bra humör. Jag ska definitivt kika in på Hannas sida igen framöver!

Ulrika sa...

Underbara tyger Hanna gör. Ett par kuddar med tyget Nils svart/vit skulle passa utmärkt i vår soffa.

Ulrika sa...

Jag länkar till tävlingen

Petra sa...

Favorit mönstret är Bengt och det beror på att jag tycker att det är lite 50-tals inspirerat. Jag faller lätt för sån design.

AnnaC sa...

Min favorit är helt klart mönstret Bengt i beige/grönt, vi har precis gjort om vårt vardagsrum och det skulle passa perfekt att ha kuddar i det mönstret. Sedan är vårt hus byggt på 50-talet så det känns som om mönstret skulle kännas helt rätt! Grönt är skönt ;0)

jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
jenny sa...

Clara i färgerna blå/svart/orange är mitt favorittryck av alla fina,
åhh vad jag önskar att en av dessa var mina!
i vår soffa den skulle passa perfekt,
så snyggt att alla blickar skulle falla där direkt!

har länkat hit här -> http://hyperballad-poetry.blogspot.com/2008/09/tvling-hos-hem-lycka.html

o min mail: brandt.jenny@gmail.com

m family goes västerut sa...

Jag vill vinna Bengt i beige/svart. Mer skandinavisk touch i vårt nya amerikanska hem.
L

emmalindberg88@hotmail.com sa...

Jag hade väldigt svårt att bestämma mig, tycker alla tyger är så väldigt fina! Efter noga övervägande är favoriten Bengt i turkost. Jag gillar mönstret för att bladen har så vackra former och för att färgkombinationen skulle passa så bra i mitt hem. Jag hoppas verkligen att jag vinner! Har tyvärr ingen blogg..

Rebecka sa...

Åh alla tyger var ju så fina, hur ska man kunna välja ett =)
Jag bestämmer mig iaf. för Elsa, beige/röd det var ett supergulligt tyg!
Kram Rebecka

Fröken Fräken ifrån Fryken.. sa...

Alla tyger är så vackra. Det jag tycker om med Hanns design är det rena och enkla men ändå finns det något speciellt & unikt.

Jag har förälskat mig i Bengt, beige/grön. Kudden som jag hoppas vinna kommer få sällskap av ett par gardinlängder Nils beige/grönt i mitt alldeles egna och speciella rum (mitt hobby/pärlrum).

Kram Frida

ps. givetvis länkar jag från min blogg

http://froken-frakens.blogspot.com/
http://wita-smycken.blogspot.com/

Inredningsgalen sa...

Tur jag har dig som påminner mig!!
Kuddfodral BENGT i svart - helt klart!! Hade gjort sig fint i soffa till hösten. Känner att det är dags för lite mörkare färger här inne nu när hösten närmar sig!!

Anna-Carins hektiska liv sa...

jag har länkat till tävlingen samt till hemsidan. Jag skulle välja tyget Emma. Dels för att det är så lugna färger och för att min tvillingsyster heter Emma =)

Anna-Carins hektiska liv sa...

Ok jag gör ett försök till:Clara, beige/brun/turkos jag tror det skulle passa bra i min gråa soffa ellervarför inte på min säng med mitt vita överkast?? Trevlig helg...länkat o så är ju redan gjort =)

Minigrisen sa...

Jag vill vara med & tävla! Om jag skulle vinna, så vill jag ha Bengt i svart/beige. Skulle passa ypperligt i dagbädden Hemnes som vi har!

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej! Nils i svart/vitt skulle jag gärna vilja vinna! Svart-vitt är ett genomgående tema i mitt hus.Gillar din blogg!

Stor kram

eva_fallefors@hotmail.com sa...

Åh vilka fina tyger, svårt att välja men för min del blir det nog Bengt i svart/beige. En sån kudde skulle passa perfekt i min nya soffa.

trebarnsmamman sa...

Hej! Jag skulle mer än gärna vilja vinna kuddfodral med tyget Clara i turkos variant, eftersom just detta tyg sulle passa så bra i vårt matrum som behöver piffas upp.

Har länkat i min blogg...http://entrebarnsmammasvardag.blogspot.com/2008/09/tvla-om-kuddfodral.html

Lotte sa...

Kul med en tävling. Jag gillar Elsa bäst i beige/röd. Den skulle passa perfekt i min soffa nu när man vill mysa till det inför hösten.

*kram*

Nallebr.. sa...

du undrarde varför jag skulle välja bengt i turkost om jag vann..
jo för hemma hos oss går nästan allt i vitt och brunt och jag vill pigga upp vårat hem med lite färg,
har just läst boken feng shui för svenska hem och där står det att man ska ha sådant man tycker om i hemmet sååå blir det mer harmoni:)
ANTAR ATT DET STÄMMER SÅ bengt i turkost SKULLE JAG VÄLJA:)

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag vill såklart vinna:) Oj så fina tyger!
En kudde med Nils- beige/svart eller en Elsa- beige/röd eller en Bengt beige/svart tilltalar mig mest:)
Jag gillar randigt och blommigt. Har bara lite svårt att bestämma mig:)

Länkar såklart hit också!
Susanne

Hem och Lycka sa...

OCH NU ÄR TÄVLINGEN STOPPAD. FLER KOMMENTARER EFTER 20.00 IGNORERAS.